Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akcja serwisowa na 1.6 110KM


PeCet

Rekomendowane odpowiedzi

nie sądzę, że jest to akcja serwisowa samochodów wyprodukowanych w 2010r. Mam nadzieję, że dotyczy tylko jakiejś partii. Ja odbierałem auto w grudniu i do tej pory żadnego wezwania nie miałem. Nie jestem też chyba jedyny bo sporo jest samochodów z tym silnikiem na tym forum. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstawiłem dzisiaj rano samochód do serwisu i na całe szczęście skończyło się na strachu. Silnik jest ok (nie wiem jak to było sprawdzane, dowiedziałem się tylko, że była zdejmowana miska oleju, czyli nowa uszczelka i zalany nowy olej). Samochód już odebrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyskałem informacje od dealera RP że problem dotyczy 500 silników na EU... spekulacja info - że silników wyprodukowanych w 2010 które mogły być zamontowane w autach na przełomie 2010/2011.

 

[ Dodano: 2011-04-17, 17:45 ]

Witam!

widzę że chyba nikt tu już nie zagląda, ale ja nadal napiszę trochę o swojej przygodzie.... z akcją serwisową.

 

Po 2 tygodniach oczekiwania w końcu, nareszcie, odebrałem auto. Ładne, i owszem co w pochmurny i deszczowy dzień 11.04. było ważne. Odebrałem książki, książeczki, karty i inne rzeczy. wsiadłem i pojechałem.... nie było problemów z pracą silnika, wszystko ok. Więc do najbliższej stacji i do pełna bak. (oczywiście z uwagi na obecne ceny E95 mina mi pochmurniała, ale co tam.... przecież do takiego auta to mogę muszę i chcę nim jeździć).

Wróciłem wieczorem do domu, parę godzin odpoczynku i.... ponownie ruszam nową bryką do pracy. Jeszcze jedna wizyta u Dealera bo okazało się że nie ma zamówionych "śrub antyzłodziejowych" i trzeba to założyć oddzielnie. OK zrobione. wracam do domu wieczorem wylot do pracy na noc .... a tu niespodzianka.... :shock: :shock: na tablicy przy prędkościomierzy zaraz po uruchomieniu informacja na CZERWONO proszę sprawdzić układ wydechowy i pomarańczowy kluczyk. Jako że do pracy muszę jechać wieć tam się udałem (obroty trzymam poniżej 2500/min), w pracy umawiam wizytę 13.04. (chyba jednak pechowy dzień) na tego samego dnia (mam na liczniku jakieś 55km (nowiutkim autem). wizyta w serwisie i kontrole i próby i trzeba odczekać bo prawdopodobnie nawaliła sonda lambda "górna" więc ją wymienią i będzie OK. po ok.3 godzinach telefon że już jest ok. W rozmowie pan z serwisu powiedział że tak może być i że już ten problem nie będzie nawracał. Odebrałem kluczyki i spokojnym krokiem udaję się do "mojej meganki". :->

uruchamiam silnik, pracuje wszystko ok, dojechałem do bramy i..... :shock: znowu po oczach WALI NAPIS skontroluj układ wydechowy i pomarańczowy klucz serwisowy. Zwracam, podchodzę do serwisowego kącika i ponownie zgłaszam problem z którym przed chwilą byłem.... i usłyszałem że to nie , nie jest możliwe. Więc z pan serwisantem poszliśmy sprawdziliśmy i było możliwe :cry:

Teraz jestem szczęśliwym właścicielem nowiutkiej meganki 3 która stoi w serwisie i "JEST NAPRAWIANA". Mój dealer jak mnie zobaczył myślał że czegoś zapomniałem, ale zaraz zrozumiał co się dzieje bo chyba nie miałem pokerowej miny w tej rozgrywce.

Teraz czekam, i szlag trafił radość z nowego auta, szlag trafił kolejne plany weekendowe bo w weekend należało oddać jedno auto zastępcze aby otrzymać drugie. Jak do tej pory jedyną info jaką mam to że naprawiono auto i jest teraz na .... testach.... i niczego więcej nie wiem.

Jako ze dziś znowu jestem w robocie... ale jutro raczej zacznę sprawdzać warunki gwarancji oraz zastanawiam się czy zaraz po otrzymaniu auta nie sprzedać do .. OCZYWIŚCIE ZE stratą i nigdy więcej.... NIGDY .... nie kupować meganki ani innego auta made in france.

P.S. w tym czasie otrzymałem list gratulacyjny od RP że dokonałem dobrego wyboru, przebrnąłem ankietę zadowolenia petenta z usług dealera oraz .. telefoniczną ankietą "czy jestem zadowolony z pracy serwisu..." po rozmowie pani o miłym i spokojnym głosie sama przyznała że to coś wyjątkowego. :-P

i tyle... na razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swoją drogą tak teraz do mnie dotarło...

wzywają klientów do sprawdzenia uszczelki miski olejowej w ostatecznie sugerują wymianę silnika...

 

... coś jest nie tak z powodem wezwania.

Co było powodem podjęcia decyzji o wymianie silnika, czy został pan o tym poinformowany.

U mnie była taka sama sytuacja, też panowie z serwisu mieli dokonać sprawdzenia uszczelki... a okazało się że źle są zamontowane panewki korbowodu... a teraz panowie serwisują elektronikę i nie wiadomo co jeszcze nie wiedzą skąd pojawia się informacja o awarii ukł. silnik- wydech.

 

Sprawa chyba skończy się w wydziale konsumenckim i w interwencjach Auto Świata (w najlepszym wypadku)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest! w dniu 06.05. rano odebrałem auto!

W serwisie zadowoleni że zrobione (ja nie bo dotyczy to auta nówki sztuki). Jazda próbna w obecności szefa zmiany - ok. Jadę do pracy - ok.

Wracam z pracy - ok. (łącznie około 30km).

Jestem pod domem... koparka blokuje przejazd, więc pomyślałem sobie "a co tam, posiedzę sobie w nowym samochodzie, z którym tyle nerwików przyszło mi poszargać". Po około 10 minutach droga wolna, koparka zjechała. Włączam silnik - super wszystko ok. Dojeżdżam na miejsce na parkingu.... I ZNOWU NA POMARAŃCZOWO BIJE PO OCZACH NAPIS - "skontroluj układ wydechowy" i pomarańczowy klucz.

 

NIE nie nie nie nie nienien ieneienienienieieneneineineienieeeeeee!!!!!

 

po ponad 2 tygodniach naprawy, wymianie tego i owego, rozmowie i wytłumaczeniu mnie klientowi że naprawiono, zrobiono testy (nawet przejechali 170km) znowu ten przepiękny napis....

... więc co mogę zrobić więcej.

zostawiam torby w domu i noga za nogą wlokę się do serwisu, z którego dziś rano odbierałem auto.

Nawet nie obchodziło mnie czy jestem umówiony czy nie, po prosty oddałem znowu auto do naprawy. Pan z serwisu przy odbiorze, po włączeniu silnika długo przełączał guziczki, a nuż samo zniknie. Nie nie zniknęło.... i już chyba nie zniknie....

 

R.P. na razie oficjalnego stanowiska (pisemnego) nie zajęło. Tak więc muszę zrobić im up-to-date. Poza tym czeka mnie spożytkowanie mnóstwa czasu na dochodzenie swoich racji. Tak więc i rozmowa z szefem Firmy dilera która sprzadała mi ten nowiutki, wolnych od usterek samochód.

 

... już bez emocji...

P.S. chołopcy z serwisu nawet tylny błotnik mi zarysowali.... tak gwoli bycia dokładnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie samochód jest nie sprawny i serwis nie potrafi go naprawić, może trzeba porozmawiać o wymianie samochodu na nowy, inny egzemplarz. Wolny od wad fabrycznych.

Trzeba by sprawdzić w gwarancji czy jest to możliwe, jeśli tak to na jakich warunkach.

Jeśli nawet uda im się wreszcie wyeliminować usterkę to nie ma gwarancji że sytuacja się nie powtórzy za np. tysiąc km.

Współczuję, od nastu lat moi starsi no i teraz ja jeździmy Renówkami i nigdy nie słyszałem o takim numerze :)

 

Powodzenia, trzymam kciuki za szybkie i pomyślne zakończenie tej sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witajcie,

 

Odświeżam stary temat aby nie zakładać kolejnego. Wczoraj dzwoniłem do serwisu Renault w Gdańsku aby umówić się na naprawę w ramach gwarancji. Przy okazji Pan telefonicznie poinformował mnie o akcji serwisowej, którą objęty jest mój samochód (1.6 16V 110 KM, rocznik 2014). Zostałem poinformowany, że w ramach akcji zostaną przeprogramowane wtryski. Ktoś coś wie na ten temat? Szukałem jakieś informacji na https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Renault ale nic nie znalazłem w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, od pewnego czasu jest akcja serwisowa która obejmuje uaktualnienie oprogramowania wtrysków w tych silnikach.

Nie znajdziesz jej na UOKiK bo tam są tylko akcje związane z bezpieczeństwem użytkowników.

Mi zaktualizowali te oprogramowanie we wrześniu, przy okazji sieroty zapomnieli aktywować tempomat i musiałem jeszcze raz jechać by to poprawili - warto sprawdzić od razu po odbiorze czy działa.

 

Co się zmieniło? Mam wrażenie, że znikły delikatne wibracje które miałem podczas jazdy na 6 biegu w okolicach obrotów 2000. Poza tym nie widzę żadnej różnicy, niestety poranne szarpanie zaraz po ruszeniu jest bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sebastian_wifi cholera, w chwili w której pisałeś tego posta siedziałem naprzeciwko pani A.N. w Zdunku i nic mi nie mówiła... ale dzisiaj jadę odebrać auto więc zapytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zaktualizowali te oprogramowanie we wrześniu, przy okazji sieroty zapomnieli aktywować tempomat i musiałem jeszcze raz jechać by to poprawili - warto sprawdzić od razu po odbiorze czy działa.

 

Dziękuję za informację. Na pewno sprawdzę jak odbiorę.

 

@sebastian_wifi cholera, w chwili w której pisałeś tego posta siedziałem naprzeciwko pani A.N. w Zdunku i nic mi nie mówiła... ale dzisiaj jadę odebrać auto więc zapytam

 

Daj znać co się dowiedziałeś bo jestem ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie dzisiaj zrobiony i odbiorę to dam znać.

 

 

Edit____

Nic ciekawego mi Pan w serwisie nie powiedział, poza tym że "czasem" są akcje serwisowe, ale nie dot. mojego auta.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iceman_k: Jest to możliwe. Mi zaktualizowali oprogramowanie wtrysków przy okazji sprawdzenia działania klimatyzacji. Podpięli samochód pod komputer, wyskoczyła im aktualizacji i ją od razu zrobili mimo, że wizyta tego nie dotyczyła.

Aczkolwiek dostałem o tym informacje przy odbiorze, pytałem się co się zmieniło w tej aktualizacji to nie byli mi w stanie odpowiedzieć ;)

Edytowane przez altair4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!