Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Jutro zamieszczę zdjęcie jak ja zamontowałem wyświetlacz od czujników cofania - moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiązanie - ponieważ na górze deski rozdzielczej przy podszybiu wygląda beznadziejnie i na dodatek odbija się w szybie.
Czekam i czekam, a codziennie jest jakieś jutro <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto kupować tanich czujników cofania. Te co ja kupiłem nie jestem zadowolony z nich. Piszczą kiedy chcą. Przypuszczam że są czułe na zabrudzenia (kurz). Spróbuję jeszcze wyłączyć dwa skrajne i zobaczę. Czasem działają nawet w miarę prawidłowo, czasem nie. Narazie nie mam czasu się tym zając na poważnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dopominam, bo po moim wyświetlaczu na desce zostaje tylko mały otworek w miejscu czujnika nasłonecznienia i łatwo go zamaskować zaślepką. Chętnie więc obejrzę jakieś lepsze miejsce na ten wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po kiego wyświetlacz w czujniku cofania ???

Nie dość że większy problem z zamontowaniem (estetyka i praktyczność) to jeszcze takie rozwiązanie nie jest praktyczne. Jestem kierowcą który podczas cofania patrzy do tyłu a więc po co mi wyświetlacz z przodu podający odległość ?

Jak już pisałem nie wiem co z moimi czujnikami ale już za tą cenę bym nie kupił - chyba jednak Valeo... 170zl ale przynajmniej firmowy i dobrze zestrojony powinien być. Reszta to loteria chyba że model który jest sprawdzony u kogoś z forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem kierowcą który podczas cofania patrzy do tyłu a więc po co mi wyświetlacz z przodu

Mam dokładnie te same nawyki i przyzwyczajenia, więc mam wyświetlacz z tyłu.

ssa41666800x600.jpg

A teraz reszta fotek z zabudowy chińszczyzny za 100 w scenicu.

 

Demontujemy listwę progową, by przeciągnąć kable

ssa41649800x600.jpg ssa41650800x600.jpg ssa41651800x600.jpg

Zdejmujemy osłonę prawego głośnika

ssa41652800x600.jpg ssa41653800x600.jpg

Odkręcamy kilka TORX-ów i odchylamy plastikowy boczek bagażnika

ssa41660800x600.jpg

Odkręcamy osłonę zwijacza 3 pasa bezpieczeństwa w podsufitce

ssa41661800x600.jpg

Przez słupek za podsufitkę przeciągamy "wszędobylski" przewód 1,5mm², którym przeciągniemy przewody od wyświetlacza w stronę centralki

ssa41662800x600.jpg

Na osłonkę zwijacza naklejamy wyświetlacz i całość zakręcamy na swoje miejsce, to cała robota w środku kabiny

ssa41663800x600.jpg

Wklejamy dostarczonego w komplecie rzepa w upatrzone miejsce za głośnikiem

ssa41664800x600.jpg

Wklejamy centralkę, w tym miejscu jest możliwość jej wyciągnięcia jak wszystko będzie już poskładane

ssa41658800x600.jpg

Naklejamy samoprzylepną taśmę papierową na zderzaku i zaznaczamy po rozmierzeniu, miejsca na czujniki

ssa41672800x600.jpg ssa41671800x600.jpg ssa41670800x600.jpg

Wiercimy otwory

ssa41675800x600.jpg ssa41674800x600.jpg

Zakładamy czujniki i przeprowadzamy kabelki przez próg bagażnika aż do centralki, opis jak tego dokonać w moich wcześniejszych postach

ssa41818800x600.jpg ssa41817800x600.jpg ssa41821800x600.jpg ssa41820800x600.jpg

Przed kostką w lampie wpinamy się w przewód zasilania świateł cofania

ssa41655800x600.jpg ssa41656800x600.jpg ssa41657800x600.jpg

Podłączamy zasilanie, wyświetlacz i kabelki czujników. Tu jeszcze bez nich. Tak jak wcześniej pisałam, przy tym umieszczeniu wyświetlacza, czujniki muszą być podłączone odwrotnie jak w opisie. Zresztą to wyjdzie w czasie prób jakby coś było na odwrót czyli zgodnie z instrukcją montażu. Ważne by były podłączone po kolei, nie pomieszać kabelków.

ssa41667800x600.jpg

Całość składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się jak dziecko grzechotką z działającego czujnika i udanej operacji montażu. Teraz czas na browarek. <ok>

ssa41665800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien bardzo ciekawy sposób umieszczenia wyświetlacza - nie pomyślałem wykorzystaniu miejsca mocowania trzeciego pasa <ok>

 

 

PS.

A tak nawiasem mówiąc nie zaobserwowaliście zakłócania pracy czujników cofania na skutek zabrudzeń (kurz, pył). Nie zdarzało się że pikał za wcześnie ?

U mnie zdarza się że jak włączę wsteczny to czasem od razu cały czas piszczy (sugerując że przeszkoda jest tuż za autem kiedy to jestem sam na parkingu - żadnych krawężników itp).

Obawiam się czy przypadkiem nie jest tak że w przypadku kiedy jest pochyłość lekka to czy aby czujniki nie zbierają sygnału już z od kamienia albo nierówności parkingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, Po ostatniej zimie też mi któryś z sensorów zwariował, chyba to jest lewy zewnętrzny. Już mam upatrzoną aukcję gościa z Gliwic co same zamienne sensory sprzedaje. http://www.allegro.pl/item642828281_uniwer...a_21_23_mm.html

Myślę zakupić i podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w MII ph I był seryjnie czujnik czy dopiero od ph II?

W MII phI był montowany seryjnie czujnik cofania- wiem bo takowy posiadam.

jest jakiś wyświetlacz czy pikacz tylko

niestety w formie "pikacza" montowanego z tyłu autka na słupku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujekwu, wszystkie działają tak samo, te droższe tez mają te same sensory, prawdopodobnie tez produkują to te same, małe......... itd, i minimalna odległość gdzie następuje dźwięk ciągły to 30 cm od przeszkody.

W tych co przedstawiasz widzę jedynie różnicę w złączkach na kabelkach za czujnikami, jest to i dobra i złe. Dobre bo ułatwia zdejmowanie zderzaka i ewentualną wymianę czujników, złe bo to kolejne miejsce łączenia na wtyczkę i gniazdo.

Tak że ja bym patrzył przez pryzmat portfela. (pomijając fakt, że buzer jest wQr........ i wolę patrzeć na wyświetlacz, a dźwięki mieć wyłączone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!