Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

Po dzisiejszym dniu (trasa ~600km) stwierdzam, że mordował bym montujących ten szmelc. Palców u rąk i nóg zabrakło mi do liczenia świateł co nie świeciły w jakiejś części lub świeciły za słabo.

 

Zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy nigdy nie mieli styczności z takim przedmiotem.

Akurat miałem styczność osobistą oraz naczytałem się o problemach jakie ludzie mają.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO:

1) NIE, bo nawet się nikomu nie chciało pokazać dokładnie tych lamp, zrobić opisu. nie wiadomo dlaczego takie drogie są

2) BYĆ MOŻE, ale warto wiedzieć, że na kloszu jest również oznaczenie jako pozycyjne przednie (A02), więc świecą również jako pozycyjne, ale nie pisze w którym momencie tak świecą. poza tym zapis:

- homologacja E4;

- atest RL;

- regulacja ECE 87.

sugeruje laikowi, że lampy spełniają aż trzy przepisy, co oczywiście jest nieprawdą.

3) BYĆ MOŻE - o ile zdecydowana większość lamp do jazdy w dzień ma homologację E4 (Holandia), to tutaj jest E8 (DEKRA Czechy) i na ich stronie posiadają rzekomą czeską homologację, ale... tylko stronę 1/3. brak dalszych stron uniemożliwia odczytanie, do czego światła są jeszcze przeznaczone. być może tylko RL, przy czym brak dalszych stron nie eliminuje lamp od zakupu

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś zasugeruje mi "lampy" do jazdy dziennej, dobre i spełniające wymagania kodeksu drogowego, aby nie było problemy przy użytkowaniu, przeglądzie czy też kontroli drogowej, dzięki za powyże oceny moich linków.

Edytowane przez thomasleon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze musisz sam wiedzieć czego chcesz, a przynajmniej gdzie chcesz to zamontować i czy miejsce montażu spełnia wymagania określone przepisami: 60 cm pomiędzy lampami oraz 25 cm powyżej płaszczyzny jezdni.

W zależności od tego możesz wybierać pomiędzy:

1. okrągłymi światłami żarówkowymi w miejscu przeciwmgłowych,

2. dziennymi i przeciwmgłowymi w jednym (2-funkcyjne),

3. okrągłymi diodowymi w miejscu przeciwmgłowych,

4. diodowymi paskami wsadzanymi w jakąś szparę w zderzaku.

ad.1.

Tutaj wybór jest prosty, bo ciężko będzie przebić ofertę firmy Wesem, oferującą lampy za niecałe 40 zł. sztuka. Proste i solidnie wykonane.

ad.2.

Albo Hella na żarówki H15, albo halogeny z Mitsubishi ASX (mają dodatkową żarówkę dla dziennych). Co byś nie wybrał będzie to najdroższa zabawa.

ad.3.

Tutaj wybór jest duży. Z tych świateł co przedstawiłeś nr 2 mają jeszcze funkcję ściemniania się do świateł pozycyjnych. Ot taki bajer. Mają też mocowanie skopiowane z bardzo popularnych halogenów Valeo Fogstar, więc pasują do Meganki bez żadnych przeróbek, oczywiście nie licząc instalacji elektrycznej. Te nr 3 wyglądają z kolei na bardziej solidne. Z okrągłych ciężko będzie znaleźć coś lepszego wśród chińskich produktów. Musisz w pierwszej kolejności patrzeć na kwestie praktyczne, tzn. jak to chcesz zamocować. Nr 1 to chyba te same co nr 2.

ad.4.

Zazwyczaj ograniczeniem jest szerokość lampy - tak aby weszła w zderzak i zostało jeszcze 60 cm pomiędzy światłami. Musisz to zmierzyć i określić maksymalną dopuszczalną szerokość. Najmniejsze Philipsy mają chyba 12,5 cm.

Jeżeli światła dzienne pełnią jeszcze jakąś funkcję - np. świateł pozycyjnych lub przeciwmgłowych, wówczas dochodzi wymóg max 40 cm od bocznego obrysu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

określę moje oczekiwania, mają to być lampy okragłe led i chciałbym je zamontować w miejsce przeciwmgłowych ( których notabene nie mam a jedynie jest miejsce )no chciałbym aby były dobrej jakości za rozsądną cenę po prostu abym nie przepłacił a ich montaż nie wymagał wyższej szkoły jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich

 

a co powiecie na zamontowanie dodatkowej puszki pod maska ktora włacza np. halogeny lub światła drogowe obniża moc żarówek o 50 % lub 70 % ?

są to światła dzienne, przy wykorzystaniu lamp zamontowanych w aucie a czujnik zmierzchu jest załączony ( opcja na wyposażeniu samochodu ) sam je wyłącza i włącza światła pozycyjne i pozostałe podswietlenie nocne.

 

Pozdrawiam i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na zamontowanie dodatkowej puszki pod maska ktora włacza np. halogeny lub światła drogowe

chętnie rozbijam takie NADAL oślepiające reflektory młotkiem

 

są to światła dzienne, przy wykorzystaniu lamp zamontowanych w aucie
to nie są żadne światła dzienne + nie jest to zgodne z przepisami = natychmiast zabrac DR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na zamontowanie dodatkowej puszki pod maska ktora włacza np. halogeny lub światła drogowe

 

to już dawno było, zestaw SD2, sprawdził się od mIIphI i niżej, w phII elektronika go nie strawiła.

Najłatwiejszy jest zwykły przekaźnik podpięty do dowolnych dodatkowych lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!