Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie mogłem znalesc nic konkretnego na ten temat wiec pisze nowy.

Kupiełem niedawno (3 tyg temu) Meganke coupe 2,0 8V F3R i mam straszny ubytek płynu chłodniczego.

Na początku myślałem że jest troche nie dolany było niewiele ponad min to dolałem prawie pod max, ale po przejechaniu dosłownie 40 km sprawdziłem ponownie stan płynu i znowu to samo tylko jeszcze gorzej sahara dosłownie. I tak znowu co dolewałem to mi zżerało, myślałem że jest jakiś wyciek i patrzyłem to na zimnym silniku to na gorącym ale nic nie cieknie. Na bloku tez bardzo nie widze żeby sie coś działo. Niby nic nie widać ale płynu nie ma. Korek oleju od spodu jest czarny bez osadu, biały dym z rury leci ale jest zima wiec zawsze troche jest. Podejrzewam ze to uszczelka pod głowica i plyn zostaje spalony. Doradzcie mi cos na ten temat, jaka waszym zdaniem jest przyczyna, a jak juz to uszczelka to podajcie oreintacyjnie cene jej wymiany z robicizna i czesciami bo wiem ze wiele rzeczy wraz z nia sie wymienia albo mozna wymienic.

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to słabo szukałeś, nie dalej jak dzisiaj był poruszany ten temat.

Sprawdź stan oleju przed i po dolaniu płynu, może poleciała uszczelka pod głowicą i miesza ci sie płyn z olejem. Ewentualnych kosztów nie jestem w stanie ci podać. Może ktoś inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajki, nigdy nie wolno wlewać płynu chłodniczego ponad stan zaznaczony. Producent tak wyliczył i tak zaznaczył. Płyn odbierając ciepło z silnika sam się nagrzewa, a tym samym zwiększa swoją objętość, dochodzi do tego para, która musi się gdzieś zmieścić.

:!: Jeszcze raz się powtórzę dla obu kolegów i nie tylko. U znajomego w Scenic ubywało płynu chłodniczego, stawał w garażach o suchym podłożu, podkładał tafle papieru, żeby zaobserwować skąd może ciec, (w środku auta miał sucho, powymieniał uszczelki itd), jednak nic nie było widać. Płynu zawsze ubywało w trakcie jazdy. Zapalił więc silnik, zagrzał aż do załączenia wentylatora, i... jeszcze przed załączeniem wentylatora, na jednym z przewodów pojawiła się mgiełka - fontanna (taka jak z dyszy opryskiwacza), przewód się rozszczelnił i został wymieniony. Teraz ma dobrze. Zaznaczyć chcę, że wyrzucanie płynu, następowało dopiero jak silnik dostawał ciepłoty, kiedy tylko silnik był wyłączany mgiełka znikała a płyn z okolic tej dziurki odparowywał i dlatego nie dało się zobaczyć skąd leci. Zapalcie więc silnik i obserwujcie z różnych stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

[Megane I phI] układ chłodniczy

Witam! Przejrzałam wszystkie możliwe posty i nie pisałabym, gdybym znalazła - więc nie mam wyjścia. Mianowicie ucieka mi płyn z chłodnicy, trwa to już ok 7 miesięcy. Auto przetrwało dwukrotnie podroż do Holandii, tj.1100 km w jedną stronę. Nic się nie działo. Zauważyłam to jak zaglądałam pod maskę, płynu jest poniżej MIN. i stoi w miejscu. Mechanik nie miał zielonego pojęcia, co to może być. Dwa tygodnie temu zawitały mrozy do Holandii. Wtedy to się stało. Temperatura wzrasta do etapu załączenia się wentylatora. Dziwny zapach jest w aucie, na początku czuć płyn chłodniczy, a później taki inny - ciężko go określić,m jakby spalenizna ale nie do końca. Pomimo temperatury wciąż wieje zimne powietrze. Nic nie grzeje. Szyba jest jakby trochę tłustawa (tam gdzie nawiew na szybę przednią). I jeszcze jedno, wlałam ma maksa płyn chłodniczy, włączyłam silnik - chwile pochodził (płyn w między czasie uciekał bardzo powoli), a po wyłączeniu wysiorbało mi do poziomu poniżej MIN.

P.S. żadnych śladów plam pod silnikiem, białego dymu nie ma. Aczkolwiek kolega(mechanik amator) zaglądał pod maskę i dojrzał ślady w okolicach nagrzewnicy cokolwiek to jest <ok>

I teraz pytanie - z czym ja mam do czynienia? (uszczelka pod głowicą była wymieniana ok. 1,5 roku temu)

 

 

 

Po 3 miesiącach.

 

Mogę się podzielić, że usterka nie została wciąż zlokalizowana. Została wymieniona pompa wody, to ona była walnięta. Mechanik powiedział, że "woda gromadziła się w podszybiu, dlatego tak strasznie parowała i był dziwny zapach". Ile racji w tym to nie wiem. Nagrzewnica została również wymieniona. A w zbiorniku, jak było tak dalej jest MIN płynu. Auto nie sprawia mi większych problemów, lecz jest jedna dziwna sytuacja. Jak w filmie SPEED. Jadąc mniej niż 80/90 km/h wskazówka od temp.silnika wzrasta, tj.moja bomba. Jadąc po mieście niewiele brakuje do załączenia się wentylatora, aczkolwiek nigdy to się nie stało. W takim wypadku biorę ogrzewanie na maksa, dmuchawy, lecz i to czasem zawodzi, przy okazji nie grzeje tak jak powinno, wieje zimne/ciepłe...zimne/ciepłe powietrze... i tak potrafi to się parę razy powtórzyć. Przy większych prędkościach wskazówka jest na swoim miejscu lub waha się maksymalnie jedno piętro wyżej i spada. O co tu chodzi?? Proszę o pomoc. Mam taki sentyment do tego auta, że chce je tip top zrobić i jeździć, aż padnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to?

woda gromadziła się w podszybiu, dlatego tak strasznie parowała i był dziwny zapach

Powinien udrożnić odpływ z podszybia i jak masz klimatyzację udrożnić odpływ z pod parownika klimatyzacji.

Do sprawdzenia

- Wszystkie połączenia gumowe układu chłodzenia. Nagrzej silnik maksymalnie papier toaletowy w dłoń, najlepiej szary taki z makulatury ;-) i wycierać wszystkie rurki gumowe. Może być mikronieszczelność która ujawnia się jak wzrasta temp. i ciśnienie. Przed testem płynu powinno być co najmniej połowa, pomiędzy min i max.

- Sprawdzić korek na zbiorniczku wyrównawczym, najlepiej wymienić w Holandii jest mnóstwo szrotów może gdzieś taki znajdziesz.

- Odpowietrzyć układ chłodzenia, operację możesz powtarzać np co 2-3 dni, jest prosta niech Twój kolega pokaże Ci gdzie są odpowietrzniki, jak nie znajdziesz na forum.

To może być powodem, że raz jest zimno, a raz ciepło

- Jak to nie pomoże zdjąć dolną osłonę silnika, nagrzać maksymalnie silnik a pod silnik ułożyć suche gazety. Jak będzie wyciek na gazetach będą plamy. Przynajmniej zlokalizuje się miejsce gdzie jest wyciek. Dobrze było by jakby silnik pracował kilkanaście minut, jak się włączy wentylator silnik wyłączyć.

- Obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieku na pompie wodnej.

- Sprawdzić termostat, ale on pewnie będzie sprawny.

Jeżeli nic nie znajdziesz pozostaje niestety uszczelka pod głowicą.

Przyjrzyj się też rurze wydechowej, przy nagrzanym silniku i nagrzanym wydechu, może być widoczny lekki dymek, albo nic. Jeżeli będzie wyraźny dym spalin to możne to wskazywać na uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cytowanie

 

W końcu udało się zlikwidować usterkę. Pompa wody była dawno wymieniona, więc to na pewno nie mogło być to. Wentylator działa. Wycieku nie ma. Mechanik wymienił mi czujnik temp. i termostat. To i to było "walnięte". A uszczelka swoją drogą, ale powiedziano mi, że "jeszcze auto pojeździ" :) pozdrawiam!!

 

Wytłumacz mi kolego, po co cytujesz całego posta, skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim <piwko>

Jak z kimś rozmawiasz to też powtarzasz co powiedział :notacrook:

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!