Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

ale nawet jak mi dadzą kasę z jej polisy OC (rozliczenie gotówkowe) to i tak muszę potem dać fakturę za usługę, że faktycznie zrobiłem sobie ten zderzak.
Ostatnio jak naprawiałem z oc sprawcy dali mi trzy opcje:

1) gotówa wg ICH kosztorysu - i nie wnikają czy coś było robione

2) całościowa naprawa bezgotówkowa w jednym warsztacie

3) zwrot kosztów wg dostarczonych faktur z różnych warsztatów...

Co robili (dane na fakturze): ....

Coś nie widzę na tej liście samego koła zmiennych faz - a więc może wcale nie masz problemu z głowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baad74, Właśnie podczas wizyty w serwisie na przeglądzie wiosennym, gadałem na ten temat z mechanikiem. Pompę wymieniają gdy stwierdzą, że ta wymaga wymiany. Tzn. gdy jej stopień zużycia lub przebieg od ostatniej wymiany kwalifikuje ją do tego, bądź na życzenie klienta. Tu przyczyną "kopania" w rozrządzie było felerne koło zmiennych faz, niestety nie wiemy nic na temat tego, kiedy rozrząd był wymieniany w całości. Może pompa jest prawie nowa <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko szkoda że promocja nie obowiązuje samochodów sprowadzonych a może jednak czy komuś udało się wywalczyć ulgę na samochód przyprowadzony ?????? Mam 46 tys km i zgrzytanie na zimnym. Może trochę pojeżdżę bo nic się więcej nie dzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko szkoda że promocja nie obowiązuje samochodów sprowadzonych
Wydaje mi się, że gdyby doprowadzić do uznania tej wady za fabryczną - to wtedy nieważne skąd pochodzi auto, serwis R powinien to naprawić.

Ale jakoś nikt nie chce łączyć sił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kółko zmiennych faz rozrządu również zaczęło sobie przypominać że istnieje :cry: .

Czasem jest to zgrzyt, a czasem zachowuje się jak powracający pasek airbaga w kierownicy.

Zauważyłem też że jak codziennie znajdę kilka minut dla Reni gdzie zostanie ona przegoniona po drodze dość sportowo to następnego dnia rano startuje bez zgrzytu. Może jednak popychacz z elektrozaworu zmiennych faz lubi wraz z kółkiem styl dynamiczno-sportowy ?.

Wystąpiłem też do RP o ofertę na wymianę (przez stronę www.RP) ale zostałem <ok> . Spróbuję ponownie. Uznanie wady kzfr jako wady fabrycznej kwalifikującej się do nieodpłatnej wymiany np przy okazji wymiany paska rozrządu popieram w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ale jakoś nikt nie chce łączyć sił...

Na czym miałoby polegać łączenie sił? Bo nie do końca zozumiem. Wydaje mi się, że do tego rodzaju spraw potrzebny jet prawnik lub dość dobra znajomość prawa. Bez tego to nawet gdybyśmy wydrukowali transparent a na nim przekreślone gigantyczne koło z.m.f :-P i wszyscy razem ruszyli na Warszawę, to bez konkretnego planu i porządnej podstawy prawnej raczej nic nie wskóramy. Jeśli jest tu na forum jakiś prawnik to niech się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok co do mnie. Nie wiem jakie wstawili, jest chyba tylko początek serii na fakturze ale niestety nie ma końcówki. Za to efekt pozytywny jak najbardziej. Specjalnie od piątku zwracam na to szczególną uwagę i broń Boziu nie dogazowuję auta po nocnym postoju. Zapala bezbłędnie, sprzęgło, prztyczek i wio <ok> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sprzedam "patent" który wypróbowałem dziś. Nakręcić film z dzwiękiem z odpalania auta. Oszczędza się pieniądze za podłączenie do kompa i czas - bo nie trzeba zostawiać auta na noc.

Zdiagnozowali na podstawie filmu, zaraportują o usterce do RP, czekam na telefon i negocjacje.

Podobno wielkość dopłaty zależy o wieku auta i przebiegu...

EDIT <ok> acha, zaproponowali opcje:

1) wymiana całego tego "taładajstwa" - koszt ok. 2000 zł

2) przeczyszczenie przepustnicy i upgrade softu - podobno pomaga na jakiś czas - koszt ok. 200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się dowiedziałem, że podobny problem u fiata (Alfa romeo i Lancii) w silniku 1,8 naprawiają za darmo. Dowiedziałem się też, że u fiata jest opcja - naprawiać jak jest, lub uprościć silnik.

Pod pojęciem "uprościc" rozumiem demontaż koła zmiennych faz i zmianę rozrządu tak, aby uzyskać silnik BEZ zmiennych faz rozrządu. Odbywa się to kosztem paru koni mocy, ale ma się dożywotnią gwarancję na brak usterek elementu którego nie ma <ok>

Tyle, że podobno w silnikach Renault tak się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!