Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi Uszkodzony przepływomierz czy EGR?


Denik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Od paru dni mam problem z tzw. muleniem w scenicu 1.9 dti, poczytałem forum, padło na przepływomierz. Odpiąłem i auto odzyskało swoje dawne moce. Dzisiaj wziąłem się za czyszczenie przepływki, bez zmian po złożeniu, dalej muli.

 

Co ciekawe mam jeszcze coupe z tym samy silnikiem, podłączyłem sobie DDT2000 i sprawdzałem sobie wartości zadane i zmierzone dla EGRu oraz wskazania przepływki przy rożnych obrotach.

 

W sprawnym aucie:

1000 obr/min przepływka 76 EGR 580

2000 obr/min przepływka 66 EGR 270

3000 obr/min przepływka 230 EGR 660 a zadana 690

 

W uszkodzonym:

1000 obr/min przepływka 30 EGR 230

2000 obr/min przepływka 65 EGR 255

3000 obr/min przepływka 116 EGR 300 a zadana 700

 

Teraz co z tego wynika? Czy przepływka ma znaczenie na zamknięcie/otwarcie EGRu?

Wynika, że tak. Dla wartości odczytanej z przepływki uchyla/zamyka się EGR.

Czy uszkodzona przeplywka sieje błędne informacje i nie otwiera/zamyka egru...?

 

Wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli mylę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaślepiłem EGR i autko chodzi tak samo ale przyśpiesza lepiej. przedtem miałem 2 benzyniaki - Astrę 1,6 oraz 150 konną alfę. Po zaślepieniu EGR Scenic startuje jak benzyna a zużycie nie wzrosło. Moim zdaniem masz do wymiany przepływomierz. Jeżeli masz 2 takie auto to podmień przepływomierz w scenicu i zobaczysz czy auto chodzi normalnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro właśnie mam zamiar tak zrobić... zobaczymy co wyjdzie.

 

[ Dodano: 2011-02-06, 16:55 ]

Zrobiłem przekładkę przepływek. I teraz tak, niby uszkodzona przepływka ze scenica działa normalnie w megane coupe, ta sprawna z megane działa normalnie w scenicu. No to podmieniłem jeszcze raz, teraz każda jest w swoim aucie i... działają jak należy.

 

Podpiąłem ddt2000 a tu zonk, w obu autach nie ma odczytów, wszystko jest ustawione na wartości średnie fabryczne. Zachowuje się jak po zdjęciu przewodu, a przecież wszystko mam podłączone. Sprawdziłem wtyczki, napięcia są ok.

 

Jakieś rady...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

powiem w prost miałem to samo w 1.9 dti odłączyłem siłownik sterujący turtiną zastąpiłem go śrubą z regulacją ... po za tym odłączyłem zawór EGR wogule aby nie dawał mi spalin do kolektora ssącego i doładowanie działa ok ... auto odżyło ...a bym zapomniałem przepływka odpięta wyyczka co wy na to ? kupiłem to auto dwa miesiące temu i jestem zadowolony po moich przerubkach auto jedzie normalnie. moje auto to scenic 1.9 dti 2000r

o cytowaniu niżej napisane, przydało by się jeszcze przed wysłaniem błędy w pisowni poprawić - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie pojechałeś, ja wolę jak wszystko jest sprawne <szukaj>

 

Otóż, zmieniłem dzisiaj przepływkę, udało mi się kupić nowa Siemensa oryginał za 198 zł z 12 miesięczną gwarancją... wszystko teraz działa jak należy. Wartości z przepływki mają wpływ na pracę EGRu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

zawór EGR pomaga tylko ekologom z fabryk aby nasze auta nie osiągały prłnej mocy wpuszcza spaliny do kolektora ssącego i grzeje powietrze dolotowe co osłabia doładowanie .... myślę że wiesz do czego służy interkuler w aucie .przepraszam za pisownię a jeszcze coś spalanie na trasie 5.6 litra na 100 km

O cytowaniu jest zapis w regulaminie, przeczytaj i stosuj. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Ogólnie Ci powiem, że jeździłem teraz tydzień bez przepływki (odpięta wtyczka), spalanie w trybie mieszanym około 7 litrów. Moc też wydawała mi się ok, ale po założeniu przepływki auto przyśpiesza płynnie i jest mocniejsze np. gdy jadę pod górkę na 5 biegu.

 

Co do EGRu to nie było sensu go zaślepiać, skoro przepływka Ci nie działa to i tak EGR nie był niczym sterowany (wartość przypisana), dawka paliwowa jest wtedy tzw. "średnia" przypisana przez producenta. W sumie nie ma nad tym kontroli jeżeli system nie jest sprawny.

To jest właśnie nasza Polska i nasi wynalazcy <szukaj> a później jak coś się posypie to renówki są bleeeee...

Aleś pojechał z tym cytatem, w nim jeszcze jeden cytat. Sprawdź w regulaminie jak to należy stosować i nie naruszaj tej zasady następnym razem. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tak. Tu masz numery oryginału dCi:

prze.jpg

 

Nie wiem jaki masz silnik, ale jak numery przepływomierza są takie same, tzn że to ta sama część i można jej użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki nr mam te same więc chyba podjedzie. Ogólnie mój problem polega na ruszaniu autem. Jak puszczam sprzęgło bez gazu auto tak jakby zamuli a po chwili samo przegazuje i jedzie normalnie. Podczas zamuły nie reaguje na pedał gazu. Kombinowałem już ale komp nic nie pokazuje ;/ Zaślepiony egr, wypolerowany ssący, sprawdzone wszystkie przewody i dolot, nowe wszystkie filtry. Przepływke odłączałem ale lepiej nie było sprawdzę inna może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik świateł STOP.

Podwójny przełącznik znajdujący się pod pedałem hamulca.

Sterownik wykorzystuje tę informację do :

- obliczania dawki paliwa;

- sprawdzania zgodności informacji z potencjometru pedału gazu (funkcja "hamowanie" ma

pierwszeństwo przed funkcją "przyspieszanie").

W przypadku usterki przełącznika nastąpi zmniejszenie dawki wtryskiwanego paliwa.

 

Przełącznik pedału sprzęgła.

Przełącznik prosty, umieszczony pod pedałem sprzęgła.

Ta informacja jest potrzebna do sterowania dawką paliwa.

Usterka przełącznika powoduje przyjęcie przez sterownik położenia pedału "zasprzęglone".

 

Ściągnij plik z załącznika i go przejrzyj dokładnie.

Megane_dTi.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem i wynika z tego że przy awarii tego czujnika obroty powinny utrzymywać się stale na 1300obr? U mnie jest tak że przy odpaleniu nie reaguje na gaz po czym sam przegazuje do ok 1300-1400obr i wtedy normalnie działa pedał gazu. Podobnie przy ruszaniu bez dodawania gazu, auto zamuli przegazuje przyspieszy po czym można dodawać gaz normalnie. Jak sprawdzić czy to wina tego czujnika? Odłączyć go i zrobić jazdę próbna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyć go i zrobić jazdę próbna?

To nic nie kosztuje, a może coś wyjaśni. Jak masz możliwość to podmień na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!