Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bardzo wysokie spalanie Megi 1.6


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Koledzy gorąca prośba, ponieważ kupiłem niedawno Megane II 1.6 2005 rok i do dziś są cały czas tylko kłopoty. Teraz problem dotyczy spalania. Megi średnio spala w cyklu mieszanym ponad 9 litrów. Owszem jeździ na oponach zimowych jeszcze, ale nie sądze, żeby to przez nie spalanie było aż tak wysokie. Oczywiście sonda jest wymieniona, ponieważ nie działala, ale spalanie wciąż ponad 9 litrów. Dodam tylko, że mam LPG, ale rozmawiałem z gazownikiem i twierdzi, że komputer powinien wskazywać spalanie tylko i wyłącznie benzyny, nie gazu ( bo jak wiadomo gaz podnosi je o ok 20 %, a więc wszystko by grało i wyświetlało by rzeczywiste spalanie, ale gazu) tak więc nie wiem co może być przyczyną, że auto tak dużo pali. Jadąc na trasie załóżmy 90 km/h i bardzo delikatnie zwiekszając prędkość, dosłownie minimalnie i nie dostrzegalnie to spalanie automatycznie grubo ponad 8 litrów. Pewniejsze tąpniecie ponad 11 litrów.

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane z komputera czy sam wyliczyłeś??

Nie wiem jak w renaulcie ale komputer nieraz fiksuje jak z baku nie ubywa.

Co do zwiększenia hwilowego spalania to komputer nie może przewidzieć że zaraz zdejmiesz nogę z pedału gazu lub prędkość się zwiększy i dla niego przy tej prędkości przy takiej dawce paliwa na wtrysku(czy powietrza na przepływce) jest takie spalanie bo być może jedziesz pod górkę lub silny wiatr od frontu lub ci się przytyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakim spalaniu mówisz na 100km, chwilowym??? Chwilowe w moim potrafi dojść do 28 l/100km. Średnie spalanie na trasie mieszanej benzyny bo gazu nie mam, wynosi (w zależności od proporcji trasa/miasto) od 7,5 do 8,5 l/100km. Średnie spalanie po mieście wynosi 8,5 l/100km, a na trasie o 2 litry mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy oczywiście jestem świadomy, że na chwilowe nie patrzy się w ogóle. Mam po prostu porównanie i widze, że jade równym tempem i przytrzymuje pedał przyspieszacza tylko tak, żeby utrzymać prędkość niecałą 90 km/h jadąc na prostej nawierzchni za miastem i spalanie mam wtedy ok 8 litrów, a powinno być około 6. To się tyczy spalania chwilowego. Natomiast komputer wyświetla mi w chwili obecnej po przejechaniu 250 km ( 170 miasto, 80 trasa ) 10 l - PRZY BARDZIEJ EKONOMICZNEJ JEŹDZIE, a nie przy szarżowaniu. Chodzi o to, że to chwilowe spalanie, jak tylko delikatnie wcisnę pedał, żeby nie tracić prędkości to od razu wyświetla 8 litrów, co odbija się na średnim spalaniu (avarage - o ile się nie myle).

 

Koledzy, a bylibyście również uprzejmi spojrzeć na ostatni post, tego działu?

http://megane.com.pl/topic/26834-megane-ii-phi-czujnik-parkowania/page__gopid__244172#entry244172

serdecznie dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam ,ja ma podobny problem ze spalaniem ,zatankowalem 15 litrow ,przejechalem 50km i zapalila sie rezerwa ,nie wiem ile litrow ma rezerwa ,ale wydaje mi sie ze za duzo wyszlo spalanie ,fakt ze to megane dopiero kupilem ,zapomnialem dodac ze jest to rok 2004 1,6 automat ,moze ktos mi pomoze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnie spalanie po mieście to ok 8,5 przy oszczędnej jeździe (zmiana biegu na max 2000 obrotów i lekka noga).

 

Jedziesz 90 i spalanie to 8 litrów? Ok ale na którym biegu i ile masz obrotów. Zmieniając bieg z 3 na 4 spalanie spada mi o ponad litr.

Jadąc 90 asfaltem spalanie u mnie to ok 7l (+/- 0,5l).

Edytowane przez mohito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zużycie benzyny wpływ ma parę czynników:ogólnie przebieg silnika i stan jego podzespołów,traktowanie go przez poprzednika po stan i jakość oleju,same opony zimowe to + ok.0.5l i oczywiście żaden samochód nie pali tyle, ile podaje fabryka,robiono kiedyś testy,wyszło ,że wszyscy zaniżają od 0,3l do 1.2l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ma podobny problem ze spalaniem ,zatankowalem 15 litrow ,przejechalem 50km i zapalila sie rezerwa ,nie wiem ile litrow ma rezerwa ,ale wydaje mi sie ze za duzo wyszlo spalanie

Kolego dobrym zwyczajem jest tankować auto do pełna i dopiero wtedy robić test spalania. Najlepiej tankować na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora.

 

U mnie średnie spalanie po mieście to ok 8,5 przy oszczędnej jeździe (zmiana biegu na max 2000 obrotów i lekka noga).

U mnie średnie spalanie po mieście wynosi 7,5 l/100km - 8,5 l/100km na dystansie około 700km plus jak jest ciepło klima. I silnik kręcę nawet do 6tyś i nawet od czasu do czasu do odcięcia zapłonu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też mam podobne wrażenie, że moja Meganka spala więcej niż zawsze. Jak ją kupiłem to komputer pokazywał około 6.8l/100 teraz 8l/100 ;/.

A po drugie przy ruszaniu to wiem, że samochody palą więcej ale moja Meganka dosłownie pali 1l na 1km przez pierwsze 5 min, dopiero później się stabilizuje. Nie było tak wcześniej przez co się martwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam meganke II zakupiona w salonie w 2007 roku (1.6 16v). Na poczatku uzytkowania spalanie wynosilo okolo 8.0-8.5l/100km w cyklu miejskim. Na drugim przegladzie gwarancyjnym (po 2 latach) w ASO wgrali mi nowe oprogramowanie i od tamtej pory spalanie wzroslo do 9 - nawet 10l/100km w cyklu miejskim. Takze z mojego doswiadczenia wynika ze komputer moze byc nieprecyzyjny. Dodam jeszcze ze w w 2009r. na trasie ze slaska nad morze srednie spalanie bylo 6.8l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!