Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ale improwizujecie :roll: A wystarczy do instrukcji looknąć. To że normalna klima nie włącza się przy niskich temperaturach nie oznacza, że tak samo się zachowuje, gdy wciska się przycisk "dobra widoczność" Wówczas jej praca jest wymuszona. Czego nie da się zrobić wciskając AC. Nawet z instrukcji to wynika: (skan 3 tekst w ramce)

klimamanual.png

klimatronic1.png

klimatronic.png

A powodem problemów może być właśnie zabrudzony filtr:

klima1.png

Gwoli ścisłości, skany zaczerpnąłem z instrukcji Scenica II PhII, jednakże skoro w PhI jest taki sam panel sterowania klimą i ma te same funkcje, wnioskuję, że nie różnią się działaniem, a instrukcje opisem pomiędzy sobą w tej materii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien jest wymuszona w sensie, że domyślnie uruchamia się z funkcją "dobra widocznośc", ale poniżej określonej temperatury sprężarka i tak nie wystartuje. Ochrona sprężarki przed uszkodzeniem jest funkcją nadrzędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że problem z odparowywaniem szyb mam w temperaturach poniżej 3*C, gdy sprężarka nie działa przy włączonej klimatyzacji (klima manualna). Z powyższego wynikło moje pierwsze postawione pytanie, ponieważ myślałem, że szyby nie odparowują gdyż sprężarka nie działa a gdy sprężarka nie działa to uważałem, że nie działa klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien ja mam dorobioną kontrolkę pracy sprężarki więc mam podgląd kiedy sprężarka pracuje .U mnie do temperatury -5 stopni (na wyświetlaczu) włącza się sprężarka i z przycisku AC i z przycisku "dobra widoczność ". Od temperatury -6 nie uruchamia się sprężarka ani z AC ani z dobra widoczność , mimo że na wyświetlaczu wyświetla się "AC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, no i to by się pokrywało z tym co można z opisu w instrukcji wywnioskować.

Zaszronienie zazwyczaj występuje w temperaturach poniżej zera, a by go usunąć to ta funkcja "dobra widoczność' przecież została wprowadzona. Więc poniżej zera działa to co w objaśnieniu wymieniono.

Poza tym, klimatronic w II nie opiera się tylko na jednym pomiarze jak w I ale zbiera dane z kilku miejsc, w tym również z temperatury, wilgotności, czy też nasłonecznienia kabiny.

I nie wnikam tu czy to zasługa sprężarki czy innego ustrojstwa przy tych niższych temperaturach.

Fakt faktem, że działa to i to bardzo skutecznie, nawet poniżej -5.

Stosuję tą funkcję bardzo często, jak w mroźne tak i w chłodne deszczowe dni.

Potwierdzam, że problem z odparowywaniem szyb mam w temperaturach poniżej 3*C, gdy sprężarka nie działa przy włączonej klimatyzacji (klima manualna).

Przy klimie ręcznej powinny być wszystkie 3 pokrętła ustawione na "odparowanie", a że idzie to wolno- może właśnie brak klimatronika jest tego przyczyną <ok>

Nnależy zauważyć, że przy klimie manualnej, nie występuje w opisie słowo "odszranianie", a tylko "usuniecie zaparowania", które występuje powyżej zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manualna i klimatronic działają na tej samej zasadzie i na tych samych podzespołach.

Różnica jest tylko taka że przy klimatronicu zastosowano silniczki (zamiast pokręteł i linek) i komputer sterujący który za nas myśli .Wciskam "dobra widoczność " a komputer robi resztę :ustawia max.temperaturę

nawiew kieruje na szybę

wentylator na max

włącza sprężarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!