Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 pali ponad 10 litrów !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Koledzy proszę o pomoc, bo cały czas borykam się z problemem spalania. Nie dawno kupiłem megane II i już mam dosyć renaulta, jak na razie tylko wszystko wymieniam ( przebieg 70 tys km. Kolejny więc problem - spalanie. Wymieniłem sonde lambde, wymieniłem świece, olej, filtry, cewki zapłonowe na nowe beru i wciąż cykl 4/5 miasto, 1/5 trasa, na krótki okres raz na jakiś czas klima - średnie spalanie 10.8 l !!!!! Dodam tylko, że mam założone opony zimowe, ale z tego co wiem mają one wpływ 0,4 l więcej.

BARDZO PROSZĘ O POMOC !

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega pisze, wszystko zależy od stylu jazdy. Sam mam 1.6 16v i jest to dość leniwy motor, jak nie pogonisz to się nie zbiera. Specjalnie nie turlam się tylko wolę szybszą jazdę i w mieście bierze mi ok 9-9,5 ale były momenty że i 11 wziął. Na trasie ok 6,5-7 ale to zależy od prędkości, powyżej 140 już nie oszczędza!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci kolego powiem tak...

Firmowy Ford Fokus, nie pamiętam jaki silnik, jak ja jadę przy włączonej klimie, u mnie spalanie jest w okolicach 7-7,5 l/100 km, jak jedzie mój szef :) spalanie na poziomie 8,5-9,5 l/100km. Na tej samej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak koledzy rozumiem to, dlatego sprawdzilem to sobie inaczej. Jadac na prostej drodze (pogoda bezwietrzna) i starajac sie utrzymac predkosc, nie przyspieszac to pali 8 litrow - spalanie chwilowe. A czy silniczek krokowy moze miec na to tez wplyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy silniczek krokowy moze miec na to tez wplyw?

Nie, on odpowiada za bieg jałowy, utrzymuje obroty. Zalej do pełna, wyjeździj i zatankuj na tej samej stacji i z tego samego dystrybutora, i policz ile spalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega podał spalanie tylko nie wiemy dokładnie czego. Czy pali mu 10,8l/100km benzyny czy może pali 10,8l/100km gazu. A to jest bardzo ważne. Mnie osobiście teraz pali 8,5l/100km benzyny przy jeździe na klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie chwilowe jest niewspółmierne do średniej!!! Nawet na prostej drodze i równej prędkości! To nie jest odnośnik, to tylko bajer. Jakbym miał brać pod uwagę wskazania chwilowe to zawału bym dostał. Przy rozpędzaniu auta mam wskazania między 15-25l, a w mieście nie spada poniżej 12l/100 a mimo to średnia wychodzi niższa! Jeżeli autko jest na "ciągu" to zawsze pokaże więcej, ale średnia to nie tylko to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Astonie. Owszem mam LPG, ale z tego co mi wiadomo, to komputer wskazuje spalanie benzyny a nie gazu. A nie sądze, zeby ktos dodatkowo zrobil mi jakies podlaczenie zeby komputer wyswietlal mi LPG i sie nawet nie pochwalil:) pytalem gaznika i mowil ze komputer bedzie wskazywal PB:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z 1.6 16v aktualnie średnie spalanie 10.9 (ostatnie ~250km, 100% miasto z klimą). Ogólnie robię mw. 2/3 miesięcznego przebiegu w trasie i średnia całkowita jest w okolicach 8.5l. Wszystko zależy od stylu jazdy.

 

Przy okazji, z którego roku auto? Jak poprzedni właściciel założył tam LPG to w przebieg 70 000 bym raczej nie wierzył :)

Edytowane przez _Big_Mac_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień gazownika bo na głąba trafiłeś

 

Gaz ma inną kaloryczność czyli silnik musi przepalić go więcej żeby uzyskać daną prędkość Ecu samochodu dobiera sobie parametry otwarcia wtrysku i w przypadku gazu jest to dłuższe przy danej prędkości Czyli wyświetla ci większą ilość paliwa do danej prędkości(no chyba że jest korekcja w komputerze gazu).

Mniemam że twój gazownik jest za cienki w gaciach żeby zrobić instalacje która komunikuje się po can-ie z ecu silnika dlatego prawdopodobnie wysterowany jest od wtryskiwaczy benzyny. I teraz wszystko zależy czy od sterownika gazu jaką mapę ma wprowadzoną jakie wtryski gazu zastosowane itp więc może pokazywać w cały świat

 

Więc spalanie na wyświetlaczu potraktuj z przymrużeniem oka a zlitrażuj sobie samochód samna gazie i na benzynie i jak twoje pomiary będą odbiegać od normy to wtedy poszukaj na forum co może być przyczyną lub kontynłuj ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelsonx - po co te nieuzasadnione inwektywy pod adresem jego gazownika?

Wskazania spalania benzyny przez komputer nie powinny być większe ze względu na LPG, w porównaniu z tym jakby jeździł tylko na benzynie. Sterownikoi wtrysków benzyny ciągle "wydaje" się, że jedzie na benzynie, to mnożnik sterownika LPG jest odpwoeidzialny za wydłużone otwarcie wtrysków. Oczywiście może być tak, że jest za niski, wtedy na podsatwie danych z sondy lambda, ECU benzyny zwiększa jej podawanie aby wzbogacić mieszankę. I wtedy faktycznie mogą być wskazania kompa zawyżone do stanu faktycznego.

Aby ta dyskusja miała większy sens - Arzago mógłby coś więcej napisać:

- jakiego paliwa spalanie dotyczy

- w jaki sposób dokonał pomiaru jego zużycia

- czy jego niepokój wsbudza wskazania komputera czy obliczone faktyczne zużycie?

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie są uzasadnione bo nie pierwszy raz się spotykam że gazownicy mówią że w czasie jazdy na gazie komputer pokazuje takie spalanie jakby jeździł na benzynie.

A dla mnie to nie jest takie oczywiste sam wspomniałeś ze sonda lambda może inaczej pracować czy przepływka itp.

 

Dlatego jak nie dokona się pomiarów na papierze benzyny i gazu nie można wykluczyć że komputer pokazuje błędnie czy być może silnik ma jakąś usterkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Astonie. Owszem mam LPG, ale z tego co mi wiadomo, to komputer wskazuje spalanie benzyny a nie gazu.

 

Tylko że komputer zlicza sobie przebyty dystans, położenie przepustnicy, temperaturę silnika i na tej podstawie wylicza sobie średnie zużycie paliwa. Komputera nie obchodzi na jakim paliwie jeździsz zlicza i tyle. Nie wiem jak jest w megankach ale w Twingo komputer sobie sam odejmuje kropki-kreski z wyświetlacza wskazującego poziom paliwa jak się jeździ na gazie. Najlepszym rozwiązaniowej jest takie jak pisali koledzy zatankować benzyny do pełna i jeździć na niej przez 300-600km i powtórnie zatankować z tego samego dystrybutora do pełna. I to samo trzeba zrobić z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też silnik 1.6 16v i spalanie wynosiło jak mój tata jechał to okolice 10-10,5l / 100km a gdy ja jechałem to spalanie pokazywało 12l/100km :) . Tak że dużo zależy od stylu jazdy :) , ale te silniki tak palą najwidoczniej .Ten 1.6 8v to mniej brał paliwka tak 7,5-9 l szło sie zmieścić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!