Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko chodzi wspomaganie kierownicy Megane 1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przesiałem się z nowego polo na megane z 1999 roku i może moje pytania będą głupie ale i tak je zadam <piwko>

 

Wspomaganie działa strasznie źle. Nie wiem czy jest mechaniczne czy hydrauliczne ale kierownica za ciężko chodzi. Dopiero kupiłem ten samochód więc proszę o pomoc czy to normalne, a jeśli nie to co trzeba zrobić.

 

Kiedyś jeździłem favoriv czy sierrą i nie było takiego problemu ze wspomaganiem a to dużo bardziej archaiczne samochody.

 

Pomóżcie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na początek sprawdź czy masz olej w układzie wspomagania - zbiornik okrągły po lewej stronie przy chłodnicy. Jak nie to uzupełnić właściwym olejem, może konieczne będzie odpowietrzenie układu i po jakiś czasie sprawdzić czy są jakieś wycieki. U mnie po paru latach olej w układzie nagle wcięło. Przecieków żadnych nie stwierdziłem. Wystarczyło raz uzupełnić olej (obeszło się bez odpowietrzania). Którędy olej wcześnie wywędrował nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, nie wszystkie Megane miały wspomaganie, jakbyś napisał więcej coś o swojej, np. rocznik itp. (bo nawet w Twoim profilu tego nie ma, to na pewno znawcy tego wozidła odpowiedzą. Możesz również wcisnąć tu zdjęcie komory silnika, wtedy będziemy wiedzieli, że masz wspomaganie lub nie, (jeśli nie jesteś pewien czy je posiadasz). Jeśli posiadasz, to powodów może być wiele, albo jeden z wielu, np: do wymiany końcówki drążków, maglowanica, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomoc.

 

Moje megane to 1.4 prawdopodobnie 8 v i ma z boku napisane eco.

 

Mam szyby manualne, jedną poduchę i to auto z 1998 roku, więc zakładam, ze nie ma dodatkowego wspomagania. Nie znalazłem przy chłodnicy żadnego pojemnika na płyn do wspomagania.

 

Kupiłem go w myślą o kilku remontach bo cena była odpowiednio niska i były właściciel coś mówił że w zawieszeniu coś trzeba z przodu zrobić )chyba użył słowa simerling). Jestem laikiem motoryzacji więc powtarzam jak papuga i proszę się nie śmiać.

 

Przesiadłem się z auta praktycznie nowego bo miałem dość raty po 1000 miesięcznie. Teraz sobie mogę to wydać na inne, przyjemniejsze cele, a megane sobie wyremontuje jak nowe autko <piwko>

 

Jeśli ta informacja się przyda doradźcie coś. Niedługo pojadę na diagnostykę zawieszenia. Mam gościa co robi to za 20 zł. Potem kupuje się części a on zmienia za robociznę.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 1,4 eco, to na 99% nie ma wspomagania.

Remont całego przedniego zawieszenia z częściami + drążki i końcówki kierownicze razem z robocizną nie powinien przekroczyć 800 zł.

W tej cenie bez amortyzatorów i sprężyn.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Przypadkiem okazało się, że wcześniejszy (przed tym od którego kupiłem) właściciel mojego samochodu serwisował go u mojego mechanika. A ten ma całą historie napraw.

 

W zawieszeniu zawsze coś stukało i wymienione zostało wszystko. Mam historie i faktury. Wszystkie amortyzatory, kolumna kierownicza, końcówki, wahacze itp.

 

To urok samochodu ;/

 

W sumie mechanicznie teraz wszystko gra więc reszta bez znaczenia :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!