Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sonda lambda


man35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Jak to jest z tymi sondami,czy absolutnie wszystkie silniki 16 zaworowe

mają dwie sondy ?Ja mam w tej rurce za katem gwint do sondy ale mam w nią wkręconą śrubę zaślepiającą Wygląda jakby cały układ wydechowy był oryginalny , czy to możliwe żeby z tego rocznika tak było i czy Renault fabrycznie montował tej firmy wydechy.Cały wydech jest firmy Walker.A czy fabrycznie wydechy wychodziły z takim zaślepieniem sondy lambda.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 lip 2011 - 18:16

Przepraszam proszę o pomoc użytkowników silników 1,6 16V.Czy jest ktoś na tym forum kto mógłby mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwie sondy, jedną na kolektorze wydechowym, drugą za katalizatorem. Natomiast niektórzy koledzy mają jedną sondę. Nie wiem czy tak było fabrycznie, czy jakaś "obca" modyfikacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Byłem właśnie przed blokiem sprawdzić działanie mojej sondy i sie bardzo zdziwiłem po na zwykłym mierniku pokazuje na wolnych obrotach 0,8-0,9 V i stoi a jak tylko lekko dodam gazu praktycznie ten sam luz na przepustnicy to wskakuje na 20 V a jak jest z 3000 obr.to jest 52 V.Czy jest to możliwe ?

 

 

Pozdrawiam Mirek

 

Dodano: 23 sie 2011 - 21:49

Witam ponownie

 

Byłem dzisiaj na Clipie.Wyszło że ze wzrostem temperatury silnika rośnie ciśnienie w kolektorze ssącym.Na zimnym silniku to po odpaleniu było około 0,3 bara a po 2 3 minutach dochodziło do 0,45 bara i tak już było cały czas.Majster mówił ze jest brak odpowietrzania silnika.Co może być powodem?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 26 sie 2011 - 10:07

Załatwiłem wczoraj z pracy wakuometr i zmierzyłem podciśnienie w kolektorze dolotywym i na wolnych jest 70 kpa i jak zwiększam obroty to nie za bardzo się zmienia.Książka sam naprawim podaje że podciśnienie powinno wynosić 32+-4 Kpa.Jak myślicie dlaczego u mnie jest takie duże.Czy może być problem z zasysanie powietrza czy z wydalaniem spalin z silnika.Czy przy zapchanym katalizatorze będzie rosnąć podciśnienie w kolektorze ssącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu bo też dotyczy on sondy lambda; napiszę tutaj.

Moje autko to Megane II kombi 1.6 benzyna + gaz, 2005 r., silnik K4M 760.

Otóż mój problem to sonda za katalizatorem wg interfejsu.

Interfejs pokazuje następujące błędy:

0136DF - Nieznany kod usterki

0136 - Sonda lambda za katalizatorem; zwarcie do masy - nieciągły

0141 - Ogrzewanie sondy lambda za katalizatorem; przerwa w obwodzie - nieciągły

Oczywiście na tablicy zegarów wyskakuje kontrolka CHECK ENGINE oraz SERVICE.

Ale mam pytanie odnośnie wyjścia komputera sterującego ogrzewaniem sondy.

Otóż ten sam interfejs podczas sprawdzania parametrów poniższych podaje:

Nazwa parametru: Wartość:

Przednia sonda lambda, podgrzewanie WŁĄCZONY

Tylna sonda lambda, podgrzewanie WYŁĄCZONY

Interesuje mnie dlaczego podgrzewanie tylnej sondy jest WYŁĄCZONE ? Sprawdzałem opór grzałki sondy i jest 6 Omów (to jest zamiennik - bo raz juz była wymieniana, wiem że oryginalna ma opór ok 10 Omów)

Nawet przy rozgrzanym silniku i dodaniu gazu ponad 4,5 tys obrotów/ min ogrzewanie się nie załącza...

Będę wymieniał oczywiście sondę i boje się że jeżeli komputer nie załącz wyjścia podgrzewającego to nowa sonda też dość szybko padnie.

Czy jest możliwe wyłączanie/włączanie w ogóle tego wyjścia podgrzewającego jakoś programowo ? Może poprzedni właściciel wyłączył ?

Pomożecie ?

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez tomsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston76 o co chodzi z pl-literkami, w regulaminie pisze że mają być i starałem sie je pisać.

BlackRaven a możesz wyjasnić dlaczego wyłączona ? I czy w całym zakresie pracy grzałka nie jest załączana ? A tak na marginesie to napiszę że wtyczkę sprawdzałem i nie była aż taka zła; mimo to i tak ją wyciąłem a sondę polutowałem na stałe i termokurczem zaiaolowałem. Oczywiście mówię o tej zepsutj sondzie bo jeszcze nie mam nowej. Nową też będę lutował. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!