Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie simmeringu na wale cały czas z niego cieknie. Simmering wymieniany kilkukrotnie. Miałem rysy na tulejce odległościowej, ale zostały one wyszlifowane. Sprężynka na simmeringu aktualnie skrócona o ok.5mm. Mam silnik oznaczony : k7m a 7/02( różnica od silnika w pierwszym poście: nie ma oznaczenia na głowicy podczas ustawiania paska klinowego, nie ma kwadratu dociskowego. Elementy w zamieszczonym rysunku: 1,2 i 3 występują jako jeden element; 5 i 6 także jako jeden element ). Pozbycie się defektów na tulei polegało na zdjęciu bocznej pokrywy silnika i docieranie tulejki papierem ( kończąc na papierze 2000 ). Niemożliwe jest jej wyjęcie bo jest połączona ( ewentualnie zapieczona) z kołem zębatym pompy olejowej. Rysy miały głebokośc mniejszą niż 1 mm. Czy wyciek może być spowodowany zbyt mocno naciągniętym paskiem klinowym ? Jest naciągnięty na "90 stopni". Czy należy jeszcze bardziej naciągnąć spręzynkę ( podejrzewam że powstały rowek na tulei był spowodowany wcześniejszym skróceniem sprężynki o ok 1cm).

 

Niecierpliwie czekam na odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

post-28737-0-61014800-1337188959_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

czy przy wymianie uszczelniaczy wałka rozządu oraz uszczelniacza wału korbowego trzeba spuszczać olej silnikowy ?

Czy uszczelniacze elring sa dobre ?

I czym zablokować koło zębate wałka rozzadu?

Edytowane przez Szeryf94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Według podanego schematu nie zgrywają mi się znaki na wale ze znakami na kole rozrządu tzn jak ustawię koła na kreski które są na pasku to po ustawieniu koła pasowego wału na godz 6, górne koło (znak zgrany z kreską na pasku) ustawia się na godz 11... nie pasuje na znak na pokrywie rozrządu. Po zakręceniu kołem nic nie czepia ale silnik się nie uruchamia... Auto jest po pęknięciu paska, głowica zrobiona. Ma ktoś pomysł co tu zrobić? Ustawić na godz 6 i 12 i nie patrzeć na znaki z paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawia się rozrządu wg znaków na pasku, tylko wg kół pasowych (wału i wałka). To, jak wypadną przy tym znaki na pasku, jest nie istotne.

Przy okazji, weź pod uwagę to, że podczas napinania paska napinaczem, koła się przestawią. Proponuję przesunąć jedno koło o jeden ząbek tak, aby po napięciu paska wszystkie znaki pasowały.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq dzięki za podpowiedź. Sprawdzę jeszcze czy przy uderzeniu czasem nie ścięło klina na kole rozrządu (o ile taki jest) a później jeżeli nie sprawdzi się moje podejrzenie ustawię po twojemu i sprawdzimy efekt:)

 

Dodano: 11 gru 2013 - 20:31

Jeszcze raz dzięki Kreciq, sprawdziłem kliny, oba całe, ustawiłem tak jak pisałeś na godzinę 6 i 12 nie patrząc na znaki na pasku i renówka chodzi:) Nie rozumiem tylko po co to oznaczanie paska - wg producenta paska znaki na kołach powinny się pokrywać ze znakami na pasku... Ale to nie ważne, najważniejsze, że silnik działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam

 

Zabrałem się za robienie rozrządu według podanych instrukcji. Kupiłem nawet do tego celu specjalistyczne blokady za parę złoty. Sprawa wygląda tak, jestem na etapie przy blokowaniu wałków. Znaki na kołach zębatych zgadzają się (godzina 12 na górze, 6 na dole). Teraz tak, kręciłem wałem korbowym do momentu jak był jeden ząbek przed właściwym ustawieniem, wsadziłem blokadę wału korbowego - nie idzie dalej więc dobrze zapiera. Natomiast pod zdjęciu plastikowej zaślepki przy wale głowicy rozrządu moim oczom ukazał się taki widok:

glowica.jpg

Może mi ktoś wytłumaczyć gdzie leży błąd i jak sobie z tym ewentualnie poradzić? Oczywiście nie luzowałem napinacza paska rozrządu ani samego paska, jedyne co zrobiłem to zdjąłem obudowę.

Samochód to Megane 1.6 8V 98r.

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć świecę na pierwszym cylindrze i wsadź do środka czujnik zegarowy albo jakiś dłuższy pręt. Potem kręć wałem tak żeby czujnik pokazał maksymalną wartość. To znaczy że tłok jest w górze. (Ewentualnie pręt wysunięty) Potem sprawdź czy blokada da się wsunąć. Jak nie możesz wsunąć to znaczy że ustawienie rozrządu się rozjechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!