Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

łozysko koła tylnego - optimal (germany) czy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w tytule. Poleciało mi łożysko tylniego koła. Kumpel który siedzi w częściach zaproponował zakup budżetowej części KAGERA (z racji że np. akumulatory "kagera" to akumulatory boscha <ok> ) W pudełku Kagera znalazł się OPTIMAL/LAGB z napisem GERMANY.

Poczytałem troche o tej firmie i produkowanych przez nią łożyskach. Opinie jak zwykle sa podzielone, jedni twierdzą że dobre niemieckie łożyska, inni że chiński badziew. Na jakimś forum znalazłem że OPTIMALE/LAGA = totalny badziew 100% CHINA. Ja mam Optimala/LAGB katalogowaną przez kagera jako pierwszy montaż. Mam możliwość wymiany tego Kagera na SKF za dopłatą 40 zł z tym że na nim znów jest napis SPAIN. Cena Kagera to około 50 zł natomiast SKF to 90 zł. Co byście brali na moim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie może też coś spadnie z tej ceny, podałem ceny wyjściowe a mam dostać jakiś rabat, pozatym to cały zestaw naprawczy jest:

SKF: łożysko, pierscień, nakrętka, dekielek

Przy OPTIMALU nie ma dekielka, reszta to samo.

 

Mam obawy czy ten SKF (SPAIN) to nie będzie to samo co OPTIMAL (GERMANY)

 

Orientujecie się może ile mechanik może zawołać za wymianę łożyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem łożysko SKF (czy SNR) to dostawałem tylko łożysko w zestawie. Nakrętkę widziałem w zestawach z gorszymi łożyskami, co więcej ta nakrętka różniła się kształtem od oryginału.

Dekielek nie jest potrzebny, nakrętka jak była dobrze dokręcana wcześniej też nie.

Mi zawsze udawało się wyciągnąć pierścień bez uszkodzeń, więc tak na prawdę potrzebne jest samo łożysko <ok>

Orientujecie się może ile mechanik może zawołać za wymianę łożyska?

Nie powinien wziąć więcej niż 50zł bo to prosta sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zrobisz jak chcesz. Ja parę lat temu wymieniłem tarcze hamulcowe na optimale, zrobiłem już kilkadziesiąt kkm i nic się nie dzieje. Jak czytam, że nie który zrobili parę lub kilka kkm na na markowych tarczach, np. Brembo. To się zastanawiam czy rzeczywiście te Optimale są takie dobre? Czy przy montażu czegoś nie skopano? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko wymienione - wybrałem SKF. Porównywałem je między sobą - jak dla mnie szczególnych różnic nie widać nie licząc napisu producenta. Mechanik powiedział że często montuje OPTIMALA i nie przypomina sobie reklamacji, jednak SKF jest lepszą firmą. A że różnica ceny wyszła mi 30 zł wolałem mieć 100% pewności <ok> Za wymiane sksował 40 zł, łożysko wprasowywane na prasie. Pare groszy poszło ale za to jaka cisza :( Uświadomiłem sobie że łożysko dawało o sobie znać spokojnie od roku :( a ja zganiałem wine na przedmuchy na tłumiku. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

 

Ściągnąłem bęben i udałem się do mechanika żeby na prasie wymienił łożysko. Za jakiś czas poszedłem i odebrałem bęben z nowym łożyskiem, łożysko niby oryginalne, pisze France za 80zł. Zamontowałem bęben, dokręciłem śrubę, bardzo mocno. I teraz po przejechaniu 15 km gdy dotknę tego korka na piaście to jest gorący. Niby nic nie wyje ale grzeje się. Co może być nie tak.?? łożysko do niczego nie nadaje się czy może za mocno dokręciłem śrubę.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma być przykręcone odpowiednim momentem siły, a nie bardzo mocno. Spróbuj odkręcić i przykręcić tak jak pisze instrukcja, wtedy obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Okazało się że problem nie jest związany z łożyskiem. Otóż jadąc nie szybciej niż 30 km/h słyszę tarcie szczęk hamulcowych w tylnym kole. W tym w którym zmieniałem łożysko. Coś chyba musiałem poruszyć, przestawić w bębnie i coś jest teraz nie tak. Tarcie jest w jednym punkcie. Zdjąłem bęben ale niczego nie widzę. Odsuwam szczęki od bębna kręcąc samoregulacją ale po wciśnięciu hamulca problem powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!