Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu na wstępie bez ogródek powiem, nie znam się na samochodach. Auto, które chcę "naprawić" nie jest moje, ale ja je teraz użytkuję.

Problem jest taki. Nawiew raz działa raz nie działa. Czytałem tu na forum kilka podobnych wątków, ale nigdzie nie było wytłumaczone jak dla głąba gdzie się trzeba dostać i co zrobić. Proszę o wyrozumiałość :mrgreen: Nawiew jak zadziała, to jest na wszystkich prędkościach i z odpowiednią szybkością leci. Ale jak się wyłączy, to trzeba czekać, aż sam zechce się włączyć. Zauważyłem, że jak nawiew zacznie działać (ale nie jestem pewien czy tak jest na 100%) to coś z przodu pod maską pyrka, że tak to ujmę. Proszę o pomoc. Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak dla laika

Kup, pożycz, zdobądź komplet imbusów typu TORX, jakie to są powie ci każdy mechanik lub sprzedawca w sklepie.

Jak je będziesz miał, wyjmij popielniczkę pod nią masz dwie śrubki, wykręcasz wyjmujesz panel popielniczki, odpinasz kabelki od zapalniczki, Pod spodem będą dwie następne śrubki, wykręcasz, Łapiesz cały panel, cała konsolę centralną i delikatnie szarpiesz, u góry są zaczepy jak panel będzie wyjęty kładziesz go sobie tak, żebyś widział wtyczkę, będzie z prawej strony, spróbuj tą wtyczkę docisnąć jak wentylator zadziała to masz sprawcę. Wyłącz zapłon, za pomocą cienkiego zegarmistrzowskiego śrubokrętu lub igły spróbuj podoginać styki w wtyczce.

Tu masz wersję obrazkową, co prawda nadmiarową ale również zawiera fotki z kolejnych etapów "rozbiórki"

http://megane.com.pl/dload.htm?action=download&id=30

To co ci tak "pyrka" to klapka obiegu zamkniętego.

Reszta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Mam ten sam problem i po dzisiejszym dniu już zwątpiłem. Mam megane coupe ph1 1,6 wersja z klimą. Spędziłem dzisiaj ponad 5 godzin patrząc jak mechanik rozbiera mi pół samochodu pod maską żeby dostać się do elektroniki nawiewu. Po dogłębnym sprawdzeniu połączeń kabli znaleźliśmy tylko dziwnie wyglądający lut na rezystorze ( oporniku) tym co wchodzi do obudowy nawiewu (sama dmuchawę sprawdziliśmy na krótko do akumulatora i chodzi elegancko) . Został poprawiony przez mechanika lutownica i sprawdzony miernikiem i wszystko ok. Zadowoleni że wszystko działa złożyliśmy wszystko do kupy. Elegancko działo tylko że po jakiś 15 minutach problem powrócił i dmuchawa znowu chodzi jak chce, niezależnie od biegu na jakim jest i czasu jaki działa, samoczynnie się wyłącza i włącza. Napiszcie mi jeszcze gdzie mogę szukać tej usterki. Przeglądnąłem bezpieczniki tam wszystko ok. Rozebrałem konsolę środkową wyciągnąłem kość do sterowania nawiewem nie znalazłem żadnych elementów zaśniedziałych ani przynajmniej dziwnie wyglądających. Jeszcze moje podejrzenie pada na sam przełącznik od nawiewu (pokrętło) ale już sam nie wiem <szukaj>. Czekam na pomoc bo idzie zamarznąć w samochodzie a jak narazie nie zapowiada się żeby zima szybko odpuściła <ok>

 

PS. jeden z mechaników przyglądających się naszym dzisiejszym wypociną podsumował " po co się przy tym babrzecie , zima się i tak zaraz skończy " :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!