Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przejście w tryb servisowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny włączania się trybu serwisowego w scenicu II. A oto bolączka jaka go spotkała.

Po wymianie filtra paliwa pojawił się na wyświetlaczu napis SERVICE i dodatkowo STOP. Po pierwszych oględzinach doszłem do wniosku, że kłopot tkwi w filtrze. Został ponownie wymieniony. Błąd wyświetlał się dalej, z tym że podczas jazdy brak było mocy, jak również przyspieszenia. Akcja "komputer" usterka zlokalizowana - wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia w pompie. Wszystko wróciło do normy. Lecz pojawił się kolejny kłopot. Napis SERVICE / bez STOP/. Również brak mocy przy obrotach około 2500. Powrót do normalności pojawia się po ponownym uruchomieniu silnika. W tym przypadku auto jeszcze przyspieszało, mozolnie ale szło. I znów komputer. Usterka zlokalizowana /uszkodzony zawór sterujący turbiną. Nastąpiła wymiana i chwila zadowolenia, że po kłopocie. Niestety dalej to samo. Więc podmieniłem na kolejny z innego pojazdu sprawnego. Niestety to samo. Poczytałem po forach, że przyczyną może być katalizator. I zaraz został "wybebeszony". Niestety i to nic nie pomogło. Może ktoś sie spotkał z takim zjawiskiem. Nadmienię, że wcześniej została wymieniona turbina i teraz została wykluczona przez fachowców jak przyczyna tych objawów / czyli nie jest zawieszona, zanieczyszczona/. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

Na koniec dodam , że na kompie wyszło przeładowanie turbiny /za duże ciśnienie/, stąd przechodzi w tryb serwisowy.

Edytowane przez misio112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaw się teraz w sytuacji użytkowników, którzy mają Ci pomóc - problem opisałeś, ale nie wiadomo jaki to silnik, jakie auto (phI czy phII)? Nie użyłeś wyszukiwarki, a są już opisane problemy z brakiem mocy (np. czujnik ciśnienia doładowania).

Uzupełnij profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naniosłem poprawki edytując profil.

Niestety wyszukiwarki użyłem, ale jest jak wszędzie, czyli "ogólnie" czyli nic. MOże ktoś przeszedł ten sam problem???

Wymieniłem dziś czujnik doładowania, i przez chwilę było super / czyli szedł jak przeciąg/, ale to było przez chwilę. Dalej "przeładowywuje" turbinę. Jest takie poddciśnienie, że dźwignia sterująca turbiną wchodzi prawie cała w pracę na wolnych obrotach. Na obecną chwilę pozostaje do zrobienia turbina lub gdzieś jest problem z kablami elektrycznymi.

A co to jest to WG??

 

Ustarka zlokalizowana. "Coś" wpadło przez układ dolotu do turbiny i ją uszkodziło /kierownica, wirnik/ w każdym elemencie brakuje kawałka. Ale przypadek :))

Edytowane przez misio112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło się tak stać jeśli nie był zmieniany filtr powietrza. Wystarczy ziarenko piasku na łopatce - wirnik traci wyważenie i dziękuję, koniec pompowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Kolega meganecoupe02 chyba masz rację wymiana trwała rok :)) żal się przyznać, ale też jest opcja że podczas poprzedniego uszkodzenia turbiny /rozsypała się/ gdzieś coś pozostało i sie "oderwało". W sumie nie znaleźlismy nakrętki z turbiny chociaż wszystko było wyciągnięte, przedmuchane. A tak przy okazji nie pocieszyłem się długo, znów świeci się service i tryb awaryjny, tylko w tym przypadku zaświecił się na postoju.

I znów komputer: błąd wskazuje na zawór sterujący turbosprężarką, przeładowuje jak poprzednio, tyle żę w mniejszym stopniu. Podmienię go na inny i zobaczę co będzie, chcociaż pewien elektryk z serwisu bardzo się upiera na przewodach elektrycznych do tego zaworu /ponoć to taka przypadłość tego typu, śniedzieją lub brak kontaktu/. Sprawdziłem schematy i stwierdziłem, że do skrzynki zabezpieczającej wchodzi kostka a w niej przewody od: zaworu ciśnienia paliwa, czujnika ciśnienia doładowania oraz zaworu turbosprężarki /wszystkie te elementy zostały wymienione bo komputer pokazywał ich usterkę/. I coś mi się wydaje że będę szedł tym tropem. O wynikach poinformuje.

 

Dodano: 30 sie 2011 - 19:31

Witam. Po tak długim okresie pojazd wrócił do "jazdy". Od ostatnich poczynań przy nim do wozu zajrzał jeszcze elektryk, który przejrzał całą instalację, niestety nic nie znalazł. Ale okazało się, że turbinka po remoncie potrafiła się "zatrzeć" /chodzi o dźwignię do miecha która wychodzi z obudowy turbiny/. Dopiero ponowna rozbiórka i doprowadzenie jej do używalności spowodowało, że autko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny problem w Scenic II 1,9 DCI. Tryb „Serwis” i brak mocy (ograniczone obroty). Mechanicy w tym przypadku wmówią Ci wszystko. Uczą się Twoim kosztem (oni psują a Ty płacisz). Z tego co pisano wyżej wynika, że sprężarkę mogliby wymieniać Ci na okrągło bo przecież zawsze może coś wpaść do jej środka uszkadzając ją bardziej czy mniej. Warto mieć więc kogoś zaufanego (mało takich dzisiaj). No dobra kończę. Ja wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania (używany za 150 zł) i śmigam. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!