Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fiat Stilo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś z forum miał do czynienia z samochodem Marki Fiat Stilo?

chodzi mi tylko opinie co coś wiedzą i miały do tyczenia z tymi samochodami a nie co im się wydaje że coś wiedzą.

I coś o silniku 1,2 16V 80KM (wiem nie jest to demon szybkości).

 

normalnie dałbym ogłoszenie ale boje się że ktoś mi sprzątnie samochód z przed nosa jedynie co mogę napisać ze I właściciel i 2003r. a cena dobra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla odmiany dwóch znajomych z pracy chwali sobie te auta, jeden ma 1,6 16V, a drugi 1,9 JTD.

Jedyne z czym się borykają, to naprawy zawieszenia co około 30-40 tyś km.

Szukaj silnika 1,8 16V, chyba najlepiej się prezentuje w kwestii koszty/osiągi.

Jeżeli jednak masz pewne auto z silniczkiem 1,2, to warto przemyśleć.

Ceny w ASO Fiata są dość atrakcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś o silniku 1,2 16V 80KM

Nie wiem jak radzi sobie ze Stilo, ale mieliśmy swojego czasu Bravę z tym silnikiem i wydawał sie do tego auta optymalny. Całkiem żwawy jak na swoją pojemność a przy tym stosunkowo oszczędny i nigdy nie zawiódł (w przeciwieństwie do elektryki ale to inna bajka 8-) ). Obawiam się, że w cięższym Stilo może mu jednak brakować kilku kucyków, zwłaszcza przy komplecie pasażerów na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem Stilo tylko 2.4 Abarth musze powiedzieć, że auto naprawdę niezłe, idzie jak szatan bogato wyposażone, ogólnie bardzo fajne, ale jak dla mnie to trochę auto specjalnej troski ( może to wynikało z winy i oszczędności poprzedniego własciciela) moim zdaniem 1.2 w takim aucie to stanowczo za mało , 1.8 pb albo 1.9 JTD to byłby lepszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 JTD to byłby lepszy wybór.
popieram, będzie dynamicznie a i koszty rozsądne.

 

Nie wiem ile waży takie stilo z 1,2 ale spokojnie powyżej 900 kg i nikt mi nie wmówi, że wysokoobrotowe 1,2 i 80 KM nie będzie w takim samochodzie mułem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

75% będę jeździł po mieście więc nie mam potrzeby kupowania diesla czy 100KM silnika.

Diesel odpada u mnie bo ma wysokie koszty utrzymania ( JTD jest to bardzo udana konstrukcja) i drożejąca ciągle ropa. Szukam samochodu z LPG lub benzynowego i zaraz przerobić go na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś 6 biegów i LPG?

Nie, w Bravie mieliśmy 5-biegowy manual, bez LPG. Generalnie silnik nie był paliwożerny. Trasa nad morze w 5 osób + pełen bagażnik, średnie spalanie wyniosło niecałe 6l/100km, choć przyznać trzeba że jechaliśmy nocą i raczej spokojnie. To był jedyny raz kiedy w miarę wiarygodnie sprawdziliśmy spalanie, bo na ogół autem jeździła matka na krótkie trasy w mieście - wtedy palił (ale to już raczej orientacyjnie) 7-8 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa nad morze w 5 osób + pełen bagażnik, średnie spalanie wyniosło niecałe 6l/100km
to żadna rewelacja jak na 1.2 :/ tyle to mi 2.0 w trasie pali jadąc ~120-140 km/h i też załadowana :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sintar, miałeś 6 biegów i LPG?

ja jeździłem parę razy takim Stilo, do 150-160 bez problemów dało się go rozpędzić.

Auto było znajomego, więc mniej więcej orientuję się co tam się działo. Problemy z odpalaniem, bujanie obrotów (wszystko przez LPG, często jeździł na regulacje i jakieś naprawy, do ASO, bo ASO zakładało instalację), ciągłe stuki w zawieszeniu i trochę trzeszczało, ale raczej nie jakoś mocno.

Ze słabych stron to raczej tyle. Podobało mi się wspomaganie CITY, dość wygodne fotele i relatywnie niskie spalanie. Silnik jak na miasto chyba optymalny, nie był jakimś strasznym mułem.

 

P.S.

brejq a nie spalił Ci przypadkiem 3l?

Silnik 2.0 przy 140 poniżej 6... szkoda, że golf 1.9 TDI, zapakowany w 4 osoby + bagaże spalił nam przy ~130-140 6.8 ropy, jadąc tylko po trasie.

Zapomniałbym, mi 1.2 spala przy 150 0.0 L (słownie zero), tylko małe ale... jadąc z górki i z nogą zdjętą z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec ma stilo 1.6 16v z 2002 roku. Generalnie za te pieniądzę nic lepszego nie ma -wypas i masa dodatków przebieg około 230kkm. Są pewnę niedogodności np. problemy z klimą czy z zawieszeniem. Biegio wchodzą bez problemu, do dzisiaj serwisowany w ASO bo ceny części i robocizny nieuzasadniają zmiany na Pana Zdzisia.

Generalnie jakościs nie odbiega od meganki, powiem więcej nawet jest z nim mniej problemów niż z moją 4 letnią megana przy 80kkm.

Tapicerka może bardziej delikatna b o widać ślady bardzo intensywnej eksploatacji poprzdniego właściciela. Ja generalnie polecam, chociaż 1.2 to raczej zdecydowanie za mało. To jest naprawde ciężki samochód i nie można go porównać do Bravo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!