Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi Uszkodzony przepływomierz czy EGR?


Denik

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie będzie to wina tego czujnika po odłączeniu nie mogłem odpalić auta, widać że ktoś już musiał kiedyś przy nim grzebać bo są jakieś naklejki ponaklejane na nim. Czy ten czujnik mogę podmienić od megane 2.0 8v czy musi być też z dti?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wygląda tak samo to można spróbować, nie wiem czy to są takie same czujniki, ale jak wtyczka pasuje to sprawdź, podmiana to niewielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie o prawidłową pracę przepływomierza. Mam Scenica II 1,9dci 130kM 2006r. Samochód nie jest w stanie osiągnać swojej maksymalnej prędkości(teraz tylko do 150 km) Po odłaczeniu przepływomierza jestem w stanie odpalić samochód ale już po chwili gaśnie. Czego to jest oznaka? Uszkodzenia? I jeszcze jedno jakie oznaczenie ma przepływomierz do wyżej wymienionego silnika. Domyślam się że 5WK9620 jest do 120kM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ jest to mój pierwszy wpis na tym forum więc na początku witam wszystkich (nie)szczęśliwych posiadaczy renówek.

 

W moim scenicu (1 po lifcie 1.9dTi) po dłuższym postoju gdy ruszam z miejsca czasami zapala się lampka ze spiralką (dzieje się tak tylko na zimnym silniku i tylko przez kilka pierwszych parę metrów). Dodatkowo silnik jest mułowaty zwłaszcza na 4 i 5 biegu (objaw ten występuje zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku). :-/

 

Co było wymienione:

- 1,5 roku temu wymieniłem turbo na regenerowaną bo ciekła (regenerowana była w turbo-tec w Jaworznie - podobno są dobrzy w te klocki)

- miesiąc temu EGR (w związku z tą zapalającą się kontrolką) - nówka sztuka.

 

Po przekroczeniu ok. 2700 obr/min zaczyna być czuć (zwłaszcza na 2-3 biegu) że turbinka coś dmucha i nawet słychać jak gwiżdże.

 

Podłączyłem kilka razy dziada pod kompa i cały czas błędem sypie EGR :-| - pomimo że jest wymieniony na nowy. Przed kasowaniem błędu na wszelki wypadek zawsze prosiłem o zapisanie zrzutów tych ponownie pojawiających się błędów:

 

z 17 lutego

20110217.png

z 24 lutego

20110224.png

z 5 marca

20110305.png

 

Przejechałem się kawałek z podpiętym komputerem i monitorowałem pracę EGR. Wykres był w przedziale od 0.05 do 0.4 (głównie na poziomie 0.2). Nie udało mi się go wtedy przyłapać podczas pojawienia się tego błędu.

 

W przypadku 2 ostatnich błędów zastanawia mnie wartość z pola "FF_armM_Lsoll" chodzi mi o to, że jest na minusie) (przyjaciel google przetłumaczył ten parametr jako "Zadana przepływu powietrza"). Być może przez to idzie jakiś chory sygnał do EGR i wywala go do jakiegoś dziwnego poziomu 19,4%

 

Niestety nie znam się na mechanice, ale liczę że ktoś rzuci na te dane swoim fachowym okiem i dojdzie do jakiś ciekawych wniosków. Mi wydaje się, że to przepływomierz szwankuje co może mieć również wpływ na brak mocy. Jednak po odłączeniu przepływki autko zrobiło się nieznacznie bardziej mułowate. Przy podłączonym przepływomierzu i wciśniętym do podłogi pedale gazu na 4 biegu, aby przyspieszyć z 80 do 100 km/h potrzebuje 10 sek., a przy odłączonym 12 sek. Może więc brak mocy to wina katalizatora, ale co w takim razie wywołuje błąd EGR?

 

Pozdr

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dostępu do clipa, tylko do poczciwego DDT2000, ale jak będzie taka konieczność to trzeba będzie skoczyć do jakiegoś serwisu z clipem.

 

Pliiisss, napisz mi jak laikowi jaki podzespół mam sprawdzić (przepływomierz?) i na jakie parametry zwrócić uwagę (żebym wiedział co mechanikowi powiedzieć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość jaku_z_jelcza

A jaką maksymalną dawkę paliwa ustawia wam sterownik podczas przyspieszania, maksymalnego obciążenia?? Mi ustawia 36 mg/suw, próbuje z kimś porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobny problem z przepływomierzem. Podczas czyszczenia EGRu (auto jeździło normalnie tylko był bardzo zasyfiony) okazało się, że jest odpięta wtyczka, więc ją podłączyłem. Niestety samochód stracił moc, 3 tys obrotów to był max, nie chciał jechać. Po odpięciu wróciło do normy. Nie robiłem nic w okolicy przepływomierza, pewnie kupiłem już z usterką i co zabawne jeżdżę tak już 3 lata. Spalanie jest w normie (zima miasto do 9 l/100, lato miasto 7-8 l/100), moc też jest. Zastanawiam się co zrobić w takim przypadku. Czy mogę tak jeździć dalej czy lepiej wymienić, a jeżeli wymienić to na jaki? Oryginał, zamiennik czy używka? Oryginał kosztuje ok 500zł zamiennik 200-250, a czy w używany warto się pchać? Napiszcie proszę jeżeli staliście przed podobnym dylematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytownie

pisałem wcześniej odpięta wtyczka od przepływki i zaślepiony gumowy przewód od EGR nic się nie stanie ja tak pokonałem 20000 km spalanie 5.6 na trasie . z silnikiem nic się nie dzieje jest w znakomitej kondycji

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

W moim scenicu chyba padł przepływomierz, odpiąłem wtyczkę i auto rakieta. Nie dymi,nie kopci, choć chyba troszkę wyostrzył się zapach spalin (ale to dla mnie świeży temat także może to chwilowe odczucie) Nie wiem jeszcze jak będzie ze spalaniem ale zamierzam sprawdzić to w najblizszym czasie.

Nasuwa mi się pytanie jak długo można jeździć z odpiętym przepływomierzem? Skoro kolega jeździ już tak 3 lata zupełnie nieświadomy i nic się nie dzieje?

Jakieś sugestie drodzy użytkownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu silnikowi nic nie będzie. Zwykły D nie potrzebuje przepływomierza. Przepływomierz podaje informację do kompa ile wpływa powietrza. Jest to informacja potrzebna do obliczenia dawki paliwa. Po odpięciu przepływomierza komputer przyjmuje wartości serwisowe. Silnik będzie chodził ale jego osiągi nie będą właściwe i zużycie paliwa wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu zaślepia się EGR? Dzisiaj trochę walczyłem z bryczką i doszedłem do wniosku że coś mam z EGR lub sterownikiem EGRu bo...

vanneegrx.jpg

Najpierw odłączyłem te dwa przewody (na włączonym silniku) i okazało się że sterownik EGR prawie w ogóle nie zasysa. Lekkim ciągiem coś tam ssało. Połączyłem te dwa przewody (kiedyś ktoś coś pisał o tym) i po odpaleniu i dodaniu gazu poszła chmura dymu i lekko zaczął mi się dławić. Co zauważyłem że mimo większych obrotów siła ciągu na sterowniku nie zwiększyła się. Powróciłem do normalnego stanu (przewody na swoje miejsce), przejechałem się kawałek i... miałem wrażenie jakby lepiej się zrywał na większych obrotach. Po kolejnych oględzinach sterownik jakby zaczął bardziej ssać. Szału nie ma bo nadal na niskich obrotach jest lekki muł. Turbo też z małym opóźnieniem pompuje w rurę od ICa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!