Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po jeździe testowej Megane II 1.5 DCI 2004r


dartek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

 

Znalazłem w mojej miejscowości takie Megane jakie chciałem, ale ... zawsze jest ale, pomóżcie więc w ocenie.

 

Jestem po krótkiej jeździe próbnej tym autem (http://tablica.pl/oferta/renault-megane-2004-IDcean.html), co zauważyłem:

 

1. przy hamowaniu delikatne pulsowanie na pedale (normalne hamowanie, nie na max), sprzedający mówił, że to ABS tak działa, czy to normalne w Megan?

2. sprzęgło, jest hydrauliczne jak mnie poinformował sprzedający, nie jeździłem wcześniej z takim, czy na pedale sprzęgła mogą pojawić się jakieś delikatne wibracje?

3. klimatyzacja nie działa, zero reakcji (poza diodą na przycisku), włąściciel nie korzystał z niej, więc nie wiedział, że nie działa, nigdy nie robił serwisu klimy (dziwne?)

4. trochę zastanawiają mnie te szpary między zderzakiem a maską (a ponoć 100% bezwypadkowy)

5. czy łuszczenie na rączce zamykania drzwi od strony kierowcy to norma w Megan? tapicerka widać była nieudolnie rozbierana z tej strony, nie działa elektryczne otwieranie szyby, jest nawet faktura za diagnozę w ASO (290zł), silnik lub siłownik (bazgroły trudno przeczytać), właściciel nie zdecydował się jednak na naprawę, czyżby przeraził się kosztów?

 

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Normalne ale tylko przy ostrym hamowaniu, gdy koła zaczynają tracić przyczepność/zaczynają się blokować (czyli też np. przy hamowaniu na piasku, na mokrej drodze), czyli gdy ABS musi się już aktywować.

2. U mnie nic takiego się nie dzieje.

3. Nie korzystał, nie wiedział że nie działa?? Jedna z większych bzdur jakie słyszałem. Obawiałbym się że coś z klimą jest nie tak...

4. "Ponoć bezwypadkowy" - jak nie sprawdzisz sam (miernik lakieru, warsztat, ASO) to nie wiesz. Szpara pod maską faktycznie rzuca się w oczy.

5. Łuszczenie to norma w megi II. Co do dziwnego zachowania (zapłacić 290 za diagnozę i nie naprawić) to trudno spekulować.

 

Cena wydaje się dziwnie niska... Ogłoszenie raczej z grupy ryzyka ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Na ilę się znam ^^ na tyle odpowiem i ewentualnie niech ktoś mnie poprawi ^^

 

1 - Pedał nie powinien pulsować jeśli jest ok. Mogą być krzywe tarcze. Jak włączy się ABS to na pewno poczujesz mocne uderzenie ^^

2 - wibracje pojawiają się gdy pada koło dwumasowe

3 - ---

4 - różnice w przodzie samochodu widać nawet na zdjęciu ^^

5 - ta guma miestety bardzo szybko się łuszczy także na to nie patrz

Dziwi niski przebieg i wymiana rozrządu przy 80.000. Jeśli się nie mylę to pierwszy rozrząd powinno się wymienić przy 120.000 a dopiero potem przy 80.000.

 

Przebieg zawsze możesz sprawdzić w salonie o ile ten wcześniej go nie cofnął ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię, moje obawy potwierdzają się, konsultowałem się jeszcze z mechanikiem i zachowanie sprzęgła też określił jako początek końca koła dwumasowego, a koszty z tym związane + niesprawna klima + siłownik to właściwie dyskwalifikuje ten samochód. Zbyt wiele do dokładania, chyba więc odpuszczę.

le nie poddaję się i wyszukałem następne auto, Megane II 1.9 DCI 2003r, http://otomoto.pl/renault-megane-privilige-C20127801.html, wygląda zachęcająco, osobiście dopiero za kilka dni będę mógł go zobaczyć.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi znów czyściutka komora silnika(nie żebym zniechęcał czy coś- dla mnie żenada z tym pucowaniem pod maską)dla mnie auto które jeździ ma mieć pod maską normalne ślady użytkowania kurz brud a nie każdy element potraktowany cudownym środkiem dobrze nam znanym jak i handlowcom druga sprawa nie wiem czy to tylko moje złudzenie zdjęcie boku od stron kierowcy nie macie wrażenia jakby drzwi kierowcy były źle wyregulowane i listwa pod szybą nie zgrywa się z tylnymi drzwiami? albo to zdjęcie takie wyszło albo wzrok zawodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do silnika 1,9 dci w wersji 120 konnej słyszałem wiele opinii wszystkich posiadaczy tego silnika jakich znam nie mieli problemów z jego eksploatacją w sumie dlatego gdy szukałem meganki jak nadarzyła się okazja w sumie niezamierzony diesel celem była benzyna zakupiłem. Prawda jest jedna wymiany oleju częściej niż zaleca producent odpowiednie paliwo i ten silnik chodzi jak złoto ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi znów czyściutka komora silnika(nie żebym zniechęcał czy coś- dla mnie żenada z tym pucowaniem pod maską)dla mnie auto które jeździ ma mieć pod maską normalne ślady użytkowania kurz brud a nie każdy element potraktowany cudownym środkiem dobrze nam znanym jak i handlowcom

 

W przypadku sprzedaży samochodu taki stan może wydawać się dziwny ale nie do końca.

Ja swojego samochodu nie sprzedaję a mój pod maską jest tak samo czysty. To zwykłe plastiki które nie trudno umyć jakimś środkiem do czyszczenia. Ważniejsze jest to czy blok silnika nie był myty.

 

Poza tym komora silnika jak i inne elementy się brudzą i to jest naturalne. Jeśli zbierze Ci się kurz na desce rozdzielczej to nie wytrzesz go ? Jak zaplami Ci się tapicerka jakimś piciem to nie upierzesz jej ? Przecież to normalne ślady użytkowania.

 

Mnie osobiście odrzuca jak widze brudny i zapuszczony samochód bo to znaczy że jego właściciel to brudas i tak samo dba o pozostałe elementy samochodu.

A jeśli chodzi o silnik to jak coś ma cieknąć to będzie i tak widać po myciu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, te drzwi wyglądają jakoś inaczej, a czy na progach nie ma jakiś wgnieceń, a może to tylko cienie lub kiepska próba zamazania czegoś w Photoshopie?

 

Ile trzeba obejrzeć aut, aby trafić na dobry egzemplarz? Myślałem, że jeden na dziesięć to już trafię, a okazuje się, że jeszcze długa droga do zakupu.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym komora silnika jak i inne elementy się brudzą i to jest naturalne. Jeśli zbierze Ci się kurz na desce rozdzielczej to nie wytrzesz go ? Jak zaplami Ci się tapicerka jakimś piciem to nie upierzesz jej ? Przecież to normalne ślady użytkowania.

 

Mnie osobiście odrzuca jak widze brudny i zapuszczony samochód bo to znaczy że jego właściciel to brudas i tak samo dba o pozostałe elementy samochodu.

A jeśli chodzi o silnik to jak coś ma cieknąć to będzie i tak widać po myciu.

kurz na desce to jedno a pod maską drugie(wybacz nie siedzę pod maską), nie porównuj wnętrza z komorą, a wnętrze fakt ma być czyste bo to wizytówka tego jak dbasz o swoje samopoczucie. Aczkolwiek auto pod maską można przetrzeć jak się coś robi a nie PICOWAĆ na sprzedaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!