Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działają szyby elektryczne.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:) od czasu jak kupiłem autko mam mały duży problem, gdyż nie działa szyba przednia od strony pasażera i tylna od strony kierowcy. Mianowicie nie chcą się opuszczać, byłem u znajomego, który sprawdził mi to i powiedział, że przyciski zarówno w obydwóch drzwiach jak i od strony kierowcy w tym panelu działają, Przyczyną podobno są przekaźniki w skrzynce z bezpiecznikami. Są dwa uszkodzone i przez to nie idzie nic dalej do szyb. Jeżeli ktoś spotkał się już z taka przypadłością, lub wie o co w tym wszystkim chodzi to prosił bym o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... Jak bys mi napisał czym jest moduł zamykania to bym był wdzięczny podobno wszystko jest ok i działa, a niesprawne są przekaźniki w skrzynce z bezpiecznikami i każda szyba ma swój przekaźnik. Awaria z tego co się dowiedziałem jest taka że 2 przekaźniki nie są sprawne. Chcę wiedzieć czy w ogóle coś takiego istnieje i czy jest możliwość naprawienia tego lub wymiany bo nie za przyjemnie się jeździ nie mogąc otwierać 2 szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego przekaźnika w instalacji elektrycznych szyb. Jeżeli wszystkie bezpieczniki są sprawne Jest ich trzy, 2x25A i 1 x40A to szukaj problemu na złączach w drzwiach.

Nic nie piszesz czy przełącznik przy danych drzwiach działa?

No i poczytaj ten wątek

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-awaria-...yby-vt12346.htm

 

Opcja <szukaj> bardzo Ci pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He nie znam się aż tak na elektryce, ale dobrze wiedzieć że nie ma takowych przekaźników. A co do mechanizmów w drzwiach to wszystko jest niby sprawne.

Przemo, masz na myśli przełączniki te którymi się otwiera i zamyka szybę?

Jeżeli tak to one są sprawne. Muszę szukać dalej ale sam jak widać nie daję rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś wątek, do którego Ci podałem link ? Chyba nie?

Na silniczkach są takie czarne kostki, to są właśnie te moduły. W wątku z linka masz nawet ich zdjęcia. Jak one świrują to szyby tak właśnie się zachowują.

Zrób prosty test. Zdejmij tapicerkę z drzwi, w których szyba działa i w drugich gdzie nie działa. Wyjmij ten moduł i przełóż do drugich drzwi. Sprawdź co się będzie działo.

Co do przełączników. Możliwe, że są uszkodzone, np. wypaliły się styki.

Nic nie piszesz, czy szyby nie działają tylko jak sterujesz przełącznikiem w drzwiach kierowcy czy również jak naciskasz przełącznik w danych drzwiach. Pozwala to na wykluczenie pewnych usterek i zawężenie poszukiwań.

Może być bardzo prozaiczna sprawa, brak styku na kostkach w drzwiach, czy przy samych przełącznikach. To jest bolączka renufek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Racja panowie racja. Przepraszam za aferę ale niestety nie jestem fachowcem itd.

Popsute są moduły w drzwiach i to wszystko i to sa te które sa na zdjęciach. Tylko przełożyłem moduł z tylnych drzwi do przednich i nie chce się zaprogramować. Czego wynikiem jest to że szyba do końca się nie opuszcza a jak opuści sie to to stopniowo sie zamyka tak jakby sie zresetował.

Pytanie jest tego typu, czy można coś z tym zrobić ?

<szukaj>

Dzięki za Wyrozumiałość panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak opuści sie to to stopniowo sie zamyka tak jakby sie zresetował.

Stopniowo zamknąć i przytrzymać po zamknięciu przełącznik w tym samym kierunku przez kilka sekund, aż moduł zapamięta krańcowe położenie. Czasami trzeba to w ten sposób zaprogramować w obu kierunkach. Najlepiej robić to z przełącznika w danych drzwiach. Sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale tak właśnie robiłem jeszcze popróbuje dziwne to jest zachowanie, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło:)

Będę pisał jakby co.

A i jakby ktoś miał działające moduły to z chęcią kupię<szukaj> 2 sztuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!