Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem w MEGANE II


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Renault Megane 1.6 16V w Wielkiej Brytanii przebieg mam teraz 46tys mil (74tys km) pierwsza rejestracja wrzesień 2003.

 

Niestety dopiero teraz natrafiłęm na opis tych problemów z kołem zmiennych faz rozrządów.

5 lat mineło temu autu. Czas wiec wymienić rozrząd. Zastanawiam się czy przy okazji od razu zmienić mu te trefne koło (choć jak na razie jest OK).

 

Zmartwiła mnie ta informacja że aż się zastanawiam czy nie sprzedać od razu tego auta nie wymieniając nic.

 

Staram się coś znaleźdź na innych forach na ten temat. JAk na razie podsyłam ciekawy post poruszający techniczny aspekt problemu z linkami do innych forów (rosyjskiego i ukraińskiego) traktującego o tym. Jak ktoś zna rosyjski i/lub ukraiński to może tam poczytać, bo ja niestety nie znam tych języków na tyle by przebrnąc przez ten tekst. Warto tam zajżeć bo można zobaczyć dokładny opis problemu ze zdjęciami uszkodzonego koła.

http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/vi...?f=6&t=8152

 

Edycja 28.12.2008

Z tego co przeczytałem na brytyjskich forach to Renault w UK proponuje klientom (nie wiem czy wszystkim bo raz tylko o tym info znalazłem) voucher na 250 funtów przy naprawie (koszt 500-600 zależnie od dealera) albo na 500funtów przy zakupie nowego auta. Innymi słowy klienta olewa się tu bardziej niż w PL. A inna sprawa że klient tu mniej się upomina o swoje prawa niż w Polsce (nie raz się o tym przekonałem).

 

Edycja 28.12.2008 drugi raz

Jednak w Anglii tez refinansuja, zdarza się że i 80%. Jednak zanim to zrobią to potrafią wmawiać 10 000 rużnych innych problemów, wymieniają czujniki, przeprogramowują komputer itd itp (oczywiście za wszystko musisz płacić), a dopiero na końcu zmieniają te felerne koło i to dopiero jak się upomnisz i ostro powalczysz to dostajesz tę zniżkę. Jednak bardziej polecane jest dzwonic do centrali Renault, bo dealerzy są na to nader niechętni (podobnie jak w PL z tego co przeczytałem)

 

Edycja 31.12.2008

Koszty wymiany aż mnie przerażają. Jak nie znajdę dobrego mechanika co zrobi to w rozsądnej cenie, lub jak nie uda mi się zrobić tego podczas pobytu w PL to będę się zastanawiał czy nie zabrać się za wymianę samodzielnie (rozrząd+KZFZ).

Znalazłem fajną strone z manualami. Między innymi jest tam dokłądna instrukcja jak wymienić rozrząd.

http://members.chello.pl/rbanas/renault/manuale.htm

 

Tutaj znalazłem fotograficzną galerię jak ktoś wymienił te KZFZ bez jednoczesnej wymiany paska rozrządu (z tego co slyszalem to nie powinno się tak robić). Tak czy inaczej warto tam zajżeć bo widać jak to wygląda w realu, a nie tylko na rysunkach.

http://photofile.name/users/south27/2852865/56847754/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to znalazłem się w klubie właścicieli klekoczących reni po 30 000 przejechanych km.

Wyraźne klekotanie przy spadku obrotów z 2000 do 800.

Metaliczny zgrzyt przy odpalaniu po nocy.

Diagnoza: Koło Zmiennych Faz Rozrządu.

koszt w ASO ok 2300 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

No i moją Meganke od kilku dni dopadło koło zmiennych faz.

Stan licznika: 100800Km

Na zimnym charczy i czasami gaśnie i trzeba ponownie odpalać.

Dodaję dwa filmiki nagrane dzisiaj:-)

No i po świętach kolejny wydatek!! Uwielbiam to... :roll: :evil:

Pozdrawiam.

 

Przy otwartych drzwiach w garażu:

 

A tutaj podwójne odpalanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem dziś w servisie.

 

- wymiana koła ZFR

- nowy pasek rozrządu

(w sierpniu '08 był wymieniany rozrząd lecz bez tego koła i

zrobiłem na tym nowym pasku tylko 6tys.km. :-( niestety musiałem zakupić kolejny

pasek)

WYMIENIAJCIE OD RAZU CAŁY KOMPLET, NAWET JEŚLI KZFR DZIAŁA POPRAWNIE.

- nowy czujnik rozrządu

- przełożenie kół na letnie + przyuczenie czujników ciśnienia

 

Z mega rabacikiem 1300zł <ok>

 

Fotunie:

 

aa3.th.jpg

aa2i.th.jpg

aa1g.th.jpg

cc1.th.jpg

cc2.th.jpg

pp1.th.jpg

 

Pozdrawiam.

Niech KZFR będzie z wami!! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drobnych bojach z serwisem zaliczona kolejna wymiana koła zmiennych faz rozrządu. Jeśli trend się utrzyma, to samochód musi zaliczyć wymianę co 27000 km - pierwsza wymiana po 27000, teraz po 54000 km.

 

Samochód (4-letni, bez jednego miesiąca, na przedłużonej gwarancji do 4 lat) był w serwisie na pomniejszych naprawach gwarancyjnych - tam panowie z autoryzowanego serwisu wykryli usterkę KZMR (nie zwróciłem wcześniej na to uwagi). No i śpiewka, że wymienią jak najbardziej, robocizna gratis, koło też za darmo (w ramach gwarancji), ale za pasek rozrządu, pasek akcesoriów i przy okazji od razu za pompkę wody trzeba zapłacić (prawie 1500 zł), bo mija piąty (sic!) rok. Pan z obsługi klienta i Pan zajmujący się sprawami gwarancyjnymi byli odporni na wszelkie tłumaczenia, że jest obowiązek wymiany tych dodatkowych części po pięciu latach (lub 120000 km - ale do połowy tego dystansu nawet jeszcze daleko) i wtedy jestem gotów za wymianę zapłacić - a nie po 3 latach 11 miesiącach i 2 tygodniach. Pan twardo się upierał, że niedługo rozpocznie się piąty rok i trzeba właśnie te części wymienić.

 

Zapytany o ostateczne stanowisko Pan odrzekł coś na kształt:

Albo zapłaci Pan ~1500 zł i Panu to koło naprawimy w ramach gwarancji (bo w celu wymiany koła konieczna jest wymiana pasków ponoć) albo może Pan samochód zabrać - tyle rozmowy.

 

Czyli w samochodzie na gwarancji trzeba zapłacić za część części koniecznych do naprawy spowodowanej usterką fabryczną (a okres eksploatacji tych części nie minął) - mimo tego, iż bywały osoby, które gwarancji już nie miały, płaciły znacznie mniej (bo sporą część pokrywało Renault) i miały wymianę tych samych części.

 

Ale po obdzwonieniu innych serwisów okazało się, że jednak wraz z felernym kołem zmiennych faz rozrządu, przysługuje też (w ramach gwarancji) wymiana darmowa innych części, jeśli z naprawą należy je wymienić. Ponadto zadziałała też prośba do pana z obsługi o wyjaśnienie procesu składania odwołania do Renault - po powrocie do domu zadzwonił kierownik serwisu z przeprosinami, zapewnił, że wszystko to wymienią w ramach gwarancji - bez dodatkowych dopłat. No i ostatecznie tak zrobili. Ale niesmak pozostał.

 

Jaki to serwis? ASO "Zdunek" przy salonie w Gdyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

To może ja odkopię temat. Czy jest jakakolwiek szansa na współudział w kosztach RP przy wymianie koła zmiennych faz rozrządu, jeśli samochód jest sprowadzany? Co w tym wypadku zrobić?

Byłem ostatnio w ASO, powiedzieli mi że nie ma czegoś takiego jak pokrywanie części kosztów w samochodach z 2004 roku, bo to już za stary samochód i gwarancja go nie obejmuje, a to wszystko zanim powiedziałem o tym, że samochód jest sprowadzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam podobna sytuacje, auto sprowadzone, rocznik 2004,ale pelny serwis za granica i malutki przebieg 45tys km. Dla mnie Renault to Renault i czy to bylo w kupione i serwisowane w Polsce czy we Francji co za roznica? Renault, jezeli zalezy im na kliencie powinno uznawac takie zgloszenia, w koncu zyjemy w tej Unii Europejskiej czy nie? Jezeli nie zgodza sie partycypowac w kosztach to straca nie jednego klienta,czyli mnie,ale cala ogromna resze moich znajomych. A wiekszosc z nich kupuje auta w salonach,wiec sa potencjalnymi klientami Renault. Tak naprawde starca na takiej odmowie wiecej niz te 2000tys na naprawe (tym bardziej,ze ich koszty sa mniejsze niz wyliczenia dla klienta). Napisalem pismo do dzialu kontaktu z klientami,czekam na odpowiedz w tej sprawie. Autkiem jezdzi zona caly czas,jak sie cos rozsypie to silnik kupie taniej uzywany niz ta cala wymiana KZFR, ciekawe,czy mozna zrobic swapa na silnik 1.4 98KM? Zmieniajac oczywiscie komputer sterujacy? Pytanie przy okazji,czy oprocz objawow terkotania przy odpalaniu moge uszkodzic silnik jezdzac z tym badziewiem? Czytalem,ze to terkotanie to odglos zaworow uderzajacych o tloki,czy to prawda? Zawory nie ulegaja wtedy wygieciu? Skad ten odglos,wydaje go KZFR czy zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie powinno się nic stać, ja z grzechotem przy odpalaniu jeździłem prawie 1,5 roku i nic się nie działo. Swoją drogą dzięki forum dowiedziałem się co to jest i że RP partycypuje w kosztach, więc spróbowałem to naprawić i nawet udało mi się załatwić 40% dofinansowanie kosztów, a i przy okazji rozrząd wymieniony. Wszystko miło i uprzejmie, a samochód 5 letni tyle, że serwisowany w ASO i kupiony w kraju wiec pewnie dlatego nie było większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mechanik wymienił w Megane II 1.6 16v KZFR plus pasek ale teraz nie można odpalić pojazdu. Silnik kręci lekko ale nie można odpalić. Co to może być??? przed wymianą odpalał ale brzęczało.

ciśnienie na cylindrze około 1do 2 atmosfer bardzo mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W megane II koło miałem zmieniane już 3 razy: przy 30, 60, 125 tyś. Serwisowany w ASO wiec RP dopłaca do tematu za każdym razem. W Megane III wyglada, że nie ma tego tematu, mam przejechane już 45 tys. Jak na razie wymieniona jedna cewka i sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie KZFR (U mnie prawdopodobnie wystąpiła ta usterka) Czy oprócz dziwnego dzięku przy odpalaniu, auto gaśnie i trzeba odpalać drugi raz?

Drugie pytanie to jak długo można z tym jezdzić, bo aktualnie nie uśmiecha mi się wywalać 1500zł , tym bardziej,że miesiąc temu wymieniałem rozrząd kompletny razem z pompą wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie gasł,odpalał za pierwszym razem,jedyne objawy jakie miałem to zgrzyty przy odpalaniu które występowały 2-4 razy w miesiącu,przejechałem na tym 60 tyś km.Zmieniłem kzfr razem z rozrządem i pompą wody przy przebiegu 120 tyś km. na razie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich i proszę o wypowiedź w mojej sprawie.

 

Od pół roku jestem zadowolonym posiadaczem Scenika II i prawdopodobnie nie usłyszałbym o KZFR gdyby nie następujacy ciąg wydarzeń:

Od jakiegoś czasu raz na kilka - kilkanaście dni pojawiał się następujący problem:

 

Po nocy autko nie chce odpalić, tzn. rozrusznik kręci, dioda immo zachowuje się normalnie, komputer pokładowy nie pokazuje żadnych komunikatów, ale samochód nie odpala. Udaje się to dopiero przy 3 - 8 próbie.

W pozostałych przypadkach w 100% odpala za pierwszym razem. Jeśli zaraz po takim trudnym odpaleniu zgaszę silnik, też już odpala bez problemu za pierwszym razem.

 

Ostatnio problem występuje częściej (jednak nie codziennie - potrafi przez tydzień być ok, potem kilka dni z rzędu trudne pierwsze odpalanie), udałem się więc do elektronika - specjalisty od "francuzów". Podpiął komputer, stwierdził "powtarzający się błąd przy rozruchu" i orzekł, że to czujnik położenia wału, który chwilę potem wymienił.

 

Niestety okazało się, że to nic nie zmieniło, więc pojechałem na ponowną diagnostykę i tym razem pojawił się błąd:

 

"3 DEF - Obwód regulacji zmiennych faz rozrządu, defekt serwomechanizmu zmiennego koła faz rozrządu"

 

Czyli właśnie przedmiotowe w tym temacie KZFR do wymiany? Dodam, iż przy rozruchu nie słychać żadnego zgrzytania, po odpaleniu nie gaśnie. Jedynie zaprzyjaźniony mechanik stwierdził, że silnik pracuje "jak nowy diesel".

 

Przedwczoraj odkryłem, że w momencie, gdy rano nie chce odpalić, wystarczy, że lekko nacisnę gaz i wtedy odpala. Czy więc Waszym zdaniem przyczyną trudności z porannym odpalaniem może być właśnie KZFR czy raczej jakaś inna, niezależna od tego usterka?

 

Jak sądzicie, czy to może mieć wpływ na takie trudne odpalanie po nocy czy tez mamy tu do czynienia z 2 różnymi usterkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Piszecie, że w ph2 to nie występuje?! Mam przejechane 109tys i dzisiaj rano przy odpalaniu zaterkotało mi i zgasł. Za drugim razem już odpalił normalnie więc i w ph2 to równiez występuje. Obawiam się, że nie uda mi się tego naprawić w kosztach RP. Rozrząd dopiero co wymieniłem i nie uśmiecha mi się znów go wymieniać skoro jest nowy - cały komplet wraz z pompą! Czy możecie polecić jakiś warsztat w rejonie mojego miasta oprócz ASO, który może się tym zająć i wymienić jedynie koło i ewentualnie pasek z czujnikiem? Czy kupić koło we własnym zakresie - stoją po około 500zł ?

Piszecie, że w ph2 to już rzadziej występuje (w sumie przejechane mam już te 109tys) - gdybym wcześniej o tym wiedział to przy rozrządzie od razu bym wymienił te koło ;/

Doczytałem, że AUTO-MAKO w Gliwicach są dobrzy - zrobią to?

Edytowane przez Martini26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!