Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne stuki w silniku K9K722 po rozruch


roadrunner75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Nie znalazłem na forum takiego tematu i dlatego otwieram nowy. Od jakiegoś czasu pojawił się metaliczny stuk w silniku po rozruchu. Dzieje się to po każdym dłuższym postoju i trwa to przez kilka sekund. Dźwięk wycisza się w 80%. Nie mam żadnych komunikatów z komputera. Byłem już u jednego mechanika, który obejrzał dolną część silnika. Sprawdził dwie przykładowe panewki korbowodowe i jedną główną. Ocenił na (bardzo dobry stan). Ciśnienie oleju jak w książce serwisowej od 1.2-3,5Bar. Wrażenie tego dźwięku jest jakby układ smarowania chodził na sucho i stuk zanika po napełnieniu całej magistrali olejowej.

Czy spotkaliście się już z takim objawem?? Może polecicie jakiegoś dobrego fachowca od tych silników.

 

[ Dodano: 2011-03-30, 08:22 ]

Widzę że temat zbyt trudny na forum.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

szpecem nie jestem ale mnie tez ten objaw zastanawiał. Uznałem że diesel tak ma i z tym jeździłem...

Teraz właśnie przy 150kkm poszła panewka. Jak na mój gust dźwięk podobny tylko już został na stałe a nie tylko przy zimnym. Ja z laickiego punktu widzenia mam wrażenie że to były sygnały ostrzegawcze, no a teraz to tylko wielka rozterka co z tym począć ze względu na koszty naprawy... Przyjrzyj się dokładnie tym panewkom i może przemyśl wymianę zapobiegawczo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki m.adam za zainteresowanie tematem. Obecnie sprawa nie jest już aktualna. W maju odstawiłem auto do serwisu z opisem czynności, które zdążyłem wykonać...co nakierowało panów mechaników. Faktycznie przyczyną stuków silnika po rozruchu były wytarte panewki korbowe 3 i 4 cylindra (osobiście widziałem ich stan). Rozgrzany olej ściekał z powrotem do miski po przez nieszczelność tych panewek zamiast pozostać w magistrali olejowej. Sprawa tym bardziej była niebezpieczna, że opadający poziom oleju w magistrali powodował zwłokę w smarowaniu turbiny. Serwis wymienił panewki i pompę olejową. Od tej naprawy przejechałem ok 12 tyś. km i jest cisza w silniku.

pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty nie były małe...650PLN pompa ,340PLN panewki(komplet)+200PLN robocizna. Wszystkie te elementy musiały być wymienione, ponieważ w innym przypadku nie udzielą Ci gwarancji na wykonaną usługę. To samo się tyczy części zamiennych, innych producentów.

pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj mrarek!! Olej + filtry były wymieniane co 10 tyś. km w trosce o przedłużenie żywotności silnika ale auta nie kupiłem jako nowe tylko już z przebiegiem i nie mam rzetelnej wiedzy z jaką częstotliwością robił to poprzedni właściciel. Co do dolewania do paliwa oleju 2t nie mam przekonania, wyznaję zasadę tankowania wciąż w tej samej stacji paliw i jakoś do tej pory z układem wtryskowym nie miałem problemów choć auto ma przejechane ponad 200 tyś. km i fabryczne elementy układu paliwowego. Jako przyczynę zużycia panewek w serwisie usłyszałem "ten typ tak ma" i że częściej zdarza się to w silnikach o podwyższonej mocy. Dlatego aby otrzymać gwarancję na tą usługę renault wymienia też pompę oleju aby utrzymać wydajność układu smarowania.

pozdrawiam......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale problem w tym, że auta nie miał od nowości i jeżeli po jego kupnie panewki były już dojechane przez niewłaściwą eksploatację, to późniejsze dbanie o silnik może co najwyżej przedłużyć ich życie :) bo naprawić się już nie uda w ten sposób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spotkałem się z opinią (i przekonałem na własnej skórze), że w tych silniach jest problem z regulatorem ciśnienia oleju przy pompie. Prawdopodobnie serwis zakłada jakąś inną - ulepszoną wersję pompy olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co było widać po samej pompie olejowej doszło do "zarośnięcia" brudem pochodzącym z oleju filtra na smoku czerpalnym. Wygląd panewek 4 cylindra wskazuje na słabsze smarowanie. Sama też pompa miała ślady zużycia (duży luz osiowy). Słowa mechanika z serwisu "ten typ tak ma" dotyczyły również silników podobnej serii w Clio. Serwis miał dość częste wizyty z taką usterką. Nie chciał albo nie potrafił do końca wyjaśnić co jest fundamentalną przyczyną padających panewek.

pozdrawiam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Cześć , chyba mogę podpiąć to do tego tematu,

Czy ktoś miał problem typu lekkie stukanie w silniku na zimnym ? po rozgrzaniu w 90% cichnie , gdzie nie podjadę pod warsztat to na słuch , diagnoza wtryski?(DELPHI)

Panewki nie bo przy rozgrzanym tym bardziej było by słychac a po za tym jest to nie te stukanie co panewka , może ktos to przerabiałtemat (MEGANE 2011ROK 1.5dci 90KM

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Henion napisał:

MEGANE 2011ROK 1.5dci 90KM

Problem rozwiązany, coś stukało, ale to wtrysk stukał tak jak zawory, identycznie ;

    - napisałeś w Zawory 1.5 dCi oraz rozrząd

Wtryskiwacze padają;

  - zapewnić brak pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

  - syfiaste paliwo;

      - wymieniać filtr paliwa na markowy,

      - tankować na sprawdzonych stacjach,

      - dodać do paliwa; LIQUI MOLY regenerator wtrysków i obserwować,

 - zapewnić czystość styków elektrycznych wtryskiwaczy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!