Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po jeździe testowej Megane II 1.5 DCI 2004r


dartek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

 

Znalazłem w mojej miejscowości takie Megane jakie chciałem, ale ... zawsze jest ale, pomóżcie więc w ocenie.

 

Jestem po krótkiej jeździe próbnej tym autem (http://tablica.pl/oferta/renault-megane-2004-IDcean.html), co zauważyłem:

 

1. przy hamowaniu delikatne pulsowanie na pedale (normalne hamowanie, nie na max), sprzedający mówił, że to ABS tak działa, czy to normalne w Megan?

2. sprzęgło, jest hydrauliczne jak mnie poinformował sprzedający, nie jeździłem wcześniej z takim, czy na pedale sprzęgła mogą pojawić się jakieś delikatne wibracje?

3. klimatyzacja nie działa, zero reakcji (poza diodą na przycisku), włąściciel nie korzystał z niej, więc nie wiedział, że nie działa, nigdy nie robił serwisu klimy (dziwne?)

4. trochę zastanawiają mnie te szpary między zderzakiem a maską (a ponoć 100% bezwypadkowy)

5. czy łuszczenie na rączce zamykania drzwi od strony kierowcy to norma w Megan? tapicerka widać była nieudolnie rozbierana z tej strony, nie działa elektryczne otwieranie szyby, jest nawet faktura za diagnozę w ASO (290zł), silnik lub siłownik (bazgroły trudno przeczytać), właściciel nie zdecydował się jednak na naprawę, czyżby przeraził się kosztów?

 

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Normalne ale tylko przy ostrym hamowaniu, gdy koła zaczynają tracić przyczepność/zaczynają się blokować (czyli też np. przy hamowaniu na piasku, na mokrej drodze), czyli gdy ABS musi się już aktywować.

2. U mnie nic takiego się nie dzieje.

3. Nie korzystał, nie wiedział że nie działa?? Jedna z większych bzdur jakie słyszałem. Obawiałbym się że coś z klimą jest nie tak...

4. "Ponoć bezwypadkowy" - jak nie sprawdzisz sam (miernik lakieru, warsztat, ASO) to nie wiesz. Szpara pod maską faktycznie rzuca się w oczy.

5. Łuszczenie to norma w megi II. Co do dziwnego zachowania (zapłacić 290 za diagnozę i nie naprawić) to trudno spekulować.

 

Cena wydaje się dziwnie niska... Ogłoszenie raczej z grupy ryzyka ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na ilę się znam ^^ na tyle odpowiem i ewentualnie niech ktoś mnie poprawi ^^

 

1 - Pedał nie powinien pulsować jeśli jest ok. Mogą być krzywe tarcze. Jak włączy się ABS to na pewno poczujesz mocne uderzenie ^^

2 - wibracje pojawiają się gdy pada koło dwumasowe

3 - ---

4 - różnice w przodzie samochodu widać nawet na zdjęciu ^^

5 - ta guma miestety bardzo szybko się łuszczy także na to nie patrz

Dziwi niski przebieg i wymiana rozrządu przy 80.000. Jeśli się nie mylę to pierwszy rozrząd powinno się wymienić przy 120.000 a dopiero potem przy 80.000.

 

Przebieg zawsze możesz sprawdzić w salonie o ile ten wcześniej go nie cofnął ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię, moje obawy potwierdzają się, konsultowałem się jeszcze z mechanikiem i zachowanie sprzęgła też określił jako początek końca koła dwumasowego, a koszty z tym związane + niesprawna klima + siłownik to właściwie dyskwalifikuje ten samochód. Zbyt wiele do dokładania, chyba więc odpuszczę.

le nie poddaję się i wyszukałem następne auto, Megane II 1.9 DCI 2003r, http://otomoto.pl/renault-megane-privilige-C20127801.html, wygląda zachęcająco, osobiście dopiero za kilka dni będę mógł go zobaczyć.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi znów czyściutka komora silnika(nie żebym zniechęcał czy coś- dla mnie żenada z tym pucowaniem pod maską)dla mnie auto które jeździ ma mieć pod maską normalne ślady użytkowania kurz brud a nie każdy element potraktowany cudownym środkiem dobrze nam znanym jak i handlowcom druga sprawa nie wiem czy to tylko moje złudzenie zdjęcie boku od stron kierowcy nie macie wrażenia jakby drzwi kierowcy były źle wyregulowane i listwa pod szybą nie zgrywa się z tylnymi drzwiami? albo to zdjęcie takie wyszło albo wzrok zawodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do silnika 1,9 dci w wersji 120 konnej słyszałem wiele opinii wszystkich posiadaczy tego silnika jakich znam nie mieli problemów z jego eksploatacją w sumie dlatego gdy szukałem meganki jak nadarzyła się okazja w sumie niezamierzony diesel celem była benzyna zakupiłem. Prawda jest jedna wymiany oleju częściej niż zaleca producent odpowiednie paliwo i ten silnik chodzi jak złoto ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi znów czyściutka komora silnika(nie żebym zniechęcał czy coś- dla mnie żenada z tym pucowaniem pod maską)dla mnie auto które jeździ ma mieć pod maską normalne ślady użytkowania kurz brud a nie każdy element potraktowany cudownym środkiem dobrze nam znanym jak i handlowcom

 

W przypadku sprzedaży samochodu taki stan może wydawać się dziwny ale nie do końca.

Ja swojego samochodu nie sprzedaję a mój pod maską jest tak samo czysty. To zwykłe plastiki które nie trudno umyć jakimś środkiem do czyszczenia. Ważniejsze jest to czy blok silnika nie był myty.

 

Poza tym komora silnika jak i inne elementy się brudzą i to jest naturalne. Jeśli zbierze Ci się kurz na desce rozdzielczej to nie wytrzesz go ? Jak zaplami Ci się tapicerka jakimś piciem to nie upierzesz jej ? Przecież to normalne ślady użytkowania.

 

Mnie osobiście odrzuca jak widze brudny i zapuszczony samochód bo to znaczy że jego właściciel to brudas i tak samo dba o pozostałe elementy samochodu.

A jeśli chodzi o silnik to jak coś ma cieknąć to będzie i tak widać po myciu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, te drzwi wyglądają jakoś inaczej, a czy na progach nie ma jakiś wgnieceń, a może to tylko cienie lub kiepska próba zamazania czegoś w Photoshopie?

 

Ile trzeba obejrzeć aut, aby trafić na dobry egzemplarz? Myślałem, że jeden na dziesięć to już trafię, a okazuje się, że jeszcze długa droga do zakupu.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym komora silnika jak i inne elementy się brudzą i to jest naturalne. Jeśli zbierze Ci się kurz na desce rozdzielczej to nie wytrzesz go ? Jak zaplami Ci się tapicerka jakimś piciem to nie upierzesz jej ? Przecież to normalne ślady użytkowania.

 

Mnie osobiście odrzuca jak widze brudny i zapuszczony samochód bo to znaczy że jego właściciel to brudas i tak samo dba o pozostałe elementy samochodu.

A jeśli chodzi o silnik to jak coś ma cieknąć to będzie i tak widać po myciu.

kurz na desce to jedno a pod maską drugie(wybacz nie siedzę pod maską), nie porównuj wnętrza z komorą, a wnętrze fakt ma być czyste bo to wizytówka tego jak dbasz o swoje samopoczucie. Aczkolwiek auto pod maską można przetrzeć jak się coś robi a nie PICOWAĆ na sprzedaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!