Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE tuning


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

jednak były inne skrzynie. Był nawet gdzieś wątek na ten temat swojego czasu. W pewnym momencie Renault wprowadził zmiany. Zresztą kwestia wagi może tylko skutkować gorszym przyspieszeniem ale ten sam silnik powinien kręcić się na 2 biegu tak samo u Ciebie jak i u mnie a jak wspomniałem odcięcie mam na dwójce przy około 86 km/h a Ty trochę później. Dla porównania przesyłam link z sieci. Tam zobaczysz mniej więcej w czym różnica.

 

 

widać wyraźnie, że przy 6000 obr. ma 79 km/h a u ciebie jest 92 km/h.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie czekam do marca tego roku (kończy mi się wtedy gwarancja) i robię to samo ze swoją Meganką. Zazdroszczę wam bo na pewno radość z jazdy jest o wiele większa :D. Coś w okolicy Szczecina możecie polecić? Bo aż do Krakowa to mam jednak trochę daleko ;D.

 

Dodano: 24 sty 2015 - 15:36

Firmę już znalazłem (też v-tech :D). Ale mam inne pytanie, mianowicie dałoby radę zmierzyć czas do od 0 do 100km/h po modyfikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie około 8,6 s do 100 km/h, ale to Scenic to wiadomo, że i cięższy i grubszy :D

Ale nie ma się co jarać czasem do 100. Większa frajda jest z elastyczności a ta jest już zacna po modzie.

Przykład: taki częsty manewr podawany w gazetach motoryzacyjnych (można sprawdzić kilka przypadkowych testów) a mianowicie od 60 do 100 km/h na 4 biegu. U mnie jest 6 sek (na trójce 4,5 sek). Od 80 do 120 na 6 biegu - 11sek.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie około 8,6 s do 100 km/h, ale to Scenic

to vectrą z 400NM nie miałbym podejścia, jak ten scenic tak chodzi, czas jak w lekkim megane 2.0T w słabszej odmianie :lol: gdzie taki program można zrobić, żeby o 3s poprawił czas? :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na przejażdżkę a nie na pogawędki o co by było gdyby. Pozdrawiam. Dla usprawiedliwienia dodam tylko, że czasy mierzone stoperem a nie profesjonalnym GPS ale liczniki w Renaultach pokazują jedynie 3 km mniej także bez przesady. Poza tym w danych katalogowych jest chyba 10,5 sek do 100 ? W megane chyba 9 z kawałkiem w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj nie ma co jeździć :mrgreen:. Nie ma takiej możliwości, NIE ZEJDZIESZ PONIŻEJ 9,5s I JESTEM TEGO PEWNY. Zobacz scenica kolegi z Bielska 200KM i 420NM prawie 2x więcej i jest 8,5.. Można się nieźle pośmiać w tym temacie, z tym 8,5 tooo przeszedłeś samego siebie :lol:

 

https://driiive.com/PRZEMO/RenaultScenicIIPhaseIIPRZEMO/#!/info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd takiego pomiaru jest bardzo duży, (błąd odczytu, reakcja, przekłamanie licznika, wiatr, pochylenie nawierzchni którego może być nawet nie widać na oko), już lepiej zmierzyć przy pomocy aplikacji na androida np. measurement of acceleration, odpadają trzy pierwsze przekłamania, no i do poruwnania porównania lepiej brać pomiar do większej prędkości np. od 0 do 160 km/h, do 140km/h jak się zmieścisz w 20s to będzie dobrze :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz scenica kolegi z Bielska 200KM i 420NM

 

noo właśnie ... tyle kucy mnustwo mnóstwo Niutów i kupa :applause: Sama moc to nie wszystko. Kolega ma Alfę 159 JTDm po chipie i też nie może zejść po niżej 8 s bo trakcji nie ma , moment zrywa stale przyczepność i para idzie w gwizdek.

 

Poza tym teoria i pierzenie z laboratoryjną dokładnością pozostawmy specjalistom. Panowie, jadę sobie spokojnie 50 - 60 km/h na trójce, potrzebuję nagle wyprzedzić to wciskam gaz i po 4 - 5 sek mam 100. I odczucia i czas (mierzony choćby zegarkiem dziadka) są fajne także czego tu szukać i dopatrywać się. To, że koleś we wspomnianej Alfie ma 380 Nm a ja 250 Nm i idziemy na 3 i 4 łeb w łeb to chyba świadczy tylko o tym, że nie porównuje się momentu obrotowego diesla z benzyną bo w grę wchodzą inne przełożenia główne oraz w skrzyni biegów. W benzynie mamy zazwyczaj wyższe obroty. Nie zapominajmy waszk, że to właśnie skrzynia biegów była kiedyś nazywana zmiennikiem momentu obrotowego płynącego z silnika do kół napędzanych.

Nieśmiało chciałbym zadeklarować ,iż ze skromnych doświadczeń i prób drogowych stwierdziłem , że moment w benzynie na poziomie 250 Nm odpowiada zazwyczaj 320- 340 Nm w dieslu (oczywiście wiele zależy od skrzyni danego modelu oraz ogólnej charakterystyki danego auta , np: czy bardziej sportowy diesel jak BMW czy może wygodny diesel na trasy jak Citroen C5 czy Peugeot lub Laguna).

 

Może w najbliższych dniach zrobię faktycznie test do 140 lub 160 km/h i zbadam jak to wygląda czasowo :?:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma Alfę 159 JTDm po chipie i też nie może zejść po niżej 8 s

8s? On będzie miał ciężko ty powinieneś zejśc poniżej tych 8s

To, że koleś we wspomnianej Alfie ma 380 Nm a ja 250 Nm i idziemy na 3 i 4 łeb w łeb to chyba świadczy tylko o tym, że nie porównuje się momentu obrotowego diesla z benzyną bo w grę wchodzą inne przełożenia główne oraz w skrzyni biegów.

przed chwilą pisaleś coś o 8s? i ty vanem 1,4 idziesz z nim równo? :lol: co jeszcze powiesz? że na 3 i 4 szuka trakcji :lol:

Nieśmiało chciałbym zadeklarować ,iż ze skromnych doświadczeń i prób drogowych stwierdziłem , że moment w benzynie na poziomie 250 Nm odpowiada zazwyczaj 320- 340 Nm

myślę, że nie traktują Cie poważnie, szkoda paliwa. Popadłeś w samo zachwyt, już od dłuższego czasu czytam twoje posty z uśmiechem na twarzy. Na prawdę nie jest ci wstyd pisać jak to van z 1.4 zwija asfalt? Czym ty wcześniej jeździłeś?

Może w najbliższych dniach zrobię faktycznie test do 140 lub 160 km/h i zbadam jak to wygląda czasowo

Skończy się na tym, że zajedziesz sobie tą kosiarke, ale jeżeli chcesz to koniecznie na pasie startowym

do 140km/h jak się zmieścisz w 20s to będzie dobrze

chyba na zakopiance ze sporej górki :lol:

 

Z Bogusiem się tam w Warszawie poganiaj, GTR-a będzie musiał wziąć :mrgreen:. Nie obrażaj się na prawdę się ciesze, że scenic sprawia Ci tyle frajdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już od dłuższego czasu czytam twoje posty

no to widać przy okazji kto leczy kompleksy <ok> Tylko nie wpadnij w obsesję z tym śledzeniem moich postów.

Nie rozumiem tylko dlaczego tak usilnie próbujesz udowodnić swoją rację skoro tak Cię to śmieszy? Odpuść sobie w końcu , szkoda Twojego cennego czasu no chyba , że straciłeś sens życia i otuchy dodaje Ci tylko wytykanie palcem innych. To żałosne.

Ja natomiast niczego nie muszę nikomu udowadniać i jest mi z tym dobrze. Przypomnę tylko , że nie masz obowiązku i nie musisz czytać wszystkich moich postów ( miałbym wyrzuty sumienia). Pozdrawiam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widać przy okazji kto leczy kompleksy

powiadasz że ja leczę? Nie ja jestem w posiadaniu vana 1.4 z 8.5s do 100 :D

 

Dodano: 01 lut 2015 - 22:32

Mam nadziej że przewieziesz mnie tą bestią:D jakies specjalne badania trzeba żeby się nim przejechać?

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie podoba mi się Wasza dyskusja i mocno odbiegacie od sensu tego wątku. Co prawda to Scenic, a ja mam Meganke, ale silnik ten sam. Ze swojego ogródka dorzucam link, który już wcześniej zamieściłem na tym forum:

Od 0 do 140km/h to około 16,5 sek. Proszę zwrócić uwagę na sekundy upływającego filmu.

Prosiłbym o zaprzestanie waśni i okazanie sobie więcej szacunku.

Uwierzcie, że w zgodzie ludziom żyje się lepiej ;)

Pozdrawiam.

Edytowane przez Prettymind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niezmiernie wdzięczny Profitowi, w końcu nie od dziś wiadomo, że śmiech to zdrowie, pozostaje mi jedynie mieć nadzieje, że na tym nie poprzestanie i równie często będzie pisał kolejne relację z jazdy vanem, z mojej strony wszystko B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!