Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator 1.9 DCI


Rekomendowane odpowiedzi

Załóż taki jaki masz. Chyba, że wolisz coś mocniejszego. Ja wymieniłem w Meganie 1,9 dCi 2005 fabryczne aku po 8 latach i też tylko "dla spokoju sumienia". Założyłem taki jaki był w aucie.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założony aku od Renault Boutiqe 65 Ah 720A, który ma niecałe 6 lat i chyba taki sam lub podobny kupię jeśli się zdecyduję na wymianę.

 

Z drugiej strony jedziemy na 3 auta i gdyby aku już "siadł" to zawsze mamy kable i od innego auta odpalę. Ktoś pisał, że dCi na kable nie zapali a w instrukcji jest info jak podpinać kable... . Więc jak...?

A przy okazji zapytam czy na lince albo pchając można zapalać takie auto?

 

Dodano: 16 sty 2016 - 18:17

Informacja dla innych osób szukających nadal odpowiedzi na pytanie jaki akumulator do silnika 1,9 dCi. Więc tak - podjechałem dziś do ASO Renault i sprawdziłem. Zgodnie z numerem VIN do Grand Scenica II 2004 rok 1,9 dCi producent zaleca akumulator 65Ah i 720 A. Czyli akurat taki jaki mam u siebie założony.

 

Dodano: 16 sty 2016 - 18:18

Dodam jeszcze, że silnik o mocy 120 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z numerem VIN do Grand Scenica II 2004 rok 1,9 dCi producent zaleca akumulator 65Ah i 720 A.

Proponuję coś pokroju min. 70 Ah i ok. 750A.

Próbowałem kiedyś z mojej Meganki odpalić Scenica w dCi z kabli. Bez szans pomimo dodawania gazu.

Da się, ale trzeba mieć bardzo dobre kable.

Moja dCi odpaliła od benzyniaka, ale na dwóch zestawach (kiepskich) kabli :)

Przy użyczaniu prądu proponuję to robić na zgaszonym silniku.

Kolega już przerabiał spalenie diod w alternatorze (odpalający silnik stanowił zbyt duże obciążenie i układ prostowniczy się skopcił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jedziemy na 3 auta i gdyby aku już "siadł" to zawsze mamy kable i od innego auta odpalę.

Nie koniecznie. Jeżeli będzie przerwa na celi, to na kable nie odpalisz. Przerobione osobiście w aucie teścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Witam, odgrzeje trochę, czy akumulator 620A 70 Ah o wymiarach 278x175x175 będzie odpowiedni do 1,9 dci?

teraz mam 680A 75 Ah 278x175x190mm który padł, na teście pokazuje 308A zamiast 680A. ciężko było nawet odpalić po kablach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam podobne pytanie, teraz mam 70Ah, 720A, w sklepie proponują 74Ah, 680 Ah.

Czy te 40A ma jakieś praktyczne znaczenie?

Ile maksymalnie potrafi wziąć rozrusznik?

 

edit:

Bosch na swojej stronie podaje

Do wybranego pojazdu możesz zastosować poniższe akumulatory:

 

Akumulator Bosch S5

Nr zamówieniowy 0092S50070

Wymiary DxSxW 278x175x175

Parametry 74Ah, 750A, L-

 

Akumulator Bosch S4

Nr zamówieniowy 0092S40040

Wymiary DxSxW 242x175x175

Parametry 60Ah, 540A, L-

 

Centra podaje 720A lub 670A.

Widzę że nie ma się co doktoryzować w tej kwestii.

Edytowane przez mkonst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz śmiało nie będziesz czuł różnicy, akumulator nówka, będzie palił na strzała, sam kupiłem do 1.5 o troszkę mniejszym prądzie rozruchowym i jest OK, jeśli akumulator jest nowy to ma palić i służyć. Te 40A to raczej drobnostka. Jeżeli masz możliwość to oczywiście lepszym wyborem będzie większy prąd rozruchowy (no i bez przesady też), ale jak wiemy, będzie drożej :)

 

Dodano: 09 maj 2017 - 00:12

Powiem Ci tak, nie patrz na żadne strony, wyjmij akumulator z samochodu, wsiądź w inny i udaj się do jakiegoś lepszego sklepu motoryzacyjnego w swojej okolicy.

Powiedz o co chodzi gościowi, powiesz jaki motor/pojemność i pokażesz aktualne parametry fabrycznego (o ile to fabryczny) no i coś dobierzecie i na wymiar i pod prąd.

Zostawiasz stary akumulator i płacisz tyle, ile piszę na naklejce za nowy, jak nie oddasz starego dopłacasz coś 30 zł (jeśli się nie mylę).

Ja osobiście wydałem 400 zł i kupiłem firmy VARTA-(polecam) jestem zadowolony, pali na strzała, nie raz się bawię cały dzień przy samochodzie (sub+muza, sprzątanie itd itd) nie pojawiła się nawet kontrolka, że akumulator pada.

Edytowane przez blake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!