Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zacinajacy się silnik DCI


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam megane III 1.5 dci 105.

Gdy na silniku mam tą można powiedzieć jedną kreskę czyli trochę zagrzany silnik jeżdżę normalnie i jak się rozpędzam to odczuwam lekkie szarpanie silnikiem nie wiem co jest grane zauważyłem również większe chwilowe spalanie (tzn. zawsze miałem góra 10 l,a teraz 12-14 l).Rozmawiałem z kumplem na ten temat i on miał problem z cewką i powiedział że taki problem występuje w większości meganek i nawet lagun. Jeżdżę z serwisu do serwisu i wszystko na ich komputerze OK :-( Co wy radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma wspólnego silnik benzynowy z silnikiem diesla? W twoim wypadku auto ma zapłon samoczynny. Spalanie chwilowe o niczym nie świadczy. A że masz większe może wynikać ze złego ON, za niskiego ciśnienia powietrza w oponach, jazdy pod wiatr itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczuwam lekkie szarpanie silnikiem nie wiem co jest grane zauważyłem również większe chwilowe spalanie

 

na jakich obrotach i biegach względem prędkości Ty jeździsz, że chwilowe nie przekracza 10l :shock:

przed zmianą biegu przy śmiałym rozpędzaniu 15-18 to nic nadzwyczajnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

na jakich obrotach i biegach względem prędkości Ty jeździsz, że chwilowe nie przekracza 10l :shock: ...

No właśnie też mnie to zastanowiło. Tak naprawdę to chwilowe spalanie u mnie przy przyspieszaniu prawie zawsze przekracza 20l, a wcale się nie ścigam jakoś specjalnie <ok> Bartek - nic dziwnego ze auto Ci szarpie jak chcesz zmusić zimny silnik do pracy przy 1-1,5 tys obrotów.

Wielokrotnie czytałem (wątek o przykazaniach użytkowników diesli), żeby unikać PSJ (pizdusiowatego stylu jazdy) tzn zmiany biegu na wyższy przy np 2tys obrotów.

Nie wiem jednak czy stosowanie PSJ powoduje jakieś usterki w aucie? Czy szybsze zużycie podzespołów? Jakich? Może ktoś podrzuci? POprzednio jeździłem starym escortem 1,8td i tam spokojnie można było jechać nawet od 1 tys obrotów i ruszać bez gazu, a bieg zmieniałem na wyższy przy 3 tysiącach albo góra 3,5 (baaaardzo rzadko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!