Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem silnika po długim postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

RENAULT MEGANE II 2003r. 1.6 16V benzyna.

Potrzebuje pomocy, bo mechanicy mnie nerwowo wykończą, a już niedługo wymienię pół silnika, a problem jak był tak jest i już tak jeżdżę z tym 3 miesiące od mechanika, do mechanika.

Problem mojej megany polega na tym, że z rana po nocy lub dłuższym postoju (około 8 godzin) nie mogę uruchomić silnika. Silnik uruchamia się za drugim razem lub za trzecim. Najlepiej widać to na filmiku:

Do tego w ostatnim czasie zauważyłem, że podczas jazdy zaczyna szarpać silnikiem np. jazda 70 km/h lekkie dodanie gazu zaczyna szarpać silnikiem tak jakby się dławił.

Ostatnio mechanik sprawdził lub wymienił:

- wyczyścił i adaptował na clipie przepustnice,

- sprawdził cewki,

- wymienił na nowy czujnik położenia wału korbowego,

- wymienił na nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

- wymienił na nowy czujnik temperatury powietrza,

- wymienił na nowy regulator ciśnienia paliwa,

- sprawdził ciśnienie pompy paliwa - 3,5 bara.

 

Problem pozostał, dalej jest problem z uruchomieniem po dłuższym postoju auta. Jeśli ktoś miał podobny problem i poradził sobie z nim prosiłbym o pomoc.

 

 

Pozdrawiam,

Jacek B.

 

 

Pewnego razu megi pokazała mi na wyświetlaczu komunikat po francusku:

Panne capteur temp. Eau carburant

Edytowane przez bolus_7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj taki myk. Włącz stacyjkę, odczekaj 3-5s (aż pompa paliwa pod pompuje benzynę), włącz zapłon (czyli uruchom silnik).

Panne capteur temp. Eau carburant

Sprawdź poziom cieczy chłodzącej (najlepiej odkręć korek i porównaj poziom z zewnątrz i od środka zbiorniczka).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten myk był już sprawdzany. Było podejrzenie przez mechanika, że paliwo cofa się z silnika do zbiornika, że pompa daje nieprawidłowe ciśnienie. Także, tek myk jest znany <piwko>:notacrook:.

Sam już nie wiem co jeszcze można było by wymienić, ewentualnie sprawdzić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczęsne koło KZFR zostało wymienione rok temu, ale objawiało się grzechotaniem przy rozruchu, nie było problemów przy uruchamianiu silnika. Co do czujnika położenia wałka rozrządu, był mierzony i niby jest sprawny... ale nie jest powiedziane, że nie będzie wymieniony na nowy. Jutro auto oddaje do mechanika, ma Clipa, może On coś doradzi i być może znajdzie usterkę, jak na razie paru mechaników poległo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w Megane 1.6 16V benzyna nie ma przepływomierza tylko regulator ciśnienia paliwa, sugerowałbym sprawdzenie wtrysków, lub dolanie płynu do ich czyszczenia, sprawdzenie przepustnicy, i spróbowałbym wymienić pompę paliwa, bo koszt stosunkowo niewielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest metoda sprawdzenia wtryskiwaczy tzw.test przelewowy, są filmiki na necie, gdyby lały wtryski miałbyś większe spalanie, ale czy miałoby to wpływ na ranne odpalanie :applause: z kolei przypadki 'zapiekania' wtryskiwaczy wystepują 'na gazie', wg mnie pewnie pompa nie trzyma paliwa(paliwo cofa się z układu) skoro odpalasz z 2-gim czy 3-cim razem tzn. wszystko masz prawie sprawne, a jedynie układ zasilania paliwem trochę szwankuje, tak na logikę... ewentualnie próbowałeś minimalnie przygazować w momencie odpalania, dosłownie 1-2mm wcisnięty pedał gazu?

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pompa paliwa była sprawdzana w serwisie podłączyli pod urządzenie i daje 3,5 bara, tyle ile mówi instrukcja. W serwisie,stwierdzili że pompa sprawna. Regulator ciśnienia paliwa został wymieniony na nowy także regulator odpada.

Zauważyłem, że są dni, że auto odpala normalnie, zrobiłem eksperyment zostawiłem auto w garażu i rano odpaliło bez problemu jak zawsze, za pierwszym razem. Wniosek jaki mi się nasunął... wilgotne dni, auto ma problem z odpaleniem, suche odpala bez zarzutu, być może to moje dziwne spostrzeżenia, być może może ma to coś wspólnego. Czujnik ciśnienia powietrza ?? Może mieć coś z tym wspólnego ??

Pozdrawiam,

Dziękuje za podpowiedzi.

Wyciągnąłem wężyk paliwa od listwy wtryskowej. Paliwo nawet nie syknęło... dosłownie chlupnęło i koniec?? Czy to jest normalne ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Świece są wymienione na nowe to już jest drugi komplet, mechanik podejrzewał, że z nowymi świecami jest coś nie tak, dlatego kazał kupić nowe świece więc tak zrobiłem. Przewodów WN z tego co wiem megi nie ma, idą zwykłe przewody do cewek zapłonowych. Jedna cewka na jedną świece, także 4 cewki. Chce wyeliminować cewki zapłonowe kupiłem 2 cewki, 2 już cewki stare wymieniłem problem pozostał, teraz podmienię 2 następne cewki w celu wyeliminowania cewek.

Dzisiaj poczytałem na Internecie, że ludzie mieli podobne problemy kiedy zniknęła z auta masa. Dzisiaj poprawię masę, wyczyszczę styki...

Te poranne uruchamianie zaczyna już mnie denerwować, nie mówiąc ile już kasy poszło w auto... a usterka dalej nie usunięta...

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pokazuje CLIP w chwili odpalania po pierwszym zgaśnięciu i kiedy auto szarpie ?

Sprawdź zwykłym multimetrem, czy na wszystkie cewki idzie taki sam sygnał i czy nie ma zwarcia na kablach.

Brak problemu z odpalaniem w suche dni (pewnie wtedy też nie szarpie) zdecydowanie wskazuje na problem z elektryką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!