Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie daje się uruchomić


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

W tym silniku to  tylko może być usterka regulatora przepływu lub czujnika ciśnienia paliwa. W tych dwóch przypadkach pojawi się taki komunikat i rozrusznik nie podejmie pracy.

Sprawdź przede wszystkim obwód regulatora przepływu. Brązowa wtyczka na pompie. Wyjmij wtyczkę i sprawdź miernikiem czy regulator ma opór około 5,3 oma. 

Sprawdź też wtyczkę na czujniku ciśnienia paliwa na rampie wtrysku. Tak jak pisałem wcześniej te dwie rzeczy wyświetlą komunikat i zablokuję pracę rozrusznika.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc sprawdzę i napiszę . Co się jak ma .

sprawdziłem na regulatorze na pompie ma 9,67 oma i  9,86 oma  na czujniku ciśnienia na listwie paliwa ??? nie wiem czy to dobrze ?

wszystko sprawdzałem na zimnym silniku . 

silnik odpalił normalnie , ale był zimny więc sytuacja jest dalej nie jasna wyczyściłem styki mam nadzieję że problem zniknie jadę sprawdzić w jeżdzie jak zgaśnie dam znać .

Auto przejechało ze 3 km  zapalił się komunikat failed   injections. + pierwszy raz czerwona lampka STOP . SILNIK NIE NAGRZAŁ SIĘ NAWET DO POŁOWY WSKAZANIA , NA ZEWNĄTRZ -3 . BYŁO Z GÓRY próba odpalenia z biegu nie daje rezultatu .

 

Edytowane przez JULKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie konia z rzędem co wie co jest grane scenic 1.6 16v 2001.

Nierówne obroty biegu jałowego po wymianie rozrządu. No i od czasu do czasu jakby wyładował się akumulator choć sprawdzałem i ładuje 14,3.

Głowa mnie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ból głowy etopiryna. a co do tych nierównych obrotów, to tak jakby zapłon regularnie wypadał, czy jest to bardziej nieregularne? świece, cewki, lejące wtryski brudna przepustnica (tam jest elektroniczna???) - przyczyn może być wiele. Masz jakiś interfejs diagnostyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. 

Mam problem z uruchomieniem silnika. Był profilaktycznie zrobiony przegląd rozrusznika. Smarowanie przekładni, bo była sucha jak pieprz to tak na marginesie. Po założeniu i próbie zapalenia nie ma reakcji. Dodam tylko że dołączony była akumulator ponad 24 godz. Pytanie czy mógł się wyczyścić immo. Wychodzi na to że nie sterowania na automat bo nie dochodzi prąd po naciśnięciu przycisku Start. Przy spieciu na "krótko" odpala  normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cosnowego napisał:

x

Immo się samo nie rozprogramuje. Sprawdziłeś bezpiecznik rozrusznika na upc?

Sprawdziłeś napięcie wychodzące po naciśnięciu start do sterowania włącznika elektromagnetycznego rozrusznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za pierwszym razem nie było reakcji poszedłem skrótem myślowym że coś siadło . Ale jak zapalił na krótko to pojawiło się światełko w tunelu. Okazał się właśnie ten bezpiecznik w komorze silnika o symbolu Start Stop. Działa znów jak dawniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witajcie,

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na niemieckich forach Megane 4 i chyba jak pamiętam Scenica, opisywana jest następująca przypadłość, której nie mogę znaleźć nigdzie indziej w internecie:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podczas jazdy w deszczu do przewodów zasilania powietrzem trafia wilgotne powietrze. Następnie w przewodzie między chłodnicą turbiny, a wlotem do komory spalania, temperatura powietrza spada, na ściankach rurek skrapla się woda.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przy następnym odpalaniu skroplona woda trafia do komory spalania, pojemność powietrza komory spalania zmniejsza się, rozrusznik ma większy opór, bierze więcej prądu i przepala bezpiecznik główny. Ewentualnie wyskakuje choinka, czeka się 20 minut i znowu można próbować odpalać.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na innych forach nie widzę tego tematu. Czy w ogóle możliwe jest aby w przewodach i silniku skropliła się aż taka ilość wody?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ja jestem bardzo sceptycznie nastawiony względem tej historii.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.8 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz być sceptyczny. Mieszkam co prawda w kraju gdzie zima jest dość iluzoryczna ale czasem temperatura spada poniżej zera. Problem był taki, że skrapla się to w IC i ścieka na dół, nie ma gdzie uciec i się zbiera na dole IC i częściowo w przewodzie. Przychodzi mróz i pozamiatane bo robi się Zastąp tekst [ciach] fajny lodowy korek i dość masowo zwożą do nas takie pojazdy, które nie chcą odpalić ponieważ silnik nie ma jak zassać powietrza. Był taki czas kilka lat temu, że masowo montowaliśmy taką plastikową kratkę na IC co miało wg Renault zabezpieczyć przed takimi zjawiskami. Teraz problem trochę się uspokaja bo silniki przechodzą na IC typu wodnego i na nich nie ma takich skroplin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsikdzięki za odpowiedź. Nie rozumiem dlaczego mówisz, że problem się uspokaja. Ja piszę o nowych autach. Na tamtych forach ludzie mają prawie wszyscy auta na gwarancji. Najstarsze posty są z 2021 roku. Co do wody, która nie ma dokąd uciec, jeśli auto robi odpowiednią ilość kilometrów, ruch powietrza zabierze parę automatycznie do spalenia w silniku. To chyba jest temat dla ludzi jeżdżących dieslem po bułki na drugą stronę ulicy. O tej kratce, o której piszesz też wspominali. Zastanawiam się czy brać to poważnie i jakoś przeciwdziałać czy olać. W zależności od modelu albo wywala bezpiecznik główny, albo jak go nie ma, pali się rozrusznik. Czasem tylko auto nie odpali za 1 razem i trzeba czekać 20 minut. Czyli trzeba by było wsadzić czujnik wody do IC albo spróbować osuszyć powietrze przed podaniem do filtra. Chętnie bym zmierzył gdzie kiedy i ile zbiera się tej wody, tylko ktoś musiałby mi zrobić fotkę gdzie dokładnie się ta woda zbiera i gdzie jej szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tent napisał(a):

 Nie rozumiem dlaczego mówisz, że problem się uspokaja. Ja piszę o nowych autach.

No napisałem wyraźnie. W nowych silnikach IC jest typu wodnego i umieszczony jest jako część kolektora dolotowego na samej głowicy. Nie ma problemu, że jak IC powietrzny był umieszczony zaraz za zderzakiem i wiało na niego mrozem. I nic nie poradzisz na wilgoć w powietrzu, w takim przypadku na wychłodzonym IC musi się skroplić. Przypomnij sobie co się dzieje jak wyciągniesz z lodówki butelkę np coli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!