Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amortyzatory : jakie i gdzie


Rekomendowane odpowiedzi

No tak z tego co pytałem chłopaków nie zalecane jest montowanie do Megane II gazowo-olejowych.

 

Tu macie jakby ktoś był zainteresowany numery oryginałów: 8200287402, 8200335187, 8200663650

Edytowane przez LICHU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gdzieś "zeszyt serwisowy" od MII. Jak go znajdę to napiszę jakie amorki i sprężyny montowałem.

3 minuty temu, LICHU napisał:

ORYGINALNIE MONTOWANE AMORTYZATORY W MEGANE II BYŁY OLEJOWE

Przed chwilą, LICHU napisał:

nie zalecane jest montowanie do Megane II gazowo-olejowych

No to już wiemy, że to moje wrażenie było prawidłowe i mogłem mieć takie odczucia. Jakbym wiedział, że po zmianie będzie tak twardo jak było to bym brał olejowe :-) W MIII już są chyba gazowo-olejowe ponieważ jest dużo twardsza od MII.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważalna. MII jak ją kupiłem jako 8-latka z przebiegiem 140kkm płynęła po drodze, na dziurach było bardzo komfortowo i nierówności były prawie niewyczuwalne. Po zmianie amorków na gazowe zaczęła trochę jakby "podskakiwać" i bardziej było czuć nierówności :-) Tak to pamiętam choć już czasu trochę minęło więc wspomnienia lekko zamglone ale nigdy nie zapomnę pierwszej jazdy próbnej MII po przesiadce z MI. Z żoną byliśmy w szoku jakie to zawieszenie jest komfortowe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fater ma MIII i jest na prawde twardo ! Gdzie ma koło baloniaste 15stki. Dla mnie mija się to z celem pakuję OLEJ chodź rzekomo ma gorsze właściwości niż olej-gaz.

 

Także tak:

MEGANE II - ORYGINALNIE MONTOWANE AMORTYZATORY OLEJOWE

Megane III - ORYGINALNIE MONTOWANE AMORTYZATORY OLEJOWO - GAZOWE

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że dziś nie złożyłem zamówienia bo bym żałował :-D a chciałem brać MONROE olejowo-gazowe :-) A głupi ja zamiast najpierw sprawdzić hehe. W poniedziałek zamawiam KYB olej. Szkoda mi moich amorków bo maja jeszcze sprawność, natomiast dość znacznie trzaskają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak zamówiłem dziś:

 

2 x KYB amortyzatory (olejowe)

2 x KYB osłony z odbojami

2 x KYB poduszki z łożyskami

 

Łącznie wszysło 550zł

 

Jeszcze łącznik elastyczny tłumika muszę wymienić i 2x uchwyty tłumika oraz osłonę półosi od strony koło (50zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw jak będzie sprawowała się KYB, słyszałem że ostatnio obniżyli loty. Napisz później kilka zdań opinii.

Co do amortyzatorów olejowo-gazowych i olejowych to ich charakterystyka jest porównywalna: 

  • Gaz (azot) który jest wtłoczony pod niskim ciśnieniem powoduje wysunięcie tłoczyska co ułatwia montaż w kolumnie MacPhersona.
  • Minimalnie szybsza reakcja amortyzatora ze względu na występujący "push out force" w rzeczywistości nie do wykrycia przez przeciętnego kierowcę. 
  • Gaz w amortyzatorze ma ograniczać zjawisko kawitacji (czyli pienienia się oleju) co znacząco wpływa na bezpieczeństwo. Realnie żeby taka sytuacja wystąpiła musielibyśmy jeździć po kostce brukowej z dużą prędkością. Tak więc poniekąd jest to chwyt marketingowy podobny do pompowania kół azotem:rolleyes:

Druga sprawa to amortyzatory jedno-rurowe (monotube) które ze względu na konstrukcję montowane są w większości przypadków na tylnej osi.

Gaz jest zamknięty w komorze pod dużym ciśnieniem z tego względu "push out force" jest wstanie unieść nadwozie nawet o kilka milimetrów w zależności od konstrukcji zawieszenia.

Takie amortyzatory stosowane były w Megane/Scenic pierwszej generacji na tylnej osi. W Megane II tył jest już dwu-rurowy.

 

Odnośnie amortyzatorów OE to sprawa wygląda następująco:

Megane II i III - przód/tył KYB

Scenic II i III - przód/tył Monroe

Konstrukcyjnie bez różnic za wyjątkiem charakterystyki sił tłumienia i wysokości siedziska sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!