Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kontrolka paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Scenic I ph II. Przy jakiej ilości paliwa zaświeca się kontrolka rezerwy (nie znalazłem tego na forum)? Wskazówka pokazuje głęboka rezerwę a komputer wyświetla 85 km "do dystrybutora" i przyznam, że adrenalinka rośnie z każdym km :) Czemu bardziej wierzyć? A chcę sprawdzić, czy ta kontrolka jest sprawna, czy spalona... ;/

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem sprawdzenie jest proste :) ropę w karnister i sprawdź :) zobacz ile pokazuje ci do dystrybutora i ile masz przejechane i jeździj póki nie zgaśnie :) i sprawdź wyniki :) będziesz wiedział czy prawdę mówi czy cie w konia robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to też jest wyjście, wiem o tym... :)

Zapomniałem dodać, że te 85 km pokazuje przy średnim spaleniu 6,9 czyli w baku pozostaje jakieś 5,8 litra. Możliwe, żeby się jeszcze kontrolka nie zaświeciła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem sprawdzenie jest proste :) ropę w karnister i sprawdź

Taaaaaaa i nawciąga mu syfu z dna. Weź już skończ z tymi swoimi złotymi radami.

 

Rezerwa jest pewnie liczona identycznie jak w wersji benzynowej czyli TEORETYCZNIE wyliczana przez komputer.

Ja miałem (wprawdzie bena) wg. wskazań 1/4 baku jeszcze, a weszło ledwo niecałe 20l, bo komp LPG liczył jako spalanie beny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie jednak, że może nie działać...

Ona nawet nie mrugnie, a ostatnio byłem na rybkach, jeździłem troszkę "po terenie", troszkę bujało i nic.

Może zejdę jeszcze do tych 50 km i się do niej dobiorę jak nie mrugnie... :)

Dzięki :)

Edytowane przez lin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaa i nawciąga mu syfu z dna.

pompa zawsze zaciąga z tego samego miejsca i tej samej głębokości. Jakby miała zaciągnąć syfek to zrobiła by to i przy pełnym baku. To samo ze szlamem i wodą, która zawsze będzie na dole.

Inna sprawa, to minimalne zagrożenie, że tam będzie brud. Bak jest plastikowy, więc nie rdzewieje tak jak w maluchach.

 

lin- gdzieś na forum było podane, że rezerwa jest w granicach 5 litrów. "Bieda lampka" potrafi jeszcze długo być zgaszona, choć wskazówka już dawno jest oparta na kołku poniżej skali.

Czasami też potrafi nie zgasnąć po zapaleniu się, choć odwiedziliśmy dystrybutor i paliwo jest zalane pod korek. Wówczas pomaga chwilowe odłączenie akumulatora i dotkniecie zdjętym kablem z plusa do masy, tak by rozładować prąd podtrzymujący pamięć.

Podaję to, by uprzedzić ewentualne, kolejne pytanie, choć na forum jest to już dawno opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred - Panika jest z powodu możliwości zapowietrzenia układu paliwowego. Szczególnie w DIESLACH. Pomimo istnienia ręcznej pompki pod maską przed filtrem, nie jest to nic przyjemnego odpowietrzać układ.

Tu jest ten powód by nie czekać aż auto zgaśnie na "suchoty".

W benzyniakach z wtryskiem chyba jest podobnie ale nie znam się to nie mówię na 100%. W gaźnikowych wystarczyło trochę do gardzieli pod filtr nalać i to wystarczyło, by pompa na silniku z baku zaciągnęła. Wówczas testowało się jazdę na "kropelce" ale to i paliwo wówczas było na kartki.

Nie zalecam i nie popieram jazdy do osuszenia baku i nigdzie tego nie napisałem. Podważam jedynie Twoje twierdzenie, że jak jest reszta paliwa to pompa zassie syf. Powtarzam raz jeszcze

BRUD MOŻE ZASSAĆ I PRZY PEŁNYM BAKU, GDYŻ JEJ SSAWKA ZAWSZE JEST W TYM SAMYM MIEJSCU I NA TEJ SAMEJ GŁĘBOKOŚCI.

I tak przy okazji.....

Mnie takiej jazdy do ostatniej kropelki, albo do włączenia kontrolki rezerwy oduczył Sceniol starszy, właśnie problemami z jej zgaszeniem po tankowaniu do pełna.

Teraz żyjemy w takich czasach że stacje paliw są co kilka kilometrów i nie warto czekać aż coś się zapali. Chcąc jechać dalej to i tak trzeba bak zalać. A czy to zrobimy po zaświeceniu kontrolki, czy mając wskaźnik na 1/4 to i tak nie ma w tym różnicy. Wejdzie tylko pod korek i będzie 60 +/- 2 l do dyspozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, że zawsze jakiś syf będzie wciągany to nie oponuje, bo paliwa, szczególnie z tandetnych stacji, wiadomo jakie mamy, ale... jednak dalej będę za tym, że przy małej ilości paliwa ssanie syfu będzie większe (intensywniejsze) bo zbierze się on dokładnie w 1 miejscu i wtedy pompa "ma co ssać", ciągnie cały ten badziew. Jak paliwa jest sporo to wtedy syf wciągany jest "po ziarenku".

O zapowietrzeniu powiem szczerze nie pomyślałem, pewnie dlatego, że mam pompkę w baku,więc nie wyobrażam sobie aby nie była w stanie zassać paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fred - no i ta Twoja pompka jest tak zabudowana, by mogła wyssać jak najwięcej, czyli by w baku pozostała minimalna ilość na dnie. Idąc Twoim tokiem myślenia (i nie tylko Twoim ale pokutującym w narodzie, powtarzanym za jakimś "odkrywcą" jak mantra stereotypem) to ten brud powinien pływać po powierzchni paliwa i dopiero jak jego poziom zrówna się z dolnym króćcem ssącym pompy, to powinien zostać wessany i zasyfić układ paliwowy.

NIC BARDZIEJ BŁĘDNEGO!!!!!

Brud jeśli już się w baku znalazł, jest na dnie, a pompa właśnie stamtąd zasysa, no- prawie z dna.

Ale tego prawie i tak nie ma prawa zassać bo jest poniżej króćca ssącego, wcześniej zaciągnie powietrze.

A jak wygląda zasysanie paliwa przez pompę umieszczoną tuż nad dnem jak w baku jest dużo paliwa :)

Zadam pytania pomocnicze.

Miałeś/ masz może akwarium :) Może ktoś z Twoich znajomych ma jeśli Ty nie masz :)

Jeśli na te pytania odpowiedź jest twierdząca, to przypatrz się jak wygląda zasysanie w czasie wymiany wody w akwarium.

Pomimo że jest pełne, to wężyk zasysający umieszczony nad dnem zasysa i czyści najpierw ten fragment dna pod nim, z jednoczesnym obniżeniem poziomu wod w akwarium.

Im niższy poziom cieczy w zbiorniku tym mniej syfu z dna do wężyka się dostaje przy tym samym jego ustawieniu.

TAK SAMO TO WŁAŚNIE DZIAŁA W BAKU.

Owszem, tu jeszcze dochodzi chlupotanie paliwa w czasie jazdy. Ale to chlupotanie, a z tym i przemieszczanie pod króciec ssawny brudu występuje zawsze nawet jak zbiornik jest pełny.

DOWÓD :) ;)

Weź bańkę po płynie do spryskiwaczy, taką przeźroczystą. Nalej wody do pełna i dolej płyny najlepiej kolorowego cięższego od wody. Może być sok malinowy, płyn do mycia naczyń. Zakręć korek, połóż w poziomie jak zbiornik z paliwem aż kolorowy płyn ustoi się na dnie. Teraz poruszaj w poziomie tą bańką imitując ruszanie, hamowanie i przechyły boczne auta. Zauważysz, że choć wolno się to odbywa i pełny zbiornik, to kolorowa ciesz na dnie się porusza.

Wniosek z tego taki, że ta kolorowa ciecz w wodzie jest odpowiednikiem wody w paliwie i pomimo, że zbiornik jest pełen paliwa to woda i tak przedostanie się pod króciec ssawny pompy zanurzonej w baku i zrobi to szybciej jak czyste paliwo z jego powierzchni. Czyli szybciej z baku do filtra dotrze po drodze przez pompę przechodząc niż bak z paliwa opróżnisz.

Jeśli jeszcze to doświadczenie Cie nie przekonuje, to w tej poziomej pozycji przebij będąca na dnie ściankę banki. Będzie to równoznaczne z zasysaniem z nad dna przez pompę. Teraz imituj ruchy pojazdu z bakiem. Zobaczysz co wcześniej z banki wyleci. ja stawiam na cięższy od wody i bliżej wylotu/ ssawki znajdujący się kolorowy płyn.

To właśnie przez ostatnie 3 moje posty, Tobie staram się wyjaśnić byś głupot nie powtarzał, że mało paliwa w baku równa się, większe zasysanie syfu. O czasie i ilości zasysanego brudu decyduje miejsce umieszczenia króćca pompy. A na to nie mamy wpływu, jest stały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dci nie lubi tandetnych stacji, więc tam nie tankuję.

Nie bardzo wiem o jakim syfie się rozpisujecie, bo brzmi to tak, jakby paliwo leżało przynajmniej w kałużach :) a jak się ma do tego wszystkiego filtr paliwa, który przecież jest co jakiś czas wymieniany i jakąś rolę spełnia?

Pozdrawiam, miłego dnia!

PS. btw DZIĘKI za wszystkie informacje! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, ale ja się z Tobą zgadzam, że syf krąży i jest wciągany cały czas.

Ja tylko twierdzę, że wraz ze spadkiem ilości paliwa rośnie ilość syfu na jednostkę paliwa i siła rzeczy pompa zasysa więcej syfu za 1 razem, dodatkowo jak już jedziemy na przysłowiowych oparach to dochodzi zassanie syfu pływającego. Ot o to mi chodzi :)

Fakt są sitka i filtry, ale ja wychodzę z założenia, że po co dokładać układowi roboty i naszej kieszeni wydatków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja wrócę do tematu:

rezerwa: 7 litrów.

Jeżeli utrzymywane jest wysokie średnie zużycie paliwa to może zapalić się wcześniej, jeżeli zużycie niskie, to może zapalić się trochę później.

lin, przy uruchamianiu silnika zaświeca się kontrolka od rezerwy? Jeżeli tak, tzn że jest sprawna. Co więcej, 1.9 dCi 102KM ma pompkę elektryczną poza zbiornikiem paliwa. Jak paliwo się skończy, to wystarczy dolać, kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon i układ mamy odpowietrzony i auto powinno od razu odpalić (bajecznie proste). D, dT, dTi nie mają elektrycznej pompki, dlatego są gruszki do pompowania paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!