Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ta sama bolaczke , chrobotanie zaraz po rozruchu parą sekund silnik w tym czsie nie równo pracuje silnik 16 16V 2003r 86.000 przebiegu ,kupiony w Polsce serwisowany w ASO/ przedłużona gewarancja do 4 lat, ostatni przeglą przed jej końcem tz. 12.2007/

Czy mam szansę na wspłófinansowanie naprawy przez RP.???

jak działać?????

Jechać do serwisu aby stwierdzili usterke , wycenili dali jakieś potwierdzenie i dopiero dzwonic do RP

Prosze o pompc!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również i mnie spotkała wymiana koła zmiennych faz.

 

Pytanie. Czy koło od silnika 1.8 jest takie samo jak w 1.6 ?

I drugie pytanie co trzeba miec by wymienić to koło. Słysze ciągle "blokadę rozrządu" - ale nic więcej konkretnego - jak to wygląda, co to jest. I czy mozna to jakos zastapic ?(slyszalem ze mozna zwyklymi srobami

 

Czy np. taki zestaw:

http://www.narzedziowy.com.pl/product_info...roducts_id=8171

jest wsytarczjacy ?

 

I czy ktoś może opisać na jakiej zasadzie działa to koło, tak konkretniej :) i co w nim sie psuje ? bo z zewnątrz wygląda dość prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.

Zimą przy jeździe na prawie stałych obrotach w zakresie 1000-1200 słyszalne w moim 8 letnim gruchocie miałem tyktyktyktyk.

Może to być coś z tym kołem?

Dodam, że po dodaniu gazu terkot zanika. Nie ma tykania również kiedy dynamicznie się przyspieszy przez ten zakres.

W lecie tego nie ma.

Samochód zapala na dotyk i nic nie grzechocze po odpaleniu.

Nie wiem co myśleć bo wszyscy się skarżą na problem z zapalaniem i odgłosy metaliczne po rozruchu w przypadku awarii tego koła.

Silnik mojego gruchotka to 2,0 16V 140 KM rocznik 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :)

 

mialem ten sam problem... w 90% wypadku pochodzi to od "uszkodzonego" paska rozrzadu... jesli nie byl wymieniany to na pewno on... a do tego zwykle zaleca sie wymiane pompy wody i kola rozrzadu...

wahania obrotow moze powodowac rozrzad... a poza tym zle dzialajaca pompa wody i przez to moze wpuszczac troche plynu z ukladu chlodzenia na silnik...

takie moje zdanie... po wymianie rozrzadu, pompy i kola, pomoglo i przestalo rechotac i halasowac przy rozruchu.

mam megane II 2003r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy silnika 1.6 16v w Megane II i Scenic II.

Czytaj ze zrozumieniem.

Czytam ze zrozumieniem.

Pytam tylko czy to co u mnie się objawia zdarza się komuś.

Koło rozrządu w 2 litrówkach też przecież występuje.

W czasie kiedy ja kupowałem Scenica to w silnikach 1,6 tego koła nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do RP w sprawie dopłaty do naprawy, czekam na info 14 dni, w czasie rozmowy pada pytanie

czy zamierza pan dokonać zakupu smochodu renault ??

paranoja

W ASO naprawa ,koszt 1800zł / bez pomp wody- jezeli nie cieknie - podobno nie trzeba/i bez elektr. czujnik faz./ czy cos takiego/ też nie trzeba jeżeli nie świeci się kontrolka

pełna naprawa około 2500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bardzo o jakąś instrukcję lub schemat albo chociaż informacje dtyczące wyniamy rozrządu w renault megane classic 2003 rok 1,4 16V. może ktoś z WAS ma jakąś książkę serwisową albo instrukcję. yo bardzo pilne. siedzę i czekam. z góry dzięki za pomic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy ktoś może opisać na jakiej zasadzie działa to koło, tak konkretniej i co w nim sie psuje ? bo z zewnątrz wygląda dość prosto.
A to chyba jest dokładnie opisane w tym topiku...

...nic tylko poczytać :)

 

przeczytałem cały temat - i nic konkretnego ... tylko dyskusja ile komu RP zwróciło za koło - a komu jeszcze nie :)

 

- ale na jakiej zasadzie działa to koło i co w nim sie konkretnie psuje, co generuje taki a nie inny dzwiek - nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie okazało się , że w alternatorze grzechotało - dziwili się bardzo : podrobił się wałek wirnika i klekotał w łożysku / 200 zł / . Taka ciekawostka : do zlokalizowania chrobotania jeden mechanik użył kija od szczotki a drugi pomagał sobie wężem gumowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładał ucho do "stetoskopu" a drugim końcem dotykał podzespołów - i zlokalizował usterkę :)

 

 

ps

widzę ,że Kolega jest z Rzeszowa. Pechowe miasto . Byłem 2x i raz padł alternator a za drugim razem rozpięła się półośka . Dużo pomógł warsztat na Czołgistów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sama pompa nie jest takim strasznym kosztem i polecam ją wymienić. Jeśli Ci pompa padnie za jakiś czas to przy okazji byś znów musiał wymieniać pasek (drugi raz się go nie naciąga).

Dzięki za radę. Dobrze, że przed naprawą kupiłem (taniej) oryginalną pompę (choć na początku myślałem, że niepotrzebnie wywaliłem kasę). Okazało się, że stara pompa przeciekała i hałasowała. W chwili obecnej jestem po wymianie pierdzącego koła, rozrządu, pompy, paska klinowego :), termostatu, płynu chłodniczego oraz hamulcowego i wszystko jest :). Z ciekawości chciałem rozebrać stare koło z.f.r., ale nie udało mi się znaleźć odpowiedniego klucza, choć myślałem że nie będzie z tym problemu, ponieważ mam komplet b. dziwnych końcówek. Póki co nic nie tyrkocze, a wskaźnik temp. stoi na trzeciej kresce jak wryty (serwis sam nie wie czy to od zmiany termostatu, czy od uszkodzonej pompy), ale nowe opony niestety poczekają do przyszłego roku :-( .

post-64-1212997091_thumb.jpg

post-1-1212997091_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!