Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w plastikowej kieszeni drzwi Megane 2


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj dzwoniłem do Renault-Antoni Łyko w Krakowie z problemem gromadzącej się wody w kieszeni drzwi po stronie pasażera. Miły Pan nic nie słyszał aby Renault wprawdził jakiś "pakiet" naprawczy powyższego problemu (foliowe fartuchy, folia ochronna itp.). Problem znają i woda dostaje sie poprzez szew materiałowej części boczku (obok osłony głośnika). Przeciek można uszczelnić klejem lub wymienić cały boczek (cały bo pewnie ta materiałowa część nie występuje osobno). Myślicie, że to może być to miejsce, które zaznaczyłem na poniższym zdjęciu?

 

thumb_hosting_zdjec_1399442838__1e56dad075afb5cb.jpg

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda do samych drzwi dostaje się przez "uszczelkę" przy szybie.

A następne przelewa się po elementach wewnątrz drzwi i trafia do kieszeni, lub wycieka głośnikiem .

A fartuch , o którym w Twoim ASO nie słyszeli , to jakaś specjalna folia montowana w drzwiach tak, aby woda lejąca się spod uszczelki szyby nie lała się do kieszeni.

Folia po prostu tworzy inna drogę spływu dla wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, postanowiłęm się zalogować do forum, poniewaz długo korzystam z Waszych rad, za co wielkie dzięki. Ostatnio dzięki Wam udało mi się naprawić przeciekające drzwi - woda zbierałą się w kieszeni od strony kierowcy.

Chcę się podzielić jak naprawiłem usterkę.

Ogólnie miałem tę wodę w głębokim poważaniu, poniważ nie chciało mi się jej naprawiać. JAk się okazało dobrze zrobiłem. W pewnym momencie niestety przestała mi również działać szyba - zacięła się na etapie całkowitego otwarcia i miałem problem. Co więcej, szyba sama się otworzyła. Auto zostałiewm na parkingu, zamknięte. Jak wróciłem szyba była całkowicie otwarta. Ale do rzeczy. Przez ten długi okres zalewania kieszeni na niektórych elementach powstała zielona narośł, dzięki której wiedziałem któredy woda płynęła do kieszeni. Dzięki Waszym podpowiedziom doszedłem do tego, skąd woda dostawałą się do kieszeni. Podpowiedzią był również zalany kabel pod gośnikiem, ale od szyby. Wysuszyłem kabel i instalacja zaczęła sprawnie działać. A co było powodem zalewania? Po podpowiedzi jednego z kolegów wymontowałem lusterko boczne, odkręcając przy tym torxa od wewnątrz. Jedna śrubka. Spokojnie odchyliłem lusterko wraz z trójkątem przymocowanym do karoserii.

Pod trójkątem jes gąbka, która pewnie uszczelnia i wytłumia drgania. NAtomiast pod gąbką, jest gumowa jakby uszczelka, która ochrania szybę, która jeździ blisko trójkąta. Okazało się, że jest zamontowana tak, że woda płynąc od góry, wpływała pod trójkąt dostając się do tej uszczelki, która kirowała ją wprost do środka drzwi - do strony wewnetrznej od szyby. A powinna ją kierować do środka, ale od strny zewnętrzej do drzwi. Srpawę załatwiłę w ten sposób - może lekko prostacko, ale działa. Nie jestem fachowcem i nie posiadam super narzędzi i nie znam się na materiałach. Użyłem natomiast dobrej taśmy dwustronnej i zakleiłem wszystkie miejsca pod trójkątem tak, aby woda nie kierowałą się pod uszczelkę do środka, ale na zewnątrz. Zakleiłem zatem górną cześć oraz boczną pod trójkątem. Niestety nie zrobiłem zdjęć. Teraz jest sucho, akurat padało 3 dni z rzędu i jesem przekonany o tym, że to było to.

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odgrzewam kotlet, borykam się z tą wodą w drzwiach od jakiegoś czasu. W moim przypadku zalepienie glośnika pomogło, ale woda znalazła sobie jakieś inne dojście, dużo mniej, ale jakimś cudem wciaż ścieka tak jakby od spodu, a spodem jak widać na powyższym zdjciu nie ma nic, powinna zlatywać prze otwory pod uszczelką drzwi, żadnych kanałow które mogłyby się zapchać tam nie ma, blacha-dziura-guma. Po deszczu oglądalem jak to leci, głównie po mechanizmach szyby, pewnie dlatego lubia sie zepsuć. Kieszeń nie wygląda na rozbieralną, więc teraz to chyba można tylko oblepić silikonem po zdjęciu całej tapicerki.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U siebie też miałem problem z zaciekającą wodą do kieszeni ( czego skutkiem było cykliczne uszkodzanie modułu szyb). Ja problem rozwiązałem następująco: wykleiłem wszytskie otwory w drzwiach taką matą: http://allegro.pl/gms-08-mata-wygluszajaca-butyl-butylowa-50x100cm-i5108326359.html , od czasu wyklejenie nia ma wody, woda sobie ścieka otworami w drzwiach od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niedawno również miałem problem z wodą w kieszeni drzwi od strony kierowcy. Okazało się, że woda ściekająca po szybie bocznej dostaje się do drzwi, między szybą a uszczelką przelewa się przez membranę głośnika i wlewa do kieszeni. Rozwiązałem to w prosty sposób po rozebraniu górnego poszycia i dolnych plastików okleiłem głośnik grubą folią. Jak na razie wody w kieszeni nie widać.

 

Wydaje mi się, że głośnik dałoby radę okleić bez rozbierania poszycia i plastików. Wystarczy wyciągnąć osłonę głośnika, odkręcić głośnik i okleić za głośnikiem folią. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja też zauważyłem wodę w kieszeniach drzwi przednich w mojej Megance 2. Byłem tydzień temu w serwisie na wymianie oleju rozmawiałem na ten temat.Jest to wada fabryczna. Problem leży w konstrukcji drzwi a mianowicie - połączenie górnej ramki drzwi (nad szybą) wykonane jest na tzw. zakładkę w wyniku czego powstał próg. I właśnie tam jest szczelina, którą uszczelka nie uszczelnia i woda kapie do kieszeni drzwi. Jedynym sposobem jest uszczelnienie dobrym silikonem lub (można spróbować lakierem

do paznokci. Taki jest mój pogląd ne ten problem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja po prostu zdjołem osłonę głośnika ,odkręciłem głośnik, dałem kawałek zwykłej folij z jednorazówki góra do środka a dół w środek drzwi i woda płynie do drzwi a nie do kieszeni. Nie jakieś zestawy naprawcze hehe . I to działa. Kilka miesięcy tak mam .

Wiem wiem odgrzany kotlet.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie też leciała woda do prawej kieszeni drzwi przednich. Oczywiście myślałem, że leci głośnikiem. Jak siedziałem w aucie podczas deszczu to woda kropliła się spod plastikowej osłony głośnika. Było to mylne stwierdzenie. Parę razy na forum koledzy podpowiedzieli, że leci lusterkiem i święta prawda. Woda skrapla się z lusterka na osłonę głośnika dając mylący efekt, że leci właśnie głośnikiem. Zdemontowałem prawe boczne lusterko do samego końca. Z zewnątrz widać taką uszczelkę z pianki polietylenowej z małym kanalikiem. Lata zrobiły swoje - uszczelka był bardzo spłaszczona a kanalik podwinięty. Wyciąłem nową uszczelkę z pianki jaka jest w nowych tv do zabezpieczenia ekranu. Zrobiłem z niej dwie warstwy i nałożyłem na starą uszczelkę. Dodatkowo założyłem z zewnątrz osłonę wyciętą z folii tak by schowała się pod plastikiem lusterka no i sukces. Od ponad 3 miesięcy sucho a bywały duże ulewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Faktycznie leci przy lusterku, prosto na obudowę za magnesem głośnika i do środka przez gąbkę.

 

Moja fachowa robota wygłuszająco - przeciwdeszczowa też działa :D

 

thumb_hosting_zdjec_1471766144__wp_20160813_19_08_23_pro.jpg

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zerknąłem na swój problem w MII i okazało się iż leci to po uszczelce zewnętrznej przy trójkącie. Jeszcze tego nie rozwiązałem więc prosiłbym o jakieś sugestie jak to naprawić oraz jakieś fotki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, chciałbym odgrzać kotleta z powodu tego, że po zimie zauważyłem ten problem u siebie. Także zauważyłem że kapie woda przy trójkącie zew. Szyby.

Gdzie dokładnie znajdę odprowadzenie wody i gdzie dokładnie tkwi porblem związany z lusterkiem ? Nie bardzo wiem gdzie szukać Ew. Problemu w tym miejscu.

Jakie jest "końcowe" postępowanie w tym problemie ? Klej i folia dookoła głośnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Woda również i u mnie w drzwiach(kieszeni) kierowcy. Na pewno do kontroli i rozbiórki lusterko .Padły również szyby (poprzedni właściciel mówi że podnośniki do wymiany),to też chcę ściągnąć boczek i tu problem bo już dwa podejścia robiłem wzorując się na filmie ,ale nie mogę zdjąć boczku.

Gdzie i jak podważać boczek,aby go i plastyków bardzo nie uszkodzić?Czy zostaje tylko wersja siłowa,a może czegoś nie odkręciłem,chciaż mysle że raczej wszystkie torxy poodkręcałem.

Możliwe że szyby nie działają ,bo leje się tam woda?

Czy zastosować folię tak inni pisali wcześniej,myślę że to półśrodki najlepiej zlokalizować przeciek i usczelnić,może faktycznie albo okolice lusterka lub zewnętrzna uszczelka szyby.Jakby to była uszczelka to pole manewru mocno się zawęża/wymiana na drugą lub silikon.

 

Dodano: 09 kwi 2017 - 17:31

1. wyjąć rączkę, odpiąć wtyczkę z szyb elektrycznych/lusterek

2. Odkręcić 2 śrubki, które są pod nimi

3. Wyjąć zatyczkę przy klamce, odkręcić śrubę pod nią, klamkę podważyć i pociągnąć do przodu.

 

46522342xi1.th.jpg

 

4. (tylko przy drzwiach kierowcy) podważyć panel z elektr. szybami, pociągnąć go do przodu (ostrożnie z pianką wokół wyłącznika), odłączyć wtyczkę.

 

5. Wyciągnąć zatyczkę w schowku w drzwiach, wyjąć schowek (po bokach są haczyki, więc trzeba użyć duży śrubokręt lub coś podobnego)

 

16012073tu1.th.jpg

 

6. Usunąć trójkąt w rogu drzwi (po prostu pociągnąć, jest na zatrzask)

 

16451269sp7.th.jpg

 

7. Część z materiałem pociągnąć od dołu (na zatrzask) i pociągnąć troszkę w górę.

8. Odkręcić śrubę, która jest pod nią.

 

60762387kq5.th.jpg

 

9. Wymontować osłonkę głosnika (na zatrzask)

10. Odkręcić 2 śruby na dole drzwi.

 

94653194if6.th.jpg

 

11. Tapicerkę pociągnąć w górę. Jest jeszcze przy niej 8 haczyków (2 z każdej strony po bokach i 4 na dole). Na górze przy oknie jest tylko zawieszona.

 

83516362fn0.th.jpg

 

12. Tapicerkę pociągnąć do przodu aż się zatrzyma na kolejnych haczykach. Odłączyć od haczyków (dość trudne). Haczyki w czarnym plastiku są skierowane do góry, te w szarym w dół.

 

70649062go9.th.jpg

 

13. Wyciągnąć wszystkie wtyczki (głosniki,centralny zamek, lusterko, lampka wejściowa itd.) i odłączyć okablowanie od klipsów.

14. Wymontować silniczek od elektr. szyb (3 torxy obok głośnika)

 

97272113qu3.th.jpg

 

Powodzenia :?:

Jak dotrzeć do fotek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!