Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi Uszkodzony przepływomierz czy EGR?


Denik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wymiana przepływomierza załatwiła temat. Auto chodzi jak wyścigówka, wreszcie czuć co potrafi 100 konny motor. Do tego zaślepiłem zawór EGR i spaliny wychodzą czyściejsze niż były przed zaślepieniem zaworu.

Daje fotkę z wymiarami zaślepki, może się komuś przyda. Co do montażu tej zaślepki, to wystarczy odkręcić 2 śruby, odchylić zawór i zamontować zaślepkę, skręcić

wszystko do kupy i działa.

post-9011-0-98839800-1312059341_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaślepka zrobiona z blachy o grubości ok. 0.6-0.8 mm nie mierzyłem (tak na oko), nic wyszukanego. Przypominała obudowę jakiegoś starego ruskiego urządzenia, ale dosyć twarda. Ten zaznaczony w środku krzyżyk to miejsce które ma być zaślepione. W tym miejscu spaliny wracają do układu dolotowego.

Podczas montażu nowego przepływomierza, uprzednim demontażu lewej części podszybia(patrząc od przodu auta)jest piękny dostęp do EGRu.

Szkoda było nie zajrzeć. Po odkręceniu dwóch śrub lekko go odgiąłem, wsadziłem kartkę papieru lekko dociskając i stąd ten rysunek w kolorze spalin.

Mam kilka zdjęć z demontażu. Dodam tylko że z mojego auta przy 4000obr. nie ma już widocznych spalin koloru black jak na rasowego

diesla przystało.

Moc auto odzyskało po wymianie przepływomierza na nową sztukę, a i pewnie zaślepienie EGRu też pomogło, przynajmniej auto oddycha

świeżym powietrzem.

Edytowane przez wujas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie stać mnie na podróbki. Nawet w sklepie odradzali mówiąc że jak się trafi to będzie śmigać dobrze a jak nie to ciągle będą kłopoty. Podróba 220-280 a oryginał

440. Na szrocie towar niedostępny, idą jak tzw. ciepłe bułeczki a i tak nie wiadomo jak długo polata. W sklepie 2 lata gwarancji, długo się nie zastanawiałem.

Polecam oryginał Siemens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

czy podłączenie pod CLIP-a w moim aucie (1.9 dTi F9Q736, zawór EGR mechaniczny sterowany oddzielnym elektrozaworem (taki dokładnie jak na zdjęciu kilka postów wyżej) wykaże niesprawność układu EGR?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy,

w takim razie jak sprawdzić czy układ jest sprawny?

 

Sprawdziłem zawór elektromagnetyczny: wymontowałem go z auta, podłączyłem 12V i działał, tzn. przełączał podciśnienie jak dmuchałem. Przyjmijmy, że jest sprawny.

 

Wymontowałem EGR, był okopcony i nie zauważyłem żadnych śladów przesuwania się trzpienia. Nacisnąłem śrubokrętem na grzybek, cofnął się i jednocześnie zatkałem króciec podłączenia wężyka. Po zwolnieniu nacisku na grzybek, cofnął się on z powrotem. Czy takie sprawdzenie membrany jest miarodajne i może wskazywać na uszkodzenie zaworu EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

odgrzeje temat

a co jeśli po odpięciu przepływki nie czuć żadnej różnicy?

Dalej szarpie przy 70 km/h na 5 piątym biegu jak dodajemy gazu, pojawia się olej na turbinie, teraz zauważyłem mokry intercooler, ale to możliwe że spływa olej po przewodzie, a przewód na górze jest mokry ponieważ mata wygłuszająca na msce kiedyś nim nasiąkła i teraz przewód dotykając jej po prostu jak z gąbki wyciska z niej olej, ale to myślę inna sprawa

Po wymianie uszczelki pod głowicą nie mam już charakterystycznego spadku, szarpnięcia mocy przy 2900 obr/min.

Nie wiem czy mam brać się za to turbo, chociaż kiedyś mi powiedziano że parametry w normie,

zastanawiam się nad przepływką, którąś kiedyś wymieniłem, bo wywalała błąd, zakupiłem oryginał ale używkę i przestało, podpowiem, że w okolicach przepływki ma przetarty przewód ten gumowy, zakleiłem go taśmą do przewodów ale to jest w takim miejscu, że nie wiem czy delikatnie lewego może brać, ale czy to by powodowało szarpanie na wyższych obrotach?

EGR już kiedyś czyściłem, przy okazji zdjąłem przewody do chłodnicy powietrza, jakiegoś większego oleju w nim nie zauważyłem, raczej sucho w środku było

sam już nie wiem, może pojechać do ASO na clip, chociaż na komputerach innych serwisów nic szczególnego nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobne pytanie, w moim Coupe 1.9 dTi od jakiegoś czasu czułem wyraźny spadek mocy, na światłach muł jakich mało. Wyczyściłem przepływke i nic nie pomogło, odłączyłem ją i była minimalna poprawa na niższych obrotach, długo szukałem aż wkońcu znalazłem używany oryginał Siemensa, podłączyłem i... żądnej różnicy. Więc co to może być? Znajomy zajrzał i powiedził, że nie działa mi EGR, pompa próżniowa i mam lekki luz na wirniku turbo. Myśle nad regeneracją turbiny ale zanim to zrobie chciałbym sprawdzić i wykluczyć wszystkie inne opcje...

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatny luz na turbo raczej może być jeśli nie wali olejem. Czy podmieniony przepływomierz na pewno był sprawny? EGR podciśnieniowy czy elektryczny? EGR może nie działać i dobrze, ale czy nie jest przyblokowany i nie puszcza spalin? Wyciągnij wyczyść zamontuj i sprawdź czy będzie różnica. Turbo sterowane z kolektora ciśnieniem czy z elektrozaworu podciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!