Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogólny problem Zawory/wtryski/nieuczciwi mec


Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim witam wszystkich jako nowy user forum :P

 

Więc po kolei ... Jestem laikiem, nie opisuję prób oszukania mnie i żony przez pewien autoserwis we Wrocławiu.

 

Moje Renault Megane II phI,1.5 DCI,2003 r. zostało zakupione kilka miesięcy temu, z przebiegiem 190 000, uznaliśmy z żoną że auto i cena są ok,sprzedawał nam je znajomy-uznaliśmy że nie ma sensu jeździć po serwisach i sprawdzać (to był pierwszy i podstawowy nasz błąd!)

 

Autko użytkuje na codzień żona, od momentu zakupu autka przejechała jakieś 6000km, i pewnego dnia pod maską silnika po stronie pasażera pojawiło się klekotanie (tak jak by coś tłukło,jakieś poluzowane części itp). Drugi nasz błąd zignorowanie tego, klekotanie pojawiło się w sobotę-w poniedziałek wieczorem auto się zatrzymuje komunikat: servise, i ikona akumulatora. Z relacji żony wynika "próbował kręcić i nie ruszał".

Krótko - spadł pasek od alternatora. Laweta, ubezpieczenie z PZU - auto pojechało do warsztatu...i tu zaczyna się ...

Magicy po rozebraniu auta stwierdzają że: spadł pasek od alternatora, na skutek uszkodzenia "rolki"(jakiś plastikowy podzespół), pasek od alternatora wkręca się w rozrząd - ten oczywiście się sypie,siejąc spustoszenie w silniku.

Magicy wymieniają rozrząd, reanimują (naprawiają) zepsuty alternator, głowica poddana jest regeneracji,nowe szklanki, wymieniony jest także wał rozrządu. Po złożeniu silnika okazuje się że nie odpala. Wtryski+brak filtra paliwa (!!!) ...pomaga wyczyszczenie,oraz nowe zaworki (każdy 500złx4)... regulacja i autko pali ...po przejechaniu dosłownie kilkunastu km autko staje. Okazuje się że mechanik który jako pierwszy "Grzebał" powstawiał poklejone przewody paliwowe i wszystko się zapowietrzyło ... Wymiana wężyka paliwa+odpowietrzenie,auto jeździ. Cena 8500 zł (podobno wszystko na oryginalnych częściach) + stracone nerwy na mechanika który próbował Nas oszukiwać...sprawa była dość oficjalnie załatwiona-z radością stwierdzam iż został wywalony z pracy!

Niestety silnik autka pracuje dość głośno, i pojawia się "klekotanie" po lekturze forum ludzie piszą o elektrozaworze pochłaniacza par paliwa - ale w dieslu nie ma takiego - czy mogą to być zawory (?) Czy dodatkowa regulacja zaworów/szlif pomogą?

 

Żeby było nam mało to pojawiło się "świstanie" łożyska oporowego przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła - w każdym razie odgłos jest taki jak by świst,lub wpadanie w wysokie obroty jakiejś turbiny. Magik stwierdził że można z tym jeździć i dopiero jak pojawi się metaliczny odgłos i jakieś gruchotanie wtedy wymienić te łożysko (o ile to łożysko) - prawda to,czy lepiej się tym zająć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś chłopie w bagno się władował, że tak to brzydko ujmę...

 

Cóż co do klekotania pisałeś, że wymieniałeś szklanki i zawory może być tak, że jedna ze szklanek nie pracuje jak powinna (szklanka działa na zasadzie niwelowania luzu zaworowego) lub masz za gęsty olej więc to było by jako pierwsze i tańsze do sprawdzenia dalej sprawdził bym stan wtryskiwaczy może być, że poprzedni właściciel nie dbał o auto (czyt mógł je katować) więc byłyby do sprawdzenia wtryskiwacze (cóż nie wiem jak to się odbywa w renault [pewnie podobnie jak w fordzie] odłączasz przelewy od wtryskiwaczy i narzędziem specjalistycznym [4 zbiorniczki z podziałką na ml] sprawdzasz czy nie leją raz na biegu jałowym a raz pod obciążeniem przez ok 10 - 15s).

 

Co do łożyska oporowego ja bym nie czekał i zastanawiał się już nad ewentualną wymianą sprzęgła bo rozsypie ci się gdzieś w tracie i już nie będzie tak fajnie a jak koło zamachowe się uszkodzi to koszty drastycznie wrastają bo może być też możliwość, że to one wydaje z siebie takie dźwięki wszystko się okaże po ściągnięciu skrzyni biegów...

 

Byłoby miło jakby ktoś jeszcze się wypowiedział...

 

Proszę więcej brzydko nie ujmować tylko cenzuralnie się wysławiać :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szklanka działa na zasadzie niwelowania luzu zaworowego

Pierwszy raz słyszę żeby niwelować szklanka to nie popychacz hydrauliczny

 

[ Dodano: 2011-03-09, 08:26 ]

Co do klekotania może zamienili wtryski miejscami a jeden był inną charakterystykę i nie został wkodowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma szklanka do samoregulatora hydraulicznego

Szklanka to szklanka tuleja z denkiem 1373464187

Poza tym nie mówiłem o kodowaniu tylko o zamianie miejscami

 

[ Dodano: 2011-03-09, 21:01 ]

cytat

W wyniku niedokładności procesu produkcji, parametry wydatku wtryskiwaczy różnią się od siebie. Konsekwencją tego może być nieprawidłowa praca silnika oraz zwiększenie emisji substancji szkodliwych. W wyniku tych nieprawidłowości, dla każdego wtryskiwacza przeprowadzone są pomiary, a następnie przyporządkowany jest mu kod, różniący się w zależności od wielkości odchylenia od wartości odniesienia. Kod umieszczony jest na wtryskiwaczu. Niezbędne jest wprowadzenie go do pamięci sterownika za pomocą testera diagnostycznego, w celu naniesienia korekty czasu wtrysku.

i jeżeli wtryskik były zamienione a mają inne wartości to może nastąpić albo za wczesny wtrysk albo za późny wtedy mieszanka wybuchnie w nieodpowiednim momencie położenia tłoka i nastąpi klekot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie miał zakodowanych wtrysków to by auta nie mógł odpalić...

odpali, ale będzie kopcić i nierówno pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!