Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

mam samochód renault megane scenic benzyna 1,6 i gotuje się w nim woda.

woda się gotuje a na wskaźniku nic nie pokazuje, a wodę wyrzuca ze zbiorniczka.

Wentylator załącza się gdy dopiero zagotuję się woda.

Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chyba się wydaje, że to forum jasnowidze czytają. Za mało informacji. O jaki wskaźnik chodzi? - przypuszczam, że temperatury, jak nic nie pokazuje to trzeba sprawdzić czy jest sprawny czujnik temperatury w bloku. W jakich warunkach dochodzi do gotowania i jaka jest wtedy temperatura chłodnicy? - jak zimna to totalnie zapowietrzony układ albo niesprawny termostat. Mogą być również przedmuchy do układu chłodzenia, a objawy podobne - "gotowanie wody" i jej wyrzucanie ze zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak nie kolega tylko koleżanka

W takim razie przepraszam koleżankę za przyprawienie wąsów - to nie było zamierzone. Koleżanka nadal nie zdradziła co pokazuje wskaźnik temperatury jak się "gotuje" woda (normalną, wyższą lub niższą). O ilę się nie mylę optymalna temperatura pracy silnika to 85-90*C (taka jest przynajmniej utrzymywana w mojej megance, więc woda lub jakikolwiek płyn przeznaczony do układów chłodzenia w tej temperaturze nie może wrzeć (nawet gdyby był "przeterminowany") - to taka dygresja do uwag kolegów. Jeżeli w czasie gotowania temperatura wskazywana jest wysoka, a chłodnica (już wiemy), że jest gorąca, a wiec duży obieg działa, ale może nie być pełnego przepływu, który powinna zapewnić pompa i ją by należało sprawdzić. Natomiast jeżeli wskazywana temperatura jest normalna, to wszystko wskazuje niestety na przedmuchy do układu chłodzenia. Jeżeli przedmuch jest mały (jak w moim przypadku) to można z tym jeździć na popuszczonym korku (niedokręconym - układ bezciśnieniowy) pod warunkiem,aby na zimnym silniku, poziom płynu w zbiorniku nie był wyższy niż połowa między min-max. Prosty test z butelką opisany przeze mnie na tym forum wyjaśni wszystko. Jak będą lecieć bąbelki na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku (chłodnica gorąca) to chyba nie wymaga komentarza. Z tą butelką można jeździć, za pobiega ewentualnej utracie płynu w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!