Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

A więc od początku:) Megane II 2003r. 1.5 DCI - Po normalnej jeździe gasze samochód w sobotę około 18;) w niedzielę wsiadam z żoną i dzieckiem do samochodu a tu na wyświetlaczu błąd elektroniki i serwis. Podniosłem maskę chcąc sprawdzić stan akumulatora (wg oczka ok bo zielony), ale dotykając czerwonego grubego kabla na klemie plusowej ułyszałem dzwięk jakby załączenie przekaźnika i wyłączenie. Żona siadła za kółkiem a ja ustawiałem ten kabel żeby było cyknięcie i zniknal blad i nawet autko odpalilo przy czym puszczajac kabel gaslo. Po kilku probach ustawilem kabel i dojechalismy od rodziców do domu, dziś wziałem klucze i mówie dokrece przewody i kleme plusowa, zanim zaczalem cos dokrecac wsiadlem do autka bledu niema autko nie zapala - otwieram maske dotykam kabla cyk cyk:( odkrecilem kleme przeczyscilem dokrecilem probuje odpalic, bledu niema wciskam start zaswiecaja sie rozne ikonki w tym swiec zarowych i slychac krotki stukot zamiast krecenia.

 

Co to może być, od czego zaczac szukanie zanim oddam go fachowcom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie włożyłem akumulator i dalej przy próbie odpalenia słychać jakieś 3-4 szybkie uderzenia gdzieś w okolicy silnika tak samo jak wczoraj ^^ wszystkie styki poprawione i popsikane WD-40. Spróbowałem spiąć na krótko bezpiecznik CEL2 - efekt taki że w momencie ruszania kabelkami a raczej tym czerwonym pudełkiem na klemie plusowej znowu bylo słychać jakby włączał się jakiś przekaźnik w tej czarnej skrzynce koło akumulatora UCH czy coś takiego, ale auto dalej nie odpaliło - założyłem spowrotem bezpiecznik CEL2 i odrazu komunikat francuski Defillante Eleqtronique lub coś podobnego ale w momencie ruszania kablami czy pudełkiem nic nie słychać.

 

Mam kilka pytań, czytałem wiele problemów z tymi bezpiecznikami ale jak sprawdzić czy on jest dobry czy uszkodzony? Jak go wyciągłem to na oko wygląda normalnie. Drugie pytanko typowe dla laika to jak sprawdzić czy jest dobra masa? I trzecie: Czy jest możliwość żeby była to wina jakiegoś bezpiecznika (np któregoś w tej skrzynce UCH)?

 

z góry dziękuję za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na kablu pali na dotyk, a ładowanie nie pomogło to obstawiam uszkodzenie akumulatora.

Pewnie odpada klema od celi wewnątrz skrzynki w akumulatorze i jak nią poruszasz to na chwilę łączy.

Podlącz drugi akumulator i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany:), a dokładnie dwa;) 1. Akumulator miał za słaby prąd rozruchowy i nie był wstanie zakręcić rozrusznikiem, chociaż był naładowany i pokazywał 12,43. 2. Problem to uszkodzony bezpiecznik na klemie plusowej ten 30A po lewej stronie i to on powodował te odgłosy jakby przekaźnik w momencie jak stykał podczas ruszania kablami.

 

Dziękuje wszystkim za pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!