Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam do tematu.

Dzisiaj wymieniłem tranzystory na MJ11015 w tym układzie Darlingtona (wcześniej wymieniłem na BDX66C- bez efektu). Nawiew super chodził na każdej skali od 1 do 6. Chodził ale tylko przez chwilę. Sprawdzałem połączenia w kostkach, ale tam wszystko wygląda jakby dopiero z fabryki wyszło.Bezpieczniki przy akumulatorze też posprawdzane- wszystko OK (tak przynajmniej wygląda).Gdzie jeszcze można szukać przyczyny? Czy może nie warto sie samemu tym bawić (choć ja lubię naprawiać samemu o ile jest taka możliwość), tylko zaprowadzić samochód do elektryka sam.? Przypuszczam ,że tranzystory pewnie trzeba będzie jeszcze raz wymienić, a to znowu koszt. Gdzie jeszcze można zajrzeć? Jakiś przekaźnik może? No bo przez chwile działało, tylko co mogło być przyczyną że tylko chwilę działało a nie dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już raz naprawiałem awarię nawiewu w Megane I '96 1,6 - działał tylko na 4 biegu. Ostatnio znów mi padł. Ale tym razem wziąłem ze sobą aparat i pstrykłem trochę zdjęć. Naprawa polega na wymianie bezpiecznika termicznego 128C (250V 10A). Osobiście nie moglem takiego dostać i wstawiłem 133C(250V 10A), który kupiłem w sklepie z częściami AGD (bo w elektronicznym akurat nie mieli)

post-769-1242429453_thumb.jpg

post-1-1242429453_thumb.jpg

post-1-1242429454_thumb.jpg

post-1-1242429455_thumb.jpg

post-1-1242429456_thumb.jpg

post-1-1242429457_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam kolegów i koleżanki.

Jestem świeżym posiadaczem (od 15 maja) Renault Megane I 1998 rok, z klimą manualną o w obie strony 0,2,3,4 i przyciskiem ac

I jest taki problem, że działa klima i nawiew tylko na biegu 3 i 4.

Przeczytałem dużo tematów z tym związanych, i nadal nie mogę sobie poradzić.

Post wyżej kolega napisał jak wymontować te bezpieczniki termiczne, bo pewnie u mnie to siadło. No ale niestety ja nie mam tych wtyczek i tej siwej puszeczki.

I nie mam pojęcia gdzie szukać usterki. Proszę o pomoc bo jestem ciemny w sprawach Megane.

 

Dodane 13.06.2009

Aha chciałem dodać, że dziś tj. w sobotę zauważyłem, że dmuchawa zaczęła nagle działać na pozycji 2, gdy kliknąłem ac na klimę również się załączyła. Potem przełączyłem na pozycję 3 i znów na 2 to już przestała działać.

Parę razy tak próbowałem i nie załączyła się.

Gdy zgasiłem auto i tak za 5 minut znów zapaliłem, włączyłem dmuchawę na pozycję 2 i znów nie działała. I tak po minucie zaczęła działać.

Nie wiem czy się może gdzieś zwarcie robi, bo to zauważyłem podczas opadów deszczu. Jak jutro nie będzie padać to sprawdzę czy to samo będzie.

 

Dodane 15.06.2009

Niestety nie padało i nie sprawdziłem czy znów podczas deszczu się włączy na pozycji 2.

Ale dzisiaj zabrałem się za rozkręcenie podszybia, wycieraczek, i dotarłem do dmuchawy.

Tzn do wtyczek jakiś. Poodczepiałem je, jedna taka specjalna z takim suwakiem blokującym wypięcie. T tam znajduje się jakiś moduł, czy to jakiś opornik czy co?

Jest strasznie pordzewiały. I on posiada jakieś dwa rezystory czy co to takiego (bezpieczniki??), jeden na wierzchu a drugi w środku. Czy to jest ten opornik dmuchawy ? Czy to właśnie to się psuje?

Co muszę wymienić w tym czymś jeżeli to jest to. Proszę o radę. Na allegro koszt takiego czegoś od 80 zł i z wyglądu w gorszym stanie i bardziej pordzewiałe niż moje. Jutro pojadę do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i zapytam o to i do salonu Renault również ile takie coś u nich.

Aha jeszcze zauważyłem w głębi w stronę kabiny jakąś puszkę. Do tej puszki podłączane były dwa kable i ta wtyczka była podłączona do tego moduły który przedstawiłem na zdjęciach. Co to za puszka ?? Do czego służy ??

Załączam zdjęcia. i proszę o pomoc.

 

Dodane 17.06.2009

Witam. Dzisiaj zabrałem się za wymianę tego bezpiecznika bo to tak jak przypuszczałem po wyglądzie że to ten srebrny z jasną końcówką. No i kupiłem koszt 6 zł. Wymieniłem z uśmiechem na twarzy, że będzie działać, ale .... niestety nadal nie działa dmuchawa na pozycji 2 z klimą również nie działa na 2.

Już nie wiem co mam robić. Myślałem, że źle umocowałem ten bezpiecznik termiczny, bo w tym moim module był oryginalnie zgrzewany. Patrzałem czy przejście jest no i niby jest ale lipa nooo... Pomocy proszę ...

 

Dodane 29.06.2009

Szkoda, że nikt nie pomógł. Także winą nie był ten bezpiecznik termiczny. Zakupiłem i wymieniłem cały układ. Koszt 30 zł na allegro.

Ale tamten uszkodzony układ będę testował. Jeżeli naprawie to przyda się w zapasie <ok>

Albo sprzedam za 100 zł bo tak się cenią jak za złoto na tym alledrogo

post-10484-1244817608_thumb.jpg

post-1-1244817608_thumb.jpg

post-1-1244817609_thumb.jpg

post-1-1244817610_thumb.jpg

post-1-1244817611_thumb.jpg

post-1-1244817612_thumb.jpg

post-1-1244817613_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ma megane 2002 1,6 16v .Dmuchawa działa mi tylko na 4 biegu(ostatni).teraz mam pytanie czy musze w tym wypadku wymienic bezpiecznik termiczny czy cos innego , jesli bezpieznik to jak on wyglda gdzie sie znajduję , szczerze powiem ze już mam taki natłok informacji ,ze juz nic nie wiem przy otwartej masce akumulatro mam po prawej strone stojąc twarzą do silnika obok jest czarna skrzynka :) z bezpiecznikami , jesli kto mogł by mi ładnie to wytłumaczyc był bym bardzo wdzieczny jutro mam duzszy wyjazd a przy tej wilgotnej pogodzie przydał by sie nawiew , bo cały czas jechac na ostanim biegu to ogłuchnąc mozna. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: Mam problem z zasilaniem. Nie ma fazy w kostce przy przełączniku. Bezpieczniki sprawdzone. Gdy wziąłem fazę z innego miejsca nawiew działał. Gdzie są jakieś "słabe punkty" przy których faza mogła się "stracić"? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym spaleniu tranzystorów, korzystałem tylko z 6 biegu i włączonej klimy. Ostatnio nawet to przestało działać. Wczoraj odłączyłem klime i rozebrałem podszybie i cały tunel od nawiewu wraz z wentylatorem. Prąd nie dochodził do wentylatora. Okazało się, że ta duża kwadratowa wtyczka nie kontaktuje. Już raz wypaliły się piny. Tym razem stopił się aż plastik we wtyczce. Oczyściłem i prąd do wentylatora dochodził. Kolejną rzeczą było sprawdzenie wentylatora. Podłączyłem na krótko pod wentylator kablami od miernika do 10A. Wentylator działa i bardzo mocno dmucha, ale kable od miernika po kilku sekundach bardzo gorące, aż się miękkie zrobiły, sprawdziłem pobór. Podczas działania 18A, przez chwilę przy uruchomieniu do około 25A nawet dochodziło. To jest chyba sporo za dużo.

 

Wie Ktoś ile powinien pobierać prądu wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witaj franc95. teraz nie mam tej kostki bo juz zdjęcie kiepskie wyjdzie ale chodzi o tą główną kostkę. jest ona na zdjęciach wyżej

 

[ Dodano: 2009-07-19, 20:54 ]

wchodzi do niej 12 kabelków ale jeden jest wolny a po wyjściu idą do opornicy i na włączniki do obiegu i włączenia wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sajbek uszkodzenie wentylatora a dokładniej uzwojeń na nim, ew. jeśli wirnik trze o coś (szczotka wypadła etc.). Nie wiem jak w wersji elektronicznej regulatora/opornika ale w wersji oporowej jest termik na około 92 st. C i przepala się jeśli się odpowiednio bardzo nagrzeje. Ten bezpiecznik termiczny właśnie ma za zadanie zabezpieczenie obwodu przed dużym ciągłym prądem (nie na tyle dużym aby palić bezpiecznik). Przyglądnij się więc dokładnie silniczkowi/wirnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czesc!!!!!

Mam problem z nawiewem tzn jesli odpale silnik to dmuchawa chodzi przez jakies 2min a pozniej to przestaje dzialac i jesli wylacze silnik i znowu wlacze to znowu dzieje sie tak samo i nie wiem w czym moze byc problem czy moze ktos was wie w czym moze byc problem????? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czyżby każda Meganka bez klimy miała problem z bezpiecznikiem termicznym?

Nie, nie każda.

Czy to część, która możę ulec przepaleniu?

Tak, to tylko część elektroniczna jak wszystko może się uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Serdecznie !

Poczytałem i jutro zabieram się do boju,ale niestety w mojej megane 97 rok problem jest troszke inny niz wszystkie opisane. Tak dzisiaj nawiew przestał całkowicie działać choć wieczorem znów się naprawiłe. Ale główny problem to to że po wyłączeniu zapłony nawiew nadal chodzi jeśli jest ustawiony w w pozycji innej niż zero. Możliwe że jakieś zwarcie czy coś uszkodzone ?

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!