Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Może, zamarznąć. Zobacz czy przy włączonej klimatyzacji sprężarka się wyłącza?

Tam jest jeszcze jeden element - zawór rozprężający. Nie jestem pewien, musiał bym poszukać, ale w przypadku jego uszkodzenia może dochodzić do zamrożenia parownika. Zawór ten jest regulowany, tzn. nie jest stale ustawiony na jedną wartość, tylko zmienia ustawienia w zależności od temp. zewnętrznej. Powinien on być sterowany w zależności od zmiany temp, otoczenia. Przeszukałem materiały jakie posiadam i nie znalazłem, żeby był jakiś dodatkowy czujnik temp. który sprawdzał by temp. parownika. W MI I SI takie coś występuje, ale też nie we wszystkich wersjach, oznaczony jest jako opcjonalny, cokolwiek to znaczy.

Podejrzewam albo uszkodzenie zaworu, nie reguluje się, albo zakłamanie odczytu temperatury z czujnika w lusterku. W MII i SII sygnał z czujnika podawany jest na UHC a nie tak jak we wcześniejszych modelach bezpośrednio na wyświetlacz.

 

Spróbuj, włącz klimę i jeździj, zaopatrz się w latarkę. Jak przestanie dmuchać, nie wyłączaj silnika i klimatyzacji, zdejmij klapkę i wyjmij filtr, pewnie będzie to trudne. Zobacz czy rzeczywiście nie zamarzł parownik. Powinieneś zobaczyć go po wyjęciu filtra.

Jeżeli to nie pomoże, pozostaje tylko CLIP. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zaszalałem bo jestem zdesperowany to usunąć. Kupiłem używany panel sterowania co prawda z 2007 roku ale wszytko działa normalnie. We wtorek dłuższa trasa więc to będzie prawdziwy test. Ale twoje uwagi P_r_z_e_m_o wezmę pod uwagę gdyby nawiew znowu zniknął. Na pewno zdam relację !

 

:) A jednak to nie był panel Sterowania. Jednak P_r_z_e_m_o miał rację bo jak się zatrzymałem przy braku nawiewu i zajrzałem do silnika to zobaczyłem, że już przewód grzie podłącza się klimę do sprawdzenia jest oblodzony i tylko mam pytanie czy to będzie ten zawór rozprężający ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mam pytanie czy to będzie ten zawór rozprężający

Prawdopodobnie. Podjedź na CLIP-a niech sprawdzą klimę, ale dwa razy jak jest na świeżo i jak zamarznie. Choć wątpię, ze coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ponownie walczę z nawiewem do kabiny. Półtora roku temu kupiłem nowy rezystor i śmigało do tej pory (klimatronik). Od pewnego czasu ponownie zaczął się problem, działało jak chciało i padło całkowicie, więc wymieniłem tranzystory (opisywane w wątku na elektrodzie) w obydwu rezystorach (stary zachowałem także). Od razu zaczęło chodzić, lecz po kilu minutach znów zonk-padło tzn. zawiesiło się na najwyższych obrotach z brakiem możliwości regulacji, jedyny sposób na wyłączenie to wyjęcie bezpiecznika. Wobec powyższego włożyłem drugi naprawiony rezystor, jednak na AUTO obroty czasami zawieszają się i rosną pomimo, że wcześniej takich objawów nie było. Boje się, że ten moduł też mi "zabije", gdzie szukać szkodnika? A juz myślałem, ze przechytrzę bestię i będę miał zapasowy rezystor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Coś" pali te tranzystory. Jest takie powioedze, że MOSFET jest najlepszym bezpiecznikiem :notacrook:

Czy wymieniłeś filtr powietrza? Radiatory tych modułów (przy okazji znów będę się czepiał - ale w klimatroniku nie ma żadnych REZYSTORÓW - czemu ta tak bardzo błędna nazwa tak się rozpleniła??? Drażni mnie to może dlatego, że w swym życiorysie mam okres pięciu lat technikum elektronicznego.... hehe kiedy to było :) już mało pamiętam, ale nadal wiem co to jest opornik/rezystor - który w tak prymitywny sposób ogranicza obroty silnika, ale w zwykłym nawiewe z pokrętłami i tam można posługiwać się nazwą rezystorów) są umieszczone w kanale wentylacji samochodu i przepływ powietrza je chłodzi. Może filtr już jest tak zapchany, że mało leci powietrza. Mi też przepalił się w tym module tranzystor, gdy już filtr nadawał się dawno do wymiany; i na elektrodzie też od tego każą zaczynać. Dajesz na max obrotów: normalnie już przez tranzystor leci duży prąd, a tu jeszcze silnik jest dodatkowo obciążany bo nie ma skąd zassać powietrza.

Następne o czym pomyślałem - czy wymieniając te tranzystory dobrze je zamontowałeś? Prawidłowo przylegają do radiatora? Zastosowałeś pastę termoprzewodzącą? Dobrze włozyłeś tą blaszkę dociskającą do radiatora? Nie jest ona symetryczna i zamienijąc ją do góry nogami powodujemy, że opiera się ona o elemnty SMD i może doprowadzać do zwarć, może nie ciągłych ale np. w trakcie drgań całego samochodu?

Kolejne o czym pomyślałem - to zabrudzone styki w gniazdach modułu go obciążające i przgrzewające.

O.

PS. Proszę mimo mojego epizodu z edukacją elektroniczną nie traktować jako elektronika. Od czasu otrzymania świadectwa moje życie zawodowe jak i hobbystyczne całkowicie odbiegło od elektroniki. Co prawda nadal potrafię posługiwać się lutownica i wiem co to rezytor <piwko> to nie wykluczam, że moje powyższe rady mogą w tym przypadku nie pomóc, ale od nich bym zaczął.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

techniklum

A co to <piwko> Wiem czepiam się ale nie mogłem się powstrzymać. :notacrook:

Wracając do przepalających się tranzystorów.

Polecam zawsze po jeździe wyłączenie klimatyzacji lub zanim uruchomisz ponownie silnik.

Nie wiem czemu ale czasem przy rozruchy występują prądy tzw. szpilkowe i mogą powodować padanie tranzystorów.

Bezpieczniej odpalić autko a potem dopiero włączać odbiorniki wszelakiej maści.

Dodam, że w naszym klimacie należy częściej wymieniać filtry niż zalecany okres a zwłaszcza te węglowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu ta tak bardzo błędna nazwa tak się rozpleniła???

Dlatego, że pierwsze modułu dmuchawy miały rezystancję w postaci spirali i prawdopodobnie stąd.

modudmuchawy.jpg

ale w zwykłym nawiewe z pokrętłami ..

Nie do końca. Francuzi tak kombinują, że głowa boli i dopóki nie wyjmie się modułu to nie wiadomo co tam tak naprawdę siedzi. Poza tym są różne wariacje wtyczkologiczne <piwko>

... i tam można posługiwać się nazwą rezystorów

Dlatego proponował bym stosowanie nazwy moduł dmuchawy nawiewu lub moduł wzmocnienia, jak to stosowane jest w niektórych serwisówkach. Choć powiem, że ta druga nazwa też mi nie pasuje. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że pierwsze modułu dmuchawy miały rezystancję w postaci spirali i prawdopodobnie stąd.

 

W klimatroniku? Bo ja tylko "tutaj" sie "czepiam" co do nazewnictwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że w klimatroniku. A w klimie manualnej również stosowane były moduły elektroniczne, a nie rezystancyjne. Jak wcześniej napisałem, Francuzi tutaj namieszali maksymalnie. Dlatego sądzę, że należy nazywać ten element modułem, a nie opornikiem czy rezystorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba trochę zboczyliśmy z tematu ale poniżej wklejam zdjęcie (moje pierwsze) jak jest zamarznięte. w poniedziałek już jestem u mechanika i zobaczę co on na to powie ???20110629139.jpg

 

Ja już się z nawiewem uporałem. Mechanik stwierdził dwie przyczyny:

- samochód uderzony w stronę gdzie jest sprężarka która się zatarła i zabrudziła układ swoimi drobnymi częściami - zapchane jakieś sitko lub filtr różnie na to mówią;

- druga przyczyna podczas uderzenia została uszkodzona również chłodnica klimy ale tak, że nie ciekła ale zapchane były kanały

:notacrook:

teraz po naprawie działa niesamowicie byłem w trasie do W-wy i było super. <piwko> :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem u siebie problem z nawiewem, faktycznie powodem było złe zamontowanie filtra kabinowego. Filtr w dolnej części przekroju poprzecznego posiada wypustkę (kołnierz) który powinien wejść w bruzdę w gnieździe filtra. Bez problemu można go niepoprawnie zamontować, więc polecam chwilę koncentracji przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam. miałem taki sam problem - po pewnym czasie nadmuch zanikał, okazało się, że przyczyną była "fachowość" serwisantów od klimy. otóż owi magicy wpakowali mi prawie dwa razy więcej czynnika do instalacji. miesiące szukania przyczyny a rozwiązanie było na wyciągnięcie ręki. spec, który mi to znalazł, stwierdził, że w poprzednich wersjach scenica faktycznie trzeba było nabić prawie dwa razy tyle, więc tamci zrobili to chyba na pałę. co najważniejsze - nadmuch śmiga aż miło!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!