Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dT F8Q slaba moc - auto stalo 7 miesiecy


olivier3103

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie wszystkich uzytkownikow tego forum meganomaniakow :mrgreen:

wczoraj zakupilem owa renie czyli renault meganie z roku 97 z silnikiem 1.9 diesla tylko nie wiem jaki to diesel

czy dti jak mi na przegladzie powiedzial

czy tylko dt ew. td

powiedzcie mi moi drodzy bo chce kupic pare czesci a nie wiem jaki silnik podawac bo nawet nie wiem jaki

dla ulatwienia dam zdjecia oraz numer vin

vin to

VF1BA0Y051xxxxxxxx

 

Po co komu tyle enterów? Na forum piszemy stosując zasady polskiej pisowni.

post-30459-1296826073_thumb.jpg

post-1-1296826073_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olivier3103, Przy "D" i "dT" silnik F8Q różnica tkwi w mocy i czy posiada turbinkę oraz jak jest mapa wgrana w komputer.

"dTi " to już inny silnik F9Q

1.9 D Eco 01.96 -> 47KW SILNIK F8Q 620, F8Q 624

1.9 dT 01.96 -> 66KW SILNIK F8Q 784, F8Q 786

1.9 dTi 03.97-02.01 72KW SILNIK F9Q 730, F9Q 734, F9Q 731, F9Q 736

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli stoimy w martym punkcie bo nadal nie wiem co to za silniczek.Dzis bylem zamowic pasek klinowy i jak zapytal mnie facet co mam za silnik to cisza......... no diesel hehe.,Klopot w tym ze nie wiadomo jaki turbo diesel...bo napewno ma turbine i niby rok temu zostala robiona przez poprzednika.Oraz wiem to ze pompa jest od auta z przebiegiem 130 tys lecz rozbitego i pompa zostala do tego silnika wrzucona bo poprzednia cos puszczala.Slysze turbine ale jakos lekko przy obrotach 2500 tys.Oraz interkuler to mi sie wydaje ze to sa te dwa grube weze po prawej stronie przy lampie przedniej,

 

Wiec jesli nawet jest to ten silnik 1.9 dti to ile ma koni bo na moje oko niewiele bo auto jest slabe :evil:

 

Fakt ze auto kupione jest do dopieszczenia (poduszki wybite.wahacze do zrobienia oraz cos piszczy przy ostrym skrecie ale to chyba wspomaganie)

 

Mam nadzieje ze przy waszej pomocy damy rade??

Wiec jaki to silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olivier3103, a nie prościej podejść do auta i odczytać to co na przedniej stronie bloku jest zamieszczone :mrgreen: Pytałeś o różnice pomiędzy silnikami, więc podałem. A jaki dokładnie masz silnik w aucie, tego nawet po numerze Vin Ci ASO nie poda. Tam się dowiesz jaki był przy wyjeździe z fabryki, ewentualnie jaki był w czasie przeglądów. Od tego czasu jednak mogło się wiele zmienić, skoro już wiesz, że było coś przekładane z innych aut. Czyli dane będą tylko prawdopodobne. Z fotek też nikt Ci dokładnie nie odczyta. Przy zamawianiu części powinieneś znać wersję, trzycyfrowe oznaczenia po F8Q/ F9Q.. To znajdziesz na swoim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olivier3103, a nie prościej podejść do auta i odczytać to co na przedniej stronie bloku jest zamieszczone :mrgreen:

 

 

gdzie to jest?

ja tam nic nie widze wlasnie.Jest tylko ta wlepka na slupku?

Bo chcialtem teraz poduszki zamowic i wahacze i nie wiem na jaki silnik?

I ewentualnie chce go do ladu doprowadzic bo jakis slaby jest i chce poszukac przeplywomierza i nawet nie wiem czy ten silnik owy przeplywomierz ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z instrukcji ze sceniola ale miejsce na silniku to samo. mnie to serducho wygląda na F8Q dT

Tu do porównania mój dT 90 KM ze starszego sceniola.

http://megane.com.pl/album_page.htm?pic_id=124

post-2372-1296839721_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo to juz cos

zaraz ide sprawdzic w garazu co mam za motor

wtedy mozna o czyms pogadac :mrgreen:

i bede sam wiedzial co mam za silnik

choc nie ukrywam ze jesli nawet mam 1.9 dt to i tak slaby jest

 

to wtedy 1,9 dt nie ma przeplywomierz tak?

bo pamietam ze pod maska mam wtrysk (pierwszy od zbiorniczka plynu chlodzcego) jakis elektroniczny ale tylko jeden bo jest do niego jakas wtyczka podpieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo pamietam ze pod maska mam wtrysk (pierwszy od zbiorniczka plynu chlodzcego) jakis elektroniczny ale tylko jeden bo jest do niego jakas wtyczka podpieta

Wtryskiwacz kontrolny (czujnik początku wtrysku).

Umieszczony we wtryskiwaczu pierwszego cylindra, czujnik typu indukcyjnego (musi być

zasilany).

Informuje sterownik o początku wtrysku na 1 - szym cylindrze, jest to konieczne do sterowania

elektrozaworem kąta wtrysku.

W przypadku usterki tego czujnika kąt wtrysku jest ustalany w "trybie awaryjnym" i obroty silnika

ograniczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olivier3103, ja u siebie nie zauważyłem, jest tylko jakiś czujnik na rurze dolotu powietrza do filtra. A co do słabego silnika, to jak wygląda filtr powietrza, sprawdzałeś :mrgreen: To ta czarna puszka za wężami do intercolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!