Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dci Brak mocy, spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość.

Problem tkwi w Megane CC 1.9dci 131km

Od 2tyg. jest dziwna reakcja samochodu na pedał gazu raz jeździ normalnie a raz nie ogólnie chodzi mi o to że podczas ruszania rozpędzam się normalnie, problem bo do 1,5 tys obrotów i nagle samochód nie idzie, nawet czuć tak jak by lekko przy chamował taki nagły spadek mocy, wciskam gaz do końca i nic, redukuje na mniejszy bieg albo wciskam sprzęgło później gaz lub odpuszczam kilka razy gaz i wciskam i samochód znów czuć że normalnie się rozpędza jak powinien i własnie co jakiś czas się tak przycina. Gdy przeciągnę go powyżej 2tyś obrotów samochód jedzie normalnie bez zacinania, redukcja na następny bieg i przy 1,5t-1,9tyś znów ta sama akcja. Jeszcze jakiś czas temu na samym początku jak to się zaczęło wyskoczył mi kilka razy błąd: BORDELELEKTRONIK DEFEKT ale dosłownie po kilku minutach sam znikał. Teraz żadne błedy nie wyskakują

4tyg. temu zmiana oleju i filtra (ELF EVOLUTION SXR 5W30)

2miesiące temu miałem czyszczony zawór EGR

3 miesiące temu wymienione wszystkie filtry

Nie dymi, nie kopci ani nic

Odpala bez żadnego problemu przy -15 C

Pali tak samo jak palił 6,5L w trasie

Ogólnie wszystko jest ok tylko to..

 

Jeszcze zapomniałem o jednym zanim to się wszystko zaczeło dzien wcześniej wyskoczył mi na komputerze komunikat coś w stylu "ol nachfullen" że brak oleju sprawdziłem na komputerze pokazywały kreski że jest 0 oleju odstawiłem samochód akurat na noc i na drugi dzień było już normalnie na połowie ździwiłem się bo tydzień wcześniej wymieniałem przecież olej. I dziś godz. temu wyskoczył mi ten sam błąd przejechałem 20km wyłączyłem samochód, włączyłem i błędu już nie było.

 

Kolejny dodatek który zauważyłem i nie było go wcześniej to że po odpaleniu samochodu na zimnym silniku wzrastał sam licznik średniego spalania bez dodawania gazu z 9,9L na 12,9 co 7sek podnosiło się o 0,1 nie wiem czy to normalne w zimę może wcześniej nie zwróciłem na to uwagi po prostu teraz patrze na wszystko jak elektryczny.

 

PROSZĘ O POMOC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co 7sek podnosiło się o 0,1 nie wiem czy to normalne w zimę

 

Tez takie coś zaobserwowałem u siebie podczas jazdy na biegu jałowym, wiec to widocznie jest normalna reakcja w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Od 2tyg. jest dziwna reakcja samochodu na pedał gazu raz jeździ normalnie a raz nie ogólnie chodzi mi o to że podczas ruszania rozpędzam się normalnie, problem bo do 1,5 tys obrotów i nagle samochód nie idzie, nawet czuć tak jak by lekko przy chamował taki nagły spadek mocy, wciskam gaz do końca i nic, redukuje na mniejszy bieg albo wciskam sprzęgło później gaz lub odpuszczam kilka razy gaz i wciskam i samochód znów czuć że normalnie się rozpędza jak powinien i własnie co jakiś czas się tak przycina. Gdy przeciągnę go powyżej 2tyś obrotów samochód jedzie normalnie bez zacinania, redukcja na następny bieg i przy 1,5t-1,9tyś znów ta sama akcja.

 

Kolego, byłes moze na tej diagnostyce, bo mam wlasnie ten sam problem i chcialbym sie dowiedziec co Ci powiedzieli. Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłem no i wyskoczyło kilka błędów między innymi to powtarzał się 3x CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU, stwierdzili że to na pewno to, no to kupiłem (100zł bosch) i wymieniłem, podłączyli mi znów pod komputer te błędy z czujnikiem akurat znikneły.

Ale samochód nadal jeździ jak jeździł, czyli problemy z pedałem gazu, mało to wyskakuje (EINSPRITZUNG UBERPRUFEN) błąd sprawdź wtryski ( na clipie nic o tym nie ma) spadku mocy również nie odczuwam i BORDELELEKTRONIK DEFEKT nadal wita mnie od czasu do czasu i na kompie również nic o tym.

Pozostałe to nie pamiętam dobrze ale coś z "czujnikiem hamulca" i "zawór EGR"

Zawór EGR odłaczony i nadal nic...

Na tą chwile nie wiem CO JEST GRANE! Chyba pozostaje ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego sprawdź (wymień) pedał gazu.

Tam jest potencjometr który wysyła sygnał do komputera o obciążeniu silnika - byc może to.

Kolega miał ten sam komunikat, wymienił pedał gazu i wszystko wróciło do normy.

 

Pozdrawiam ZIELAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie zagadki:

Czujniki pedału hamulca i sprzęgła!

Starczy było wyjąc wtyczki nad pedałami popsikać WD40 i GITARA wszystko śmiga jak nowe. Nic nie trzeba było wymieniać. W ASO to by najchętniej wymienili cały silnik.

 

[ Dodano: 2011-01-20, 21:42 ]

Tylko cały czas mam problem z komunikatami na szafie.

EINSPRITZUNG UBERPRUFEN i BORDELELEKTRONIK DEFEKT

Na komputerze wyskakuje już tylko że problem z przepływomierzem ale nic o tych błędach, nic nie czuć w jeździe samochodem bo śmiga jak nowy jedynie przy odpalaniu ze 2 razy się zadławi. Wiec nie rozumiem czy miał ktoś może podobny problem?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich!

Odkopuję trochę temat. Mam podobne dolegliwości w nowo zakupionej megance. Mianowicie przed 2tys obrotów dodając gazu silnik jakby się dławił i po prostu spadają obroty i zmniejsza się nieznacznie prędkość. Po puszczeniu pedału gazu i ponownym wciśnięciu problem albo się powtarza albo auto zaczyna normalnie przyspieszać. Problem nie występuje stale. Są momenty, że samochód jeździ rewelacyjnie, bez problemów a są momenty, że aż boję się, że stanie na skrzyżowaniu i nie ruszy. Wymieniłem przed tygodniem olej, filtr paliwa, filtr oleju, nie wymieniłem filtra powietrza choć jest trochę zakurzony (wymienię go w tym tygodniu). Samochód był podłączony pod komputer i wyskoczyły 2 błędy: coś o hamulcach a drugi to "Bład P0243 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - usterka". Czasami na komputerze pokładowym pojawia się komunikat "ELECTRONIQUE DEFFAILANCE". Wypiąłem czujnik pedału sprzęgła i przez kilkanaście minut ciągłego przyspieszania i zwalniania samochód jeździł jak brzytwa, bez żadnego zacięcia. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu po godzinie (w dalszym ciągu bez wspomnianego czujnika) problemy zaczęły się powtarzać z większą częstością niż wcześniej.

Co poradzicie koledzy? Jakie mogą być przyczyny takiego stanu? Gdzie zaglądać? Może przepustnica, może EGR, może źle zaprogramowane wtryskiwacze (nie mam informacji o tym czy były wcześniej wymieniane)? Czy jest w samochodzie jakiś czujnik pedału gazu?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie

pozdrawiam forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam jestem nowy na forum ale przeglądając tematy nie natknąłem się na problem/problemy, który mam z moim autem.

Postanowiłem przed wizytą w warsztacie się podzielić na forum; być może ktoś z Was życzliwy coś podpowie.

- Czuć w kabinie smród olejów/spalin (sam nie wiem); zwłaszcza po dłuższej jeździe. Pomaga trochę włączenie obiegu zamkniętego powietrza lecz po dłuższej jeździe czuć i tak.

Bardzo uciążliwe; po dłuższej trasie całe ubranie śmierdzi.

- Zaniki mocy. W niewiadomych momentach (częściej na obrotach poniżej 2.000) traci moc. Pedał gazu do deski, a samochód traci moc i zwalnia; nie gaśnie całkiem. Po chwili moc wraca. Niebezpieczna sprawa, zwłaszcza podczas wymijania.

Z góry dziękuję za Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Co do smrodu olejowego - czy silnik nie ma jakichś poważnych wycieków, np. spod pokrywy zaworów? Czy czasem nie cieknie, któryś z powrotnych wężyków od wtryskiwaczy? Na rozgrzanym silniku to wyciek ON powoduje kopcenie i smród, a wentylator kabinowy to łapie. Warto to sprawdzić to może być z tego pożar.

Kolejna teoria to nieszczelny wydech np. w okolicy połączenia turbo z katalizatorem, albo na łączu elastycznym.

Co do braku mocy - czy towarzyszy temu jakiś komunikat na komputerze? Jeśli nie to prawdopodobnie może to być zabrudzony zawór EGR i kolektor dolotowy, który się zalepił olejem z sadzą. Przepływ powietrza jest bardzo mocno ograniczony, dlatego dopiero po tym jak turbo da doładowanie i zwiększy się ciśnienie to auto "idzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Morbit możesz mieć wycieki oleju z dolotu powietrza do turbo z powodu popękanej membrany zaworu odmy. Koledzy opisali ładnie temat na forum pt. przyczyny awarii turbo.

 

Membrany nie ma - turbo zasysa powietrze z olejem z komory korbowej bez zadnych ograniczeń a efektem są wycieki na całej długości dolotu powietrza do turbo. Po sekcji zaworku wygląda mi na to że ta membrana to ma żywotność jakieś 5-6 lat bo po 10 była w strzępach... Każdy właściciel dCi powinien to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość jaku_z_jelcza

W sprawnym silniku Dci spaliny pachną fiołkami także nawet z rozszczelnionego wydechu nie śmierdziało by aż tak. Obejrzyj miejsce w którym wtryskiwacze wchodzą w głowice, ty masz to schowane pod plastikową osłona , czy nie jest tam mokro od paliwa lub czarno, możliwe że wydmuchało uszczelkę miedzianą spod wtryskiwacza, koszt 2-9zł czas pracy do 20 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, jestem tu nowy, jakiś rok temu kupiłem RENO SCENIC II z silnikiem 1,9DCI mam problem jak kolega z postu czyli mam spadek mocy w pewnych sytuacjach. Podczas ruszania przy około 2tyś samochód nagle traci moc i tak jak by nawet przyhamowywał, zaraz po odpuszczeniu gazu i przyciśnięciu z powrotem moc wraca, dziś zauważyłem jadąc przy prędkości 100km/h również ze 2 razy tak mi delikatnie spadła moc ale trzymając dalej gaz zaczął jechać normalnie. Zauważyłem również, że jak nastąpi spadek mocy a nie odpuszczę gazu to nieraz samochód nie chce wrócić do przyśpieszania, jak tylko odpuszczę pedał gazu od razu wraca mu moc. Myślałem że to wina filtra paliwa ale go wymieniłem i jest bez zmian, EGR był wymieniany rok temu razem z potencjometrem gazu. Czy to może być od pompy paliwa? Proszę o info. Od jakichś 3 dni zaczyna mi się to dziać coraz częściej. Wcześniej zauważałem ten spadek mocy raz na miesiąc, a nieraz rzadziej, teraz dzieje się to już kilka razy w ciągu dnia. Widzę że nie tylko ja mam taki problem, może ktoś miał podobną sytuację i doszedł co było nie tak? Na komputerze żadnych błędów nie pokazuje, mechanik jeździł 2 dni z podłączonym komputerem ale nic nie wykazywało mówi że wszystko jest OK. Akurat jak jeździł samochód jak na złość ani razu nie stracił mocy. Proszę o info co to może być?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim, mam podobną sytuację w swoim megane 1.9 dci 2004r. Autko momentami nie reaguje odpowiednio na pedał gazu, dzieje się to na kilka minut nie dłużej i wraca do normalności.

Zastanawia mnie teraz ten potencjometr w pedale gazu. W którym miejscu dokładnie się on znajduję? chodzi mi o rozłączenie wtyczek i przeczyszczenie go może to pomoże przed wymianą :)

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem w mojej Megane CC 1,9 DCI 2005r... Nastąpił stanowszy spadek mocy (głównie na wyższych biegach auto nie chce iść do przodu), nie kopci chyba że mu się radykalnie dołoży to troche puści dyma. Prędkość max auta to ok 140-150km/h, lekkie falowanie na obrotach w okolicy 1900-2000 obrotów, cały czas jest uczucie jakby go coś trzymało, pali ponad 7 na trasie przy oszczędnej jeździe. Sprawdzone wtryski (korekcje 0,1-0,3), pompa ok, turbo pracuje (regenerowane ok rok temu), brak błędów na kompie, jedynie 3 świece żarowe z 4 niesprawne, nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, EGR zaślepiony , przepływka sprawna, po podpięciu do clipa wszystko podobno bez odstępstw od normy - proszę o pomoc:( czy mieliście może taki problem?? dodam że jest to niezależne od tego na jakiej stacji paliwo zaleje, olej i filtry wymieniane regularnie, rozrząd też:( Dodam jeszcze że na dużych upałach w lecie kilka razy przy ostrym wyprzedzaniu rozłączyło mi turbo- po wyłączeniu i włączeniu samochodu wszystko wracało do niormy i turbo dalej pompowało. teraz jak jest zimniej nie ma już tego objawu....

 

Dodam jeszcze że czasem (nie wiem od czego to zależy) powyżej 2700 obrotów dostaje napływu mocy na 2/3 biegu jakby wystrzeliwało z procy. Czyli do 2700 zamulone powyżej wciska w fotel... nie mam pojęcia o co chodzi:/

 

Czy może to być wina zaworu/czujnika podciśnienia turbiny??????

Edytowane przez Krzycholl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!