Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

P_r_z_e_m_o

Ogólne Silnik nie daje się uruchomić

Recommended Posts

Znalazłem poniższy tekst na innym forum.

Myślę, że można by to zastosować do naszych aut i stworzyć tablicę , która zawierała by ogólny szablon z zebranymi w jednym miejscu przyczynami, które utrudniają lub uniemożliwiają uruchomienie silnika.

Już widzę, że należało by rozdzielić na silniki benzynowe i diesle.

 

Zapraszam do redakcji poniższego tekstu.

Mam nadzieję, że powstanie z tego dość porządny manual.

 

 

Silnik nie daje się uruchomić

 

1. OBJAW - Silnik nie obraca się po włączaniu rozrusznika

 

PRZYCZYNY

 

- Rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora do rozruchu)

- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane (oczyścić zaciski szczotką drucianą, posmarować wazeliną techniczną)

- Wadliwe połączenie akumulatora z nadwoziem, przewód masowy poluzowany lub przerwany (masa – sprawdzić połączenie, naprawić lub oczyścić)

- Przewody rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego poluzowane lub przerwane (Sprawdzić wszystkie przewody elektryczne i połączenia przy akumulatorze, elektromagnesie rozrusznika i wyłączniku zapłonu)

- Wałek zębaty rozrusznika zakleszczony w zębach koła zamachowego. Jeśli pojazd jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów, włączyć bieg i rozkołysać pojazd w celu obrócenia silnika. Przy najbliższej okazji wymontować rozrusznik i sprawdzić wałek zębaty oraz wieniec koła zamachowego.

- Uszkodzony wyłącznik zapłonu (stacyjka – rozebrać, przeczyścić styki i WD-40 w mechanizm )

- Wewnętrzna usterka rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego (nowy rozrusznik)

- Poważne mechaniczne uszkodzenie (zatarcie silnika … nowy silnik)

 

2. OBJAW - Rozrusznik obraca silnik powoli

 

PRZYCZYNY

 

- Częściowo rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora)

- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane

- Wadliwe połączenie akumulatora z masą, poluzowany przewód masowy

- Poluzowane przewody rozrusznika

- Wewnętrzna usterka rozrusznika

 

3. OBJAW - Rozrusznik obraca się, nie obracając silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Uszkodzone sprzęgło rozrusznika

- Zniszczone lub zużyte zęby koła zamachowego

- Poluzowane śruby mocujące rozrusznik Silnik obraca się normalnie, ale nie uruchamia się

- Brak paliwa w zbiorniku

- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku.

- Awaria pompy wtryskowej paliwa

- Niedostateczne ciśnienie sprężania

- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)

- Uszkodzone świece żarowe (diesel)

- Przerwane, poluzowane lub rozłączone przewody elektryczne świec żarowych (diesel)

- Poluzowane lub nieszczelne przewody wtryskowe paliwa

- Zanieczyszczone paliwo

 

4. OBJAW - Trudności z uruchomieniem zimnego silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Akumulator rozładowany lub częściowo wyładowany

- Poluzowane lub uszkodzone przewody elektryczne podgrzewaczy

- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Nieszczelne przewody wtryskowe paliwa

- Nieszczelny wtryskiwacz

 

5. OBJAW - Trudności z uruchomieniem ciepłego silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Zatkany filtr powietrza

- Paliwo nie dopływa do wtryskiwaczy

- Zatkane dysze wtryskiwaczy

- Nieszczelny przewód wtryskowy paliwa

- Hałaśliwe, nierównomierne zazębianie silnika rozrusznika, zużyte lub wyłamane zęby wałka zębatego rozrusznika lub koła zamachowego Zdjąć pokrywę z tyłu silnika (jeśli występuje) i dokonać przeglądu

- Poluzowane lub brakujące śruby mocujące silnik rozrusznika

 

6. OBJAW - Silnik zapala i zaraz gaśnie

 

PRZYCZYNY

 

- Zbyt mała dawka paliwa dopływająca do wtryskiwaczy

- Zbyt niskie obroty biegu jałowego

- Zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa

- Zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić)

- Zanieczyszczone paliwo

 

7. OBJAW - Silnik zatrzymuje się nagle

 

PRZYCZYNY

 

- Pusty zbiornik paliwa

- Nieprawidłowa regulacja obrotów biegu jałowego

- Zatkany filtr paliwa i/lub występowanie wody i zanieczyszczeń w układzie paliwowym

- Nieprawidłowe ustawienie luzu zaworów

- Awaria pompy wtryskowej paliwa

- Nieszczelność przewodu wtryskowego paliwa

- Nieszczelny wtryskiwacz.

- Układ zapowietrza się przez wtryskiwacz

 

8. OBJAW - Silnik przerywa i gaśnie lub traci moc

 

PRZYCZYNY

 

- Pusty zbiornik paliwa

- Uszkodzona pompa zasilająca lub zabrudzony filtr

- Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)

- Awaria zespołu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku paliwa

 

Inna usterka:

- Zakleszczenie hamulców

- Niewłaściwy poziom płynu w automatycznej skrzyni biegów

- Ślizganie sprzęgła

- Awaria turbosprężarki

 

9. OBJAW - Silnik gaśnie - inne przyczyny

 

PRZYCZYNY

 

- Przegrzanie silnika

- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)

 

 

PRZERWY W ZAPŁONIE

10. OBJAW - Silnik pracuje nierówno na biegu jałowym

 

PRZYCZYNY

 

- Zatkany wtryskiwacz

- Uszkodzona uszczelka pod głowicą

- Zużyte krzywki wałka rozrządu

- Niewłaściwe luzy zaworowe

- Niewłaściwa regulacja dawki paliwa

- Nierówne ciśnienie sprężania w cylindrach

- Wypalony zawór lub gniazdo

- Wyciągnięty łańcuch rozrządu

- Awaria pompy wtryskowej lub urządzenia regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku

- Zanieczyszczone paliwo

 

11. OBJAW - Silnik dławi się przy zwiększaniu obrotów

 

PRZYCZYNY

 

- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Zatkany filtr paliwa; wymienić filtr

- Awaria w układzie wtryskowym

 

 

BRAK MOCY LUB NISKIE CIŚNIENIE SPRĘŻANIA

12. OBJAW - Usterka mechaniczna

 

PRZYCZYNY

 

- Wypalone zawory

- Zawory nie chcą się otwierać lub zamykać

- Słabe lub pęknięte sprężyny zaworów

- Zużyte prowadnice lub trzonki zaworów

- Zużyte tłoki i pierścienie

 

 

SILNIK PRZEGRZEWA SIĘ

13. OBJAW - Lampka ładowania świeci się

 

PRZYCZYNY

 

- Luźny lub zerwany pasek napędowy alternatora - naprężyć lub wymienić

 

14. OBJAW - Lampka ładowania nie świeci się

 

PRZYCZYNY

 

- Uszkodzony termostat

- Niski poziom oleju w silniku

- Zakleszczone hamulce

- Niewłaściwie ustawiony początek wtrysku lub źle działające regulatory wyprzedzenia wtrysku

- Zbyt uboga mieszanka

- Jazda z przyczepą przy temperaturze powietrza powyżej 35 °C

 

 

NISKIE CIŚNIENIE OLEJU W SILNIKU

15. OBJAW - Niskie wskazania miernika lub zapalona lampka ostrzegawcza przy pracującym silniku

 

PRZYCZYNY

 

- Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej

- Przegrzanie silnika

- Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

- Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju

- Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy

- Zatkany smok pompy olejowej

- Uszkodzona uszczelka pompy oleju

- Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca

- Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe

- Zbyt niskie obroty biegu jałowego

- Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju

- Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego

 

Uwaga:

Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.

 

 

INNE USTERKI SILNIKA

 

19. OBJAW - Plamy oleju pod silnikiem

 

PRZYCZYNY

 

- Nieszczelność uszczelki miski olejowej i/lub uszczelki korka spustowego oleju; sprawdzić i wymienić w razie potrzeby

- Nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów z przodu lub z tyłu silnika

- Nieszczelność przednich lub tylnych uszczelniaczy olejowych wału korbowego

- Nieszczelność obudowy filtru oleju

- Nieszczelność czujnika ciśnienia oleju

  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MOZE JESZCZE

SILNIK NIE URUCHAMIA SIE . KONTROLKA IMMOBILIZERA SZYBKO MRUGA

PRZYCZYNA

- USZKODZONY IMMOBILIZER

- BRAK IMMOBILIZERA (PRZEZ PRZYPADEK "ZGUBIONE IMMO" CZASEM MAM TAKIE PRZYPADEKI)

- ZAPASOWY KLUCZ(POMIJAJAC GROT) NIE OD NASZEGO SAMOCHODU - TO SA TAK ZWANE NIEUCZCIWE CHWYTY HANDLARZY

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia i 5.10 - Caps Lock

Normalnie wstyd, przeczytaj regulamin po chyba go zapomniałeś. Post kwalifikuje się do kosza.

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tabela z podziałami problemów i ich (możliwe) rozwiązania, jestem za :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem przypadłość, gdy włożyłem kartę i wcisnąłem start silnik ani drgną. Okazało się ze zalałem skrzynkę :D bezpieczników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jadac nagle silnik sie wyłączyl i auto staneło.

Brak jakiejkolwiek reakcji na Start.

I zapaliły sie błędy ESP / ASR , Poduszek wyskoczył mi komunikat Bordelektrnik Defekt oraz jak włączam i wyłączam startem to też Lenkradsperre defekt.

 

Właśnie awaria usunięta :) ale zastanawiam się nad przyczyną .

Przepalił się bezpiecznik 30A ten na akumulatorze w czerwonej puszce na dodatniej klemie.

Są tam dwa czerwone po bokach i jeden czarny CAL2 główny na środku i to właśnie ten z lewej strony się przepalił.

Warto wozić ze sobą miernik bo inaczej bym nie skumał co i jak bo te bezpieczniki nie sa przezroczyste i nie widać że sa przepalone no i oczywiście kilka zapasowych bezpieczników.

W sklepach nie dostępne ( w moim mieście) tylko na Allegro . pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z silnikiem.

Zimny - zapala idealnie auto jeżdzi bez problemów.

Ciepły - nie można zapalić.

Jak ostygnie - zapala idealnie.

W moim przypadku był to uszkodzony czujnik położenia wału. Po wymianie wszystkie problemy znikęły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ogóle zagadka. Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

 

Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu.

 

Czy stary akumulator może powodować takie problemy?

Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki.

Edytowano przez Sroqraf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z silnikiem.

Zimny - zapala idealnie auto jeżdzi bez problemów.

Ciepły - nie można zapalić.

Jak ostygnie - zapala idealnie.

W moim przypadku był to uszkodzony czujnik położenia wału. Po wymianie wszystkie problemy znikęły.

Ile to Cię kosztowało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobrze, że są takie porady, aczkolwiek oczywiście nie ma standardowych rozwiązań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ogóle zagadka. Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

Po długiej nieobecności potwierdzam - walnięty czujnik położenia wału. Przestrzegam przed szukaniem tego na szrocie - ja przez szrot straciłem kupę czasu i nerwów. Jak pisałem wcześniej, czujnik podmieniałem na takie samo g***o jak moje i usterkę wykluczyłem. BŁĄD. Kupiłem nowy czujnik w Focie - koszt 80-90 zł, wymieniłem sam i auto pojechało ze mną do gorącej Chorwacji - to najlepszy test sprawności. Problem już się nie pojawiał. Uleczony. Grunt to nowy czujnik - uwaga- w najtańszych nie pasuje wtyczka (znaczniki blokujące w lustrzanym odbiciu). Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie wiem co jest zgrane, ponieważ komputer nie wykazuje żadnego błędu, a mimo to czasami mam problem z uruchomieniem Renaty. Minione dwa tygodnie miałem spokój, nawet wybrałem się z przyjaciółmi w Góry, zrobiliśmy prawie 2000 km Renia spisała się bez zarzutów mimo moich obaw, ponieważ wcześniej zdarzały się problemy z uruchomieniem. Jeździłem czasem parę dni bez żadnych problemów, a czasem nie mogłem odpalić bez wyjątku czy ciepły czy zimny, zazwyczaj odpalałem na zaciąg więc immo odpada, na jakiś czas był spokój i znów powtórka. Czy może to być czujnik położenia wału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, może wtyczka się rozpina? Poruszaj nią, możesz dla pewności wziąść kawałek przewodu i skręcić ją razem z czujnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej może być czujnik położenia wału. Przeczyść go delikatnie (bolec) oraz wtyczke wraz z pinami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To możesz łatwo sprawdzić, parę dni temu robiłem koledze auto bo nie mógł odpalić. Poruszałem wiązką przy czujniku położenia wału korbowego i auto od strzała odpaliło gdy tylko dotknąłem wiązki auto zgasło. Porozpinałem wtyczki w tym miejscu poczyściłem, przemyłem kontaktem i nie było już żadnych problemów. Sam czujnik też wykręciłem i wyczyściłem.

Edytowano przez tvardy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest OK. Po wymianie czujnika dolegliwości ustąpiły :D Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Stało się. Dzisiaj rano Meggi pierwszy raz zawiodła i nie odpaliła. Po naciśnięciu startera słyszalny jest klik z lewej strony kierownicy i cisza. Nie gaśnie ikonka (według instrukcji) "skontroluj układ wydechowy" - ta pomarańczowa silnika. Test systemów pokładowych pokazuje, że wsio jest ok. Ja wiem, że w takim wypadku pozostaje tylko serwis, ale może ktoś miał podobny przypadek i może powiedzieć co mnie czeka oraz jak uszczupli się mój portfel...

Czy w tym przypadku też można podejrzewać czujnik wału?

Megane III phI 1.9 dci bez FAP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję naładować akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aku sprawdzałem miernikiem - był ok. Pierwszy warsztat sobie nie poradził z usterką. Dopiero w drugim elektryk (po naprawie kosztującej 150zł) powiedział tajemniczo, że to zwarcie na linii starter - rozrusznik. Taką teorię potwierdza to, że auto odpaliło z pychu. Meggi powróciła do żywych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W zeszłym roku miałem nastepujaca usterke - silnik w ogole nie chciał odpalic, rozrusznik kręcił ale nie mogłem uruchomic silnika. Jak sie pozniej okazało, po kilku dniach dochodzenia, ze wywaliło bezpiecznik któy znajduje sie pod maską obok akumulatora na podszybiu. Bezpiecznik kosztował mnie 5 zł i tone nerwów, bo oczywiscie samochody na ogol sie psuja wtedy kiedy są najbardziej potrzebne do uzytku. Reanult Megane, 1996 rok, 1.4 benzynka.

 

W tym tygodniu nastąpił kolejny problem. Mianowicie gdy jest wilgotno, pada deszcz, silnik nie chce mi odpalic, krece nim krece az odpala po 10 minutach mniej wiecej. Gdy juz odpali ciezko mu wejsc w obroty, gdy juz wejdzie, jadac na drugim i trzecim biegu dławi sie. Po dluzszej jezdzie jest wszystko ok, ale po jednym dniu nieuzytkowania samochodu w tych warunkach pogodowych wystepuje ten problem :( co moge z tym zrobic ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź świece i przewody wysokiego napięcia. Też kiedyś tak miałem. Po mocno wilgotnej nocy wsiadłem do auta i wyjechałem akumulator do zera, a cholera i tak nie zapaliła. Na ratunek podjechał ojciec swoim samochodem i zaczęliśmy się holować po osiedlowych drogach, zapalił z holu naprawdę po dłuższej męczarni i ewidentnie nie chodził na wszystkie gary do momentu, aż się trochę nie nagrzał i zapewne osuszył. Winowajcą były przewody WN, które poszły dla pewności do wymiany razem ze świeczkami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jeszcze miał podobny problem ze swoją Renówką? Muszę sprawę rozwiązać na szybko, ponieważ dojeżdżam do miejsca pracy codziennie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz już napisane co masz sprawdzić i wymienić. Świece i przewody, porządnie naładować akumulator. Sprawdzić jak wyglądają bezpieczniki w podszybiu, obok akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem przypadłość, gdy włożyłem kartę i wcisnąłem start silnik ani drgną. Okazało się ze zalałem skrzynkę :D bezpieczników.

 

Hehe, myślałem, że takie "nieścięścia" tylko mnie spotykają, a tu proszę jaka miła niespodzianka:) i jak sobie z tym poradziłeś? U mnie czyszczenie nie pomogło. Musiałem wymienić na nową...

 

 

http://www.kosmaczewski.eu

Edytowano przez Krzysiek100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×