Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie na śliskim


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy spotkaliście się z takom czymś :

zauważyłem na jesień że jadąc w deszczu i najeżdżając na namalowane strzałki coś jakby chcialo zarzucić tyłem , taki jakby cios z tylu w bok , teraz też tzn. zima coś takiego ma miejsce po wjachaniu na lód w szczególności prawą stroną , zrobilem zbieżność ale bez rezultatu

Czy ktoś też tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność zbieżnością, ale czy mechanik sprawdzał, czy nie masz luzów na wahaczach, końcówkach drążków, może amory są wybite. Ważne jest aby bieżnik opon był identyczny, jeśli jest inny, tył możliwe że jest bardziej zjechany. Czasami pomaga zamiana kół z prawej na lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, nie dogryzaj tylko pomóż koledze. Ja sam może źle się wyraziłem, bo chodzi mi o zmianę prawej strony na lewą, zakładając, że Adam ma wszystko wcześniejsze dobrze. Nawet wulkanizatorzy to potwierdzą, że koło powinno być założone tam gdzie było poprzednio. A jeśli ma zdarte tylne bieżniki, to jego auto jest nadsterowne, opony tylne mają słabszą przyczepność od przednich i tył wpada w poślizg. Nie wiem czy to jest to, ale bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt Małek nie dogryzam tylko stwierdzam fakty. Mam takie same przypadki na śliskiej nawierzchni (lód). Kłopoty te wiążą się w moim przypadku z systemem ABS (wydłuża drogę hamowania na lodzie i to strasznie w porównaniu z autem bez niego). Po prostu głupieje i stawia mi auto bokiem. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wymienione drążki , sworznie itd . tak że luzów nie ma , co do zmiany kół ( przód - tył na jednej stronie ) to spotkałem się z tą opiną , tylko na razie trochę zimno i nie wszystko śię chce ale trzeba to zrobić . co do hamowania to tu zachowanie jest ok . chodzi głównie o przejazd po nawierzchni o nagle zmieniającej się przyczepności , miałem to na letnich a treaz na zimowych gumach

 

 

A cha i robi się to przedewszystkim przy jeżdzie na wprost kiedy jedna strona łapie coś śliskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w warsztacie przy ręcznym hamulcu nic nie pogmerali, bo na ścieżce diagnostycznej nie wyszły żadne różnice w oporach toczenia. Poprawili za to geometrię kół, bo była duża rozbieżność od "ideału". Jutro zobaczę w trasie efekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam nic wybite i też to zauważyłem u siebie. Pierwszy raz jak gdzieś na trasie najechałem na pasy na przejściu dla pieszych przy większej prędkości i dość mocno rzuciło tyłem, jak się później okazało na wszystkich pasach na danej trasie było to samo. To było chyba gdzieś na wyjeździe z Częstochowy w stronę Katowic. Zawieszenie 105% sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, ale w Megane II jest inaczej skonstruowane zawieszenie z tyłu i nawet na szarpakach ciężko zauważyć iż gumy są zużyte, wówczas objawy są takie jak właśnie opisujecie (wiem bo sam miałem to u siebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85, ja wiem, tylko często szukamy problemu na siłę, a w końcu okazuje się, że to normalne zachowanie. Ja przywykłem, zmieniłem opony, sprawdziłem amory, szukałem na siłę i to wszystko poszło na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem już po trasie... Ta sama, te same warunki. No i rewelacja. Żadnej walki na drodze, 100% poprawy. Auto trzyma kurs, nie zawija zadem i nie myszkuje po całej szerokości pasa. Wróciła swoboda kierowania.

Tak więc u mnie przyczyną była przestawiona geometria kół. Ale już po bólu... I po 50 złotych. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!