Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v-Wysokie obroty na biegu jałowym po j


Tommi3737

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

OD jakiegos czas pojawil sie u mnie problem z obrotami na biegu jalowym.

 

Mianowicie po rozgrzaniu silnika-minimum 1 godzina jazdy, po wrzuceniu luzu obroty zamiast spadac do 700obr/min, spadają do pomiedzy 2tys a 1,2 i tak wiszą.

 

Zauwazylem ze problem pojawia sie zdecydowanie czesciej w sytuacji kiedy:

-silnik jest juz bardzo dobrze rozgrzany-ponad godzinna jazda

-kiedy chwile wczesniej silnik byl mocno obciążony-np wcisnąłem pedal do oporu przy przyspieszaniu (nie dotyczy sytuacji kiedy dodaje gazu na postoju bez obciazenia silnika)

 

Moje odczucia i podjete akcje:

-wydaje mi sie ze jakis element w silniku powoduje problem kiedy zostanie mocno rozgrzany. Myslalem o sprezynie od przepustnicy ale sprawdzilem i sterowanie linką od przepustnicy odbija do konca.

-wyczyscilem silnik krokowy-nie pomoglo

-wymienilem silniczek krokowy na nowy-nie pomoglo.

-zrobilem test, w momencie kiedy auto zawiesza mi sie na obrotach, otwieram maskę i pukam w okolice silniczka krokowego-obroty spadają

-dzisiaj zrobilem kolejny test-obroty sie zawiesily -odpiąłem wtyczke od silnika krokowego-bez zmian; odpiąłem wtyczke od czujnika polozenia przepustnicy-jest OK.

 

Czy to mozliwe ze czujnik przepustnicy po rozgrzaniu się powoduje ze silnik utrzymuje tak wysokie obroty?

 

Przypominam ze sytuacja wystepuje tylko po dodawaniu gazu pod obciazeniem silnika-na postoju jest OK.

 

Jak mozna sprawdzic ten czujnik? Czy zeby go wyjąć trzeba odkrecić tą plastykową oslonę która znajduje sie pomiedzy silnikiem wnętrzem pojazdu?

 

Jakies inne pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki-tj te dwa duzo ORINGI, oraz czyszczenie przepustnicy uskutecznialem jakies 6 miesiecy temu podczas wymiany tej plastikowej puszki doprowadzającej powietrze do silnika.

 

Wiec raczej odpada.

 

Ja tutaj bardzo zwracam uwagę na to ze problem sie pojawia tylko po mocnym nagrzaniu silnika. Nie chodzi tu tyle o rozgrzanie silnika, co jego juz dluzszą prace i nagrzanie elementów wkoło niego. Mysle ze topic o problemach na zimnym mi nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie dalej jest problem z układem silniczek krokowy, przepustnica, czujnik położenia przepustnicy. Zwrócił bym uwagę na czujnik położenia przepustnicy.

Na downloadzie znajdziesz opis czujników, masz tam wartości kontrolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze problem jest tylko na rozgrzanym silniku. Musialbym sprawdzic ten czujnik w momencie kiedy jest rozgrzany-tylko jak to zrobic.

 

Na ten moment odlaczylem ten czujnik-jutro pojeżdze z odłaczonym czujnikiem-jakie moga konsekwencje jazdy bez tego czujnika?

 

 

OK-juz znalazlem-nie trzeba wyjmowac czujnika zeby go sprawdzic.

 

W takim razie jutro postaram sie to zweryfikowac. Wkleje info na temat tego czujnika tutaj-moze sie komus przyda:

 

Czujnik połoŜenia przepustnicy

Czujnik połoŜenia przepustnicy jest umieszczony na końcu osi przepustnicy, po

prawej stronie jej obudowy. Jest to potencjometr o pojedynczej liniowej rezystancji,

po której ślizga się styk połączony sztywno z osią przepustnicy. Zasilany jest przez

elektroniczne urządzenie sterujące (styki 74 i 75) i przekazuje mu (przez styki 43

i 75) sygnał proporcjonalny do kąta obrotu przepustnicy (od połoŜenia jej

zamknięcia). Czujnik nie jest regulowany.

Marka: CTS.

Napięcie zasilania (między stykami A i B złącza

czujnika): 5 V.

Rezystancja (mierzona między stykami czujnika):

- A i B: 1250 ;

- A i C: pedał przyspieszenia swobodny: 1245 pedał wciśnięty do oporu: 2230

- B i C: pedał przyspieszenia swobodny: 2230 pedał wciśnięty do oporu: 1245

 

[ Dodano: 2011-01-27, 21:16 ]

Pytanie jeszcze do was, orientujecie sie czy te dwa ponizsze czujniki beda pasowaly do 1.6 16v m1ph2? wg sprzedawców NIE-ale wyglądają identycznie.

 

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-przepu...1421129390.html

 

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-przepu...1413702837.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Posiadam megane phI silnik 1,6 8v i mam podobny problem jak autor tematu. Obroty nie wracają poniżej 1000 tylko zostają na 1500. Dzieje się tak po dłuższym obciążeniu silnika tzn gdy przez jakiś czas obroty są na poziomie około 2500, dojeżdżając do skrzyżowania, wciskam sprzęgło a obroty spadają na 1500 a powinny na 900. Zastanawiam się czy to może jakieś przewody podciśnienia są zapchane czy coś takiego.

A jak historia skończyła się u Ciebie Tommi3737.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec sytuacja u mnie wyglada nastepująco. Okolo dwa miesiace temu podczas kolejnego zawieszenia obrotu wysiadlem z samochodu i odpiąłem wtyczke od czujnika polozenia przepustnicy-obroty spadly tak jak poprzednio. Wczesniej jeszcze sprawdzalem pukając leko mlotkiem w ten czujnik-obroty również spadały-wiec obstawilem na 90% ten czujnik. Podczas jednego z testów chcialem odpiąc wtyczke od czujnika polozenia przepustnicy ale jej nie odpiąłem tylko jakby pociągnąłem(napręzylem kable z wtyczką). Obroty spadly tak jak przy odpieciu tego czujnika. I od tamtego czasu nie dotykalem juz tej wtyczki i problem sie nie powtórzyl. DZiwna sprawa.

 

Generalnie do sprawdzenia metody zastosowane przezemnie-na zawieszonych obrotach wyciagniecie wtyczki od czujnika polozenia przepustnicy, albo pukniecie w niego mlotkiem.

 

Podejrzewam ze problem u mnie jeszcze powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobnie i wyszło ze uszczelki przepustnicy

Koszt 30pln za jedną koszt w Renault 100pln

Nie wierzyłem ze to może być to gdyż problem był tylko na zimnym silniku a po rozgrzaniu znikał.

Temat uszczelki przerabiałem w Coupe i tam objawy były dokładnie jak u Ciebie. Scenic chciał być inny :) i był ale problem ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Odgrzebe troszke temat bo moj ktos bestialsko przyszkrzynil :) ... Mam takie pytanko do tych ktorzy wymieniali uszczelki kolektora. Widze ze autor pliku pdf radzi smarowac kolektor silikonem, ale gdzie ? W kolo uszczelek czy pod nimi ?? Jest to konieczne czy wystarczy zalozyc nowe uszczelki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie po rozgrzaniu silnika-minimum 1 godzina jazdy, po wrzuceniu luzu obroty zamiast spadać do 700obr/min, spadają do pomiędzy 2tys a 1,2 i tak wiszą.

Miałem prawie identyczny problem, u mnie występował przy niskich temperaturach zewnętrznych i rozgrzaniu silnika, zęby na tym zjadłem :)

Wymieniłem silniczek krokowy, potem uszczelki na przepustnicy plus uszczelnienie kolektora i problem nadal występował.Latem odpuściłem bo problem znikł, jak zrobiło się trochę chłodniej znowu powrócił jak bumerang, w między czasie zaczęła mi się zapalać kontrolka od przeciwmgłowego na desce (standard słaba masa- doginamy styki)i olśnienie a może po doginać styki w kostkach przy potencjometrze przepustnicy i silniczku krokowym i BINGO ;) dwa tygodnie minęły i zero falowania obrotów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

mam podobny problem ze swoją megi lecz inny silnik 1,6 8v 90KM + LPG

Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą.

Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a zaraz na te 700-800 i tak pozostaną do momentu przy gazowania pod obciążeniem

 

Problem się zaczął jak pojechałem na przegląd samochodem i przy okazji gość mi wyregulował gaz,

powiedział abym sobie przepustnice wyczyścił i po powrocie do domu

to zrobiłem (uszczelkę pomiędzy kolektorem a przepustnicą dałem tą samą lecz posmarowałem delikatnie sylikonem )

przy okazji kupiłem i wymieniłem termostat bo silnik nie łapał temp i wiało tylko letnim powietrzem z nagrzewnicy .

Silnik zaczął w końcu łapać normalną temp pracy przed wymianą termostatu wskaźnik pokazywał max 20-40 st.C teraz się utrzymuje w granicy 70-90 st.C (w samochodzie ciepło :lol: )

Na 2gi dzień zauważyłem że silnik łapie te wysokie obroty jak się zagrzeje ściągnąłem wąż gumowy z dolotu i była tam nieszczelność (przeróbka przy zakładaniu LPG) zakleiłem klejem .

Problem nie ustąpił wymieniłem silniczek krokowy i też nic.

czujnik temperatury płynu sprawdziłem przy 90st.C ma jakieś 240ohm

dzieje się to na Pb i na LPG

Czy to możliwe ze czujnik przepustnicy po rozgrzaniu wariuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem ze swoją megi lecz inny silnik 1,6 8v 90KM + LPG

Powinieneś to napisać w wątku dotyczącym Twojego silnika, niby te silniki są podobne, ale jednak mają dość sporo różnic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!