Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzechotaniem (zawory?) FILMIK


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie przeczytałem multum tematów na forum ale żaden nie odzwierciedla mojego problemu a mianowicie coś u mnie na wolnych obrotach "grzechota" przy jeździe do 1500 obr na rozgrzanym silniku słychać w kabinie tak jakbym jechał dosłownie dieslem. Na wyższych obrotach tego nie słychać, tylko na postoju lub właśnie podczas takiej powolnej jazdy na małych biegach wydech wygląda na cały. Dodam tylko że to grzechotanie bardziej słychać z pod spodu auta jak z pod maski. Miał ktoś z was podobny problem?? Ciężko to opisać trochę, podczas obsłuchiwania pod autem nie słychać dokładnie skąd to grzechoci, gdzieś z okolic bloku głowicy na pewno. Czy to coś może powodować coś w głowicy? Poradźcie coś bo troszkę zbaraniałem. Auto z silnikiem 1.6 16V rok 2001

 

 

Panowie udało mi się nagrać filmik, dokładnie słychać to grzechotanie o które mi chodzi. Pomóżcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał gaz, to by można było stawiać na wtryskiwacze.

Taki odgłos mogą wydawać zawory, jak padają hydrauliczne popychacze.

Niestety do sprawdzenia popychaczy trzeba rozebrać trochę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jako można sprawdzić te wtryskiwacze?? mam lp sekwencje stag ;p a te popychacze mogą paść przy 140 000km??

 

Aaaaaaaaaaaa i słychać to od spodu auta, spod maski słychać dużo ciszej

Edytowane przez slawekhip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie czasami sławetne koło zmiennych faz rozrządu w swoim agonalnym stadium???

Może będąc na wykończeniu klekocze nawet na wolnych obrotach, a nie tylko przy rozruchu zimnego silnika. Teoretycznie to ciśnienie oleju odpowiada za to by było cichutko, a jak zawór upustowy jest zepsuty i olej tylko przez to koło przepływa swobodnie.....????

Porównaj ten odgłos do innych filmików z popsutym KZFR, mnie się wydaje że dźwięk jest identyczny.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz silnik taki jak w opisie- 16V, to na głowicy masz 2 wałki rozrządu. Na jednym jest zwykłe koło pasowe, a na drugim to dziadowskie KZFR. Nie dalej jak wczoraj był podobny temat, a o samym KZFR jest kilkanaście/dziesiąt stron na forum spisane.

http://megane.com.pl/topic/32371-kzfr/page__p__253295__fromsearch__1#entry253295

http://megane.com.pl/topic/32209-kontrolka-silnika/page__p__252883__fromsearch__1#entry252883

 

Temat się częściej przewija jak problem turbiny w dieslach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR jest w Megane II, a to chyba jest Megane I.

Wtryskiwacze gazu będą hałasować tylko przy jeździe na LPG.

Podobny odgłos wydaje padająca panewka, ale wtedy odgłos jest raczej z dołu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o wtryskiwacze gazu.

KZFR jest w Megane II, wiec tym nie musisz się przejmować.

Warto by było poszukać mechanika ze stetoskopem, wtedy można dokładnie osłuchać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma dosłownie ten sam objaw w swoim Golfie 4. Jeździ już z tym 2 lata i nic się z tego powodu w aucie nie dzieje.

Śmiesznie jest tylko wtedy, gdy podjeżdża pod dystrybutor , a koleś nalewający wyciąga wąż z ON. Baranieje, jak ma wlać benzynę. :applause:

Jemu mechanik powiedział, że to problem z popychaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj hydraulika zaworów pada przez kiepski olej.

Podjedź do dobrego mechanika niech osłucha silnik.

Opis jak sprawdzić popychacze.

 

http://www.forum.alfaholicy.org/156/30079-popychacze_hydrauliczne_rozpoznac_zepsute.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel- popychacze mówisz ?? W megance?? A wałki rozrządu masz na głowicy czy w bloku silnika??? Czy czasami za bardzo nie improwizujesz?? Popychacze były stosowane w maluchu, to te pręty pomiędzy krzywkami na walku rozrządu a klawiaturą nad zaworami.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!