Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z parowaniem szyb w moim Scenicu III, auto ma 2 lata, dziś zrobiło znacznie chłodniej na dworze 10-12st i zaczęły mocno parować szyby. Włączenie odparowywania przedniej szyby pomaga od razu ale po krótkim czasie znowu jest to samo. Dodam, że mam wymieniony filtr przeciwpyłkowy i odgrzybioną klimatyzację przez ASO, przed wymianą filtra (wszystko testowane dzisiejszego dnia) też parowały szyby i liczyłem, że po wymianie filtra będzie poprawa a tu nic <piwko> Dmuchawa działa dobrze, nadmuch jest stosownie do prędkości czyli nie jest słaby na wysokich obrotach, przy włączonej klimatyzacji nawet nie ma parowania szyb no ale przecież nie sposób jeździć ciągle z włączoną klimą. Gdzie szukać przyczyny tego parowania? Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo :notacrook: sprawdz czy ci się woda nie zbiera w wentylacji :)

 

dodatkowo przed klimą masz tak zwany osuszacz xD dzięki czemu woda nie idzie ci z nawiewem i szyby nie parują <piwko> nie praują ci czasem tylko jak jest duza wilgoć albo pada ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj fakt, jest mokro i praktycznie cały czas pada, wcześniej nie zauważyłem tego zjawiska bo autko mam od niedawna... a klimatyzacja była tylko odgrzybiana i przy tej okazji wymieniony został filtr pyłkowy. A jak sprawdzić czy fucktycznie woda nie zbiera się w wentylacji? <piwko>

Edytowane przez BURNaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dużo rozbierania xD jeśli na zwykłym nawiewie ci paruje a na klimie nie to problem rozwiązany xD ja np tego nie naprawiam xD po prostu jak pada włączam klime i do przodu xD nie musi być zimny nawiew na klimie żeby para zeszła :notacrook: po prostu z klimy leci osuszone powietrze które niweluje parę :) a jeśli chcesz to naprawić to zdejmij całe podszybie i szukaj przecieku xD a później czekaj aż wsio co zdążyło wsiąknąć do układu wyparuje <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozbieranie to się raczej nie nastawiam <piwko> spróbuję umyć szyby od środka jak radzi brudijr i zobaczę wtedy jak będzie. Ale coś mi przyszło do głowy jak pisałeś że z klimy leci osuszone powietrze i usuwa parę z szyb to w tym układzie układ klimatyzacji nie powinienem mieć zawilgocony no bo w przeciwnym razie efekt byłby mizerny lub żaden? Dodam, że klimatyzacja nie była osuszana, nie było nic robione z czynnikiem w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa wloty do układu nawiewu <piwko> jeden od zwykłego nawiewu drugi od klimy... zaraz za układem klimy ( o ile się nie mylę ) jest osuszacz , natomiast przy wlocie zwykłego nawiewu go nie ma i jeśli woda dostaje nam się pod podszybie dostaje się też do wlotu nawiewu :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa wloty do układu nawiewu

I znowu gadasz głupoty, wlot jest tylko 1, po drodze masz filtr kabinowy i parownik (działający w momencie jak klima pracuje).

Osuszacz owszem masz rację jest, tylko nie za układem klimy ale w układzie, to takie magiczne owalne pudełko umocowane w pobliżu chłodnicy gdzie wyłapywana jest wilgoć z układu klimy (z czynnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mówię na swoim doświadczeniu ..... u mnie w samochodzie jest samoróbka

W takim razie nie wciskaj takiego wyjaśnienia o 2 wlotach, skoro to tylko jeden egzemplarz takie rozwiązanie posiada.

W stosunku do fabrycznych wykonań, można uznać, że piszesz głupoty.

To samo dotyczy oficjalnego nazewnictwa elementów układu klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie piszę do fabrycznych wykonań tylko piszę do wykonań które zaobserwowałem w swoim scenicu..........

No ale przyznaje mój błąd <piwko> każdy ma swoją wiedzę :notacrook:

Edytowane przez kasta1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Koledzy, Scenica III mam od niedawna. Jak to jest z tą klimatyzacją? Jak ją się wyłącza? Przyciskiem AC OFF? Zawsze myślałem (z doświadczenia innych aut), że klimę się WŁĄCZA przyciskiem i dodatkowo zapala się kontrolka od klimatyzacji. Czy tutaj przycisk służy do WYŁĄCZANIA klimy? Czy to oznacza, że działa ona cały czas (jeśli się nie naciśnie przycisku AC OFF)? I jak to jest z tą recylkulacją, bo również mam zonka... Jak się świeci literka "A" w kółku na wyświetlaczu to recyrkulacja jest włączona czy wyłączona? A jak się naciśnie przycisk i zapali się kontrolka to się ją wyłącza czy włącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podświetlony przycisk AC OFF oznacza że klimatyzacja jest wyłączona, natomiast podświetlony przycisk zamkniętego obiegu (recyrkulacji) oznacza że jest w tym momencie jest on włączony. Nie bardzo tylko mogę skojarzyć tę literkę "A" którą przypisujesz do tej recyrkulacji, hmm...u mnie jest to rysunek samochodu (połowa w sumie :)) ze strzałką ale myślę, że mówimy o tym samym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że aby wyłączyć klimę należy wcisnąć przycisk. W takim razie potwierdzasz, że jeśli nie świeci się AC OFF to klima działa non stop? Miałem kiedyś Lagunę I, II, Megankę II i tam, aby właczyć klimę trzeba było nacisnąć przycisk. Tutaj jest na odwrót? :) Co do literki "A" w kółku to mam na myśli tą na wyświetlaczu. Oznacza ona automatyczną recyrkulację. Jeśli nacisnę ten przycisk z autkiem i strzałką (powrotną) to włączam obieg wewnętrzny (powinny się szybko zaparować szyby) czy wyłączam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to w tym modelu działa, jak jest przycisk NIE podświetlony to klima działa cały czas, to samo dotyczy podświetlonego przycisku AUTO. Z obiegiem wewnętrznym jest tak jak piszesz, podświetlony jest aktywny.

Miałem wcześniej Scenica z 2001r (po liftingu) i tam włączaną klimatyzację sygnalizował podświetlony przycisk, odwrotnie jak tu ale to kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!