Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, dzisiaj po pracy spojrzałem jak jest zbudowany "tył" mojego auta w kontekście montażu czujników - megane hatchback 2001 rok. Po otworzeniu klapy są takie 2 zaślepki czarne, przez nie widać zderzak i tą plastikową listwę (która jest widoczna od zewnątrz na której właśnie chce zainstalować czujniki) od środka, Przez te otwory mam przeciągnąć kable? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym modelem?

Pozdrowienia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pilny temat. Miałam zakładana instalacje parktronika i byly tam czujniki 2 pinowe, zdarzyła mi sie wymiana zderzaka i zamienione zostalo wszystko na czujnik z oryginalna instalacja. Wszsytko pieknie, ale tam czujniki sa na 3 piny, wszystko ładnie spięte i kończy sie kostką 6 pinową. Czy jest szansa zeby podłączyc wszystko do starej centralki? Ktos przerabiał coś takiego? Czy bedzie to dzialalo? Nie chce montowac nieoryginalnych czujnikow, tez oryginalne wygladaja schludniej... Pomożcie prosze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Czy ktoś montował czujniki w Scenic RX4?

Chciałbym założyć czujniki parkowania firmy Valeo na przód i tył samochodu. Problem w tym że zderzak w RX4 jest bardzo niejednolity. Tylny klęsły na wysokości drzwi i w dodatku z zapasowym kołem wiszącym powyżej, przedni z wystającym kangurem. A producent dosyć rygorystycznie podaje wysokość mocowania czujników oraz maksymalne odległości pomiędzy nimi.

Czy jest w ogóle szansa by w tym przypadku zainstalować czujniki tak by działały prawidłowo a nie wykrywały pobliskie elementy samochodu jako przeszkody?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje i porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem czujniki do RX4 i powiem Ci kolego, że ciężka robota Cię czeka. Jest to najgorszy z możliwych samochodów do montażu. Mnie zajęło to cały weekend + jeden wieczór. Montowałem Valeo 632023 (przód i tył). Dodatkowo jeżeli masz ten sam zestaw to w instrukcji jest błąd, są źle opisane kable. Na szczęście opisy bezpośrednio na kablach są dobre. Żeby zachować rozstawy czujników z przodu

 

1srs.jpg

 

ja zamontowałem dwa w kangurze

 

2jnj.jpg

 

Do bocznych żeby działały do przodu a nie na boki trzeba zamontować podkładki regulacyjne 15' Valeo 632026 http://www.tmspecial.pl/podkladki-regulacy...tml?language=en dostępne także IC

 

3zmz.jpg

 

Tylne zewnętrzne nie ma problemu

 

4kok.jpg

 

gorzej z wewnętrznymi, od góry przeszkadza zapas od dołu hak, nie można ich zmontować na wypukłej części zderzaka bo powstaje martwe pole, a zamontowaniu wewnątrz (tam gdzie tablica) to albo cały czas pikają, albo po regulacji w ogóle nie pikają :P ja zrobiłem taki patent

 

6oko.jpg

 

trochę obciachowy i muszę go polakierować ale działa. Jest to kolanko z rury pcv 1/2 cala doszlifowane do zderzaka i przyklejone na supre glue za 2 zł z kioski od pani Lidzi (to bardzo ważne)

 

5.jpg

 

Elektrykę pociągnąłem od przodu razem z oryginalną wiązką nad lewym nadkolem prosto do bezpieczników. Tył od spodu pod lewą lamą (nad tłumkiem) trzeba było delikatnie rozwiercić blachę, a potem pod plastikami razem z wiązką do bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję za odpowiedź i dokładną dokumentację fotograficzną. Faktycznie sporo pracy Cię to kosztowało, ale teraz masz się czym pochwalić, a ja widzę że jest sens rozważać zakup. Ja chcę ten sam zestaw zamontować. Jeszcze trochę się waham ale nie z powodu ilości pracy, tylko dla tego że znajomy elektryk mnie zniechęca do czujników, szczególnie tych z przodu. Według niego jeśli chce się mieć asystenta parkowania to trzeba kupić auto z fabrycznie zamontowanym zestawem. Podobno te dostępne w ogólnej sprzedaży są bardzo awaryjne, a przednie dodatkowo łatwo i często się brudzą i wywołują bezpodstawne alarmy. Podobno kilka razy w tygodniu ma klientów zgłaszających problemy z czujnikami i dla tego już od dłuższego czasu sam nie podejmuje się montażu. Nie ukrywam że jestem w rozterce - nie wiem czy słuchać głosu serca czy rad fachowca :P.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety te kupowane (nawet Valeo) nie działają tak dobrze jak oryginalne. Trzeba mieć dużą dozę rezerwy. Ja traktuje czujniki jako pomocny dodatek. Mam swoje od roku i nic mi się nie zepsuło, a z brudzeniem to nieprawda, trzeba mocno zapaskudzić auto żeby wadliwie działały, a tak w ogóle to trzeba się myć :P. JW następnym aucie nie będę montował czujników, teraz spróbuję z kamerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Odgrzewam temat:) Przeczytałem cały wątek, natomiast nie widzę żadnego zdjęcia z montażu w Megane I phII - hatchback.

Patrzyłem od spodu na zderzak i widzę, że w środku, trochę poniżej "czarnego" pasa zderzak ma wzmocnienia. W związku z tym nie wiem, czy mocować czujniki niżej, we wzmocnieniu, czy wyżej (w tym czarnym pasie)?

Problem nr 2 - nie widzę prostej drogi dla kabelków do środka? W MIIphI kombi miałem fabryczne dziury z gumową zaślepką, którą wykorzystałem jako przepust. Czy w MiphII trzeba wiercić otwór do bagażnika?

Ktoś przerabiał temat w MIphII hatchback?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof_lew, do M I phI ,jak i Ph 2 jest manual ; :-D

pierwszą rzeczą jaką zrobiłem,to przykleiłem taśmą dwustronną wyświetlacz czujnika do lusterka wstecznego ,następnie przewód od niego podsufitką ,przy uszczelkach drzwi poprowadziłem do bagażnika

331729ec3c3735a2m.jpge47244538c39be4am.jpgb8cdb5517242820bm.jpg

w bagażniku do boczenej ścianki przykleiłem centralkę,do której podłączyłem wtyczkę od wyświetlacza:

45d7ff7f4aefb51fm.jpg

Następnie zdjąłem pokrywę lewej lampy,i podłaczyłem zasilanie centralki,pod przewód biały i brązowy kostki tylnej lampy (światło cofania ):

209ac0abb1589da0m.jpg

To była łatwiejsza częsć zadania,teraz pozostało zdemontować zderzak i wywiercić w nim otwory pod centralkę .Aby zdjąć zderzak,trzeba odkręcić 3 torxy pod klapą bagażnika ,po jednym od strony koła po obu stronach i po 2 śruby od spodu zderzaka :

f78ae8d606b4cfc8m.jpg620599b5e33be784m.jpg505b5cb9dee33570m.jpg

gdy mamy zdjęty zderzak,pod czarną listwą ochronną przyklejamy taśmę malarską,by podczas wiercenia nie uszkodzić lakieru .Na zderzaku zaznaczamy sobie miejsca wiercenia otworów :

* wysokość sensorów od podłoża to 45cm czyli maksymalnie wysoko na ile to było możliwe (w instrukcji piszą o wysokości montarzu 50-65 )u mnie zastosowałem rozstaw :

O<-- 40 -->O<---- 48 ---->O<-- 40 -->O

gdy już wyznaczyłem wszystkie otwory,i kilkukrotnie sprawdziłem poprawność założonych wymiarów,dołączonym do zestawu wierłem wykonałem otwory:

654a77e22875fb61m.jpg4689c6691d5ed426m.jpg529e79321fc858fcm.jpg

Teraz pozostało nam zamontować sensory w zderzaku,i poprowadzić przewody od nich przez kratkę wentylacyjną do centralki .Gdy już mamy wszystko podłączone,przykręcamy zderzak i cieszymy się nowym,przydatnym gadżetem brawa ,włączamy bieg wsteczny i sprawdzamy czy wszystko działa jak należy-ja poprosiłem żonkę by stanęła za autem i podchodziła do sensorów :-D

5392a82bd1d00b73m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki andrzej27r!! Tego potrzebowałem :-D

Dwa pytania:

1. Czy otwory na tej wysokości są już nad wewnętrznym wzmocnieniu zderzaka?

2. Widzę, że masz dość szeroko rozstawione czujniki. Powiedz mi, czy te zewnętrzne nie są za bardzo na brzegu, na tej zaokrąglonej części zderzaka? A może właśnie są akurat, tak, aby precyzyjnie określić, że bokiem o nic nie haczymy?

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boczne dałem tak celowo,by przypadkiem gdzieś bokiem nie przywalić ,jak narazie spisują się wyśmienicie ,co do wysokości ,to już chyba wyżej nieda rady ,a w czarną listwę za bardzo się nieda. Jeśli chodzi Ci o to białe wzmocnienie od środka ,to już dokładnie nie pamiętam,musiałbym zerknąć,ale raczej otwory są nad nim 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeniesiony, scalony

Ponieważ stałem się posiadaczem Megane II Kombi i jest to trochę większy samochód od dotychczasowego postanowiłem zainstalować w nim czujnik cofania.

Znalazłem miejsce instalacji fabrycznych czujników ale są one montowane chyba w najniższej części zderzaka, która jest nachylona w kierunku ziemi i nie jestem przekonany czy to dobre miejsce.

W związku z tym mam pytanie - w której części zderzaka zamontować czujniki (mile widziane zdjęcie).

Jak ściągnąć zderzak do wiercenia otworów - czy może nie trzeba?

Może jest gdzieś jakiś opis montażu do wersji kombi?

 

I na koniec czy czujniki dostępne na allegro w cenie 35-40 zł np te: Tani czujnik będą działały tak samo jak te za 80 zł? np te: Droższy czujnik Wyglądają tak samo a różnica w cenie 2x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzi, a szukajki pytał jak regulamin nakazuje :-D Chyba nie, bo by znalazł temat.

Tak więc, do odpowiedniego przeniosłem i choć tagi nie do końca odpowiednie do Twojego auta, to popatrz na 3 stronę w 3 post od góry. Tam zobaczysz czujniki zabudowane w znajomo wyglądającym zderzaku. Nie zaszkodzi też całego tematu przynajmniej pobieżnie przeglądnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc-szukałem, ale widocznie mało skutecznie.

Czujniki już zamówione i w sobotę prawdopodobnie spróbuje zamontować.

W związku ztym dwa pytania:

1. Jak ściągnąć tylną lampę- nie chciałbym czegoś urwać.

2. Czy w grandtour można wywiercić otwory pod czujniki bez ściągania zderzaka biorąc pod uwagę, że pod plastikiem jest stalowa belka, którą wyczułem ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!