Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększenie mocy silnika Scenic II 1.5dci


oko26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno słyszałem taką informacje w silniku takim jak posiadam w bardzo łatwy sposób można zmienić(zwiększyć)moc, że niby silnik 1.5 K9K722(60kw) wystarczy przeprogramować sterownik i uzyskuje się wersje bodajże tą 101km. Znajomy mi powiedział że niema między tymi dwoma silnikami żadnej różnicy, że jest to ten sam silnik tylko uboższa wersja co do koników w sensie programowym i nic więcej. Ponoć serwis tak wypuszczał te same sprzęty z dwoma. Ponoć taką operacje można zrobić też w serwisie słyszeliście coś o tym? ja nie piszę o czip tuningu tylko o przeprogramowaniu kompa do 101km bo ponoć to jest orginalną moc tego silnika, a te k9k722 z 60kw były celowo zaniżane i sprzedawane za mniejsze pieniądze. Ile w tym prawdy nie wiem. Może ktoś coś słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Wałbrzychu tam gdzie ja robiłem Chipa to koszt dla tego silnika około 900-1000zł (za 1,9 ja płaciłem więcej) i tak jak pisze kepa masz program napisany pod swoje auto i firma daje na to gwarancję - ja bym unikał ASO skoro nie ma potrzeby do nich jechać - tam są pseudo fachowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloki silnika sa takie same, ale same silniki sa zupelnie rozne, poczytaj na forum bylo o tym. Najważniejsze różnice to - turbina o zmiennej geometrii łopatek w 101KM, natrysk paliwa na denko tłoków, inne wtryski, wzmocniona konstrukcja w 101KM, inne sprzęgło. Pewnie, ze da sie wysilić twoja wersje do 101KM, ale na pewno nie bedzie ona tak trwala i żywotna jak oryginalna 101KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

oko26, Oprócz innej turbiny to niewiele jest różnic. Sprzęgło jest to samo, wtryskiwacze powinny się nadać, musiałbyś sprawdzić po numerach naniesionych na obudowie. Gdy u siebie wymieniałem wtryskiwacz (mam101 KM) to pasował od wersji 82 KM. Blok i głowica ta sama, natrysk oleju na tłoki występuje w obu wersjach. Te silniki nie mają też koła dwumasowego. Z uwagi na wyższe doładowanie rura od interculera jest częściowo wykonana z metalu. Dochodzi elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania i może jeszcze parę drobiazgów związanych z układem doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!