Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskaźnik temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim megane 1,4 TCe wskaźnik temperatury jest ciekłokrystaliczny. Dotychczas nigdy nie przekraczał połowy, tzn. ta niby wskazówka zawsze była w poziomie. Dzisiaj jadąc, a właściwie stojąc w kroku ok. 20 min zauważyłem, że wskaźnik poszedł w górę do kolejnej kreski. Po pewnym czasie jeszcze się podniósł do dwóch następnych kresek. Nie wiem co byłoby dalej, bo rozpocząłem normalną jazdę i wskaźnik bardzo szybko wrócił do stanu poziomego. Przyznam, że lekko się zaniepokoiłem, bo miałem już w życiu sporo samochódów i przeżyłem wiele megakorków i nigdy wskazówka nie zbliżyła mi się do tzw. czerwonego pola. W instrukcji obsługi podano, że wskaźnik może sie zbliżyć do obszaru górnego w przypadku "intesywnej eksploatacji", ale stan krytyczny sygnalizuje dopiero lampka stop i sygnał ostrzegawczy. Nie wyjaśniono bliżej "intensywnej eksploatacji". W związku z tym moje pytanie, czy komuś przytrafiło się już, że wskaźnik osiągnął ten górny stan i czy jest to powód do zainteresowania tym ASO? Może to normalne zjawisko dla tego silnika? Nie można stwierdzić, czy np. wentylator się załączył czy nie, bo w tym silniku wszystko jest ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu jest prawidłowy, więc to nie to. Jutro bedę przejeżdżał koło "swojej" ASO, więc spytam.

 

[ Dodano: 2011-04-19, 11:40 ]

Serwis wstępnie stwierdził, że wentylator włącza się poźno. Nie są pewni czy tak ma być. Podobno któreś laguny tak miały, że wentylator włączał sie dopiero prawie w momencie "krytycznym". Ale czy tak ma być w megane III? Umówiłem się na dokładniejsze i dłuższe sprawdzenie. Być może coś z czujnikiem temperatury? Macie może jakieś sugestie?

 

[ Dodano: 2011-04-19, 18:31 ]

Niepokoi mnie to, bo nigdy nie miałem takich przypadków. Nawet w poprzednim moim megane choćbym i godzinę stał w korku to wskazówka sztywno stała pośrodku skali. A tu jednak przekracza tę granicę. Napiszcie proszę, czy w Waszych 1,4 TCe też tak macie? Czy wskaźnik podnosi się Wam do górnego pola? Czy potem jednak opada? Miał ktoś przypadek świecącej lampki stop z powodu przegrzania silnika? W jakich to było okolicznościach? Zależy mi na jak największej ilości odpowiedzi. Być może takie zachowanie wskaźnika jest normalne i niepotrzebnie serwis będzie mi grzebał w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, chyba mam lekiego peszka (mały pech) ze swoim samochodem. Mam wrażenie, że jak fabrykę opuszczał mój samochód to kontrola jakości była na urlopie (a może gdzie indziej? :-D ). Powodem tego - jak się miało okazać - był podgiety jeden z pinów wtyczki wentylatora w trakcie montażu. No i wentylator nie włączał się. A skutki tego ujawniły się wraz z nadejściem pierwszych ciepłych dni. Jedyną dobrą stroną tego jest to, że zaprzyjaźniłem się z serwisem. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

w moim megane 1.9 dci przy temperaturze od -4 do -15 stopni silnik bardzo długo się nagrzewa??? a jak osiągnie temperaturę 90 st. to po spokojniejszej jeździe potrafi spaść do ok 40 st i tak w kółko czy to normalne????!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim moim aucie tak miałem. Gdy stałem w miejscu temperatura płynu rosła, wskazówka także. gdy tylko zaczynałem jechać dość szybko spadała prawie do zimnego silnika. Okazało się że termostat był do wymiany bo coś się w nim przycinało. Wrażenie było takie, że jadą większy przepływ powietrz pod maską chłodził silnik tak bardzo, że potrafił wg wskazówki wychłodzić go do zupełnie zimnego, przez to komputer wariował i wywalał całą lamkologię od pomarańczy do czerwienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, chciałbym zapytać szanownych użytkowników jaki dystans musicie przejechać aby wskażnik temp.zapalił się do połowy ?

U mnie przy temp. zewnętrznej -3C ,po przejechaniu 1,5 - 2 km zapala się 1 kreska a po przejechaniu 5 - 5,5km osiąga połowę wskaźnika.Auto jest garażowane w temp. 5C.

Czy jest to prawidłowy wynik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam!!

Jak większość tu na forum ja też mam problem z temperatura płynu i wyświetlaczem. U mnie jest odwrotnie. Temperatura na wyświetlaczu osiąga jedno pole i koniec dalej nie idzie choć przejadę 100 km !! Pokazuje jedno pole i nie dochodzi nawet do połowy. Stan płynu w normie rury odpływu i dolotu do chłodnic gorąca/ciepła wcześniej było OK. Ostatnio ubyło mi płynu, więc dolałem i teraz stan jest normalny. Może ktoś z kolegów podpowie co jest bo boje się jechać do serwisu bo kroją niesamowicie już za wjazd, a co mówiąc o robociźnie. No chyba że będę musiał to pojadę, ale może ktoś miał podobny problem i podpowie co i jak. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. :notacrook:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co zrób? Odpal silnik zimny otwórz maskę i czekaj aż silnik się zacznie nagrzewać dotykając chłodnicy. Jak chłodnica zacznie się robić ciepła, idź szybko zobacz wskaźnik temperatury. Jak będzie ledwo co się wysuwać to masz winowajce ;) A nim jest termostat który zaciął się na otwarciu, czyli zamiast być zamknięty do 90 stopni jest otwarty i puszcza do chłodnicy płyn chłodniczy i schładza się silnik i nie trzyma temperatury.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!