Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amortyzatory : jakie i gdzie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam powoli przymierzam się do wymiany amortyzatorów w moim megane. Wpadnie cały komplet. zastanawiam się nad firmą którą wybrać i czy będą to gazowe czy olejowe z tego co wyczytałem wolałbym gazowe ze względu na szybszą reakcję i dość twardszą charakterystykę pracy ale nie wiem jak z ich wytrzymałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja w swoim poprzednim aucie wymieniłem na gazówki KYB Excel i byłem z nich bardzo zadowolony. Zależy co kto sobie ceni ale autko stało się dużo sztywniejsze i bardziej precyzyjne w prowadzeniu - co prawda ucierpiał komfort ale tak jak napisałem - zależy co sobie ktoś ceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stoję przed tym problemem.

 

Co do sztywności to w Megane jest i tak "miekkim" samochodem więc jak będzie bardziej sztywna to nawet wyjdzie jej to na dobre :)

 

Chyba zdecyduje się na Kayabę. Zobaczymy jak będzie się spisywała :P

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna moja Megi jeździła na KYB, teraz mam bilsteina b4 i wg mnie auto lepiej trzyma się drogi (zwłaszcza dziurawej), oraz jest sztywniejsze, ale to nie znaczy że mniej komfortowe. Ja jestem z wymiany zadowolony. Prowadzenie się poprawiło znacznie i teraz jeździ się przyjemnie po dość krętych i wyboistych Jeleniogórskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymienisz na olejowe czy gazowe - zawsze będziesz chwalił. Bo wymieniasz stare zużyte na nowe. Więc zawsze będzie odczucie poprawy prowadzenia pojazdu.

Raczej jestem przeciwny twierdzeniu: gazowe zawsze twardsze od olejowych.

Bo twardość zależy od charakterystyki nadanej przez producenta (na etapie projektowania), a nie od technologii. Dodanie poduszki gazowej do amortyzatorów zwiększyło ich skuteczność. To tak. Przecież w potocznie zwanych gazówkach nadal czynnikiem tłumiącym jest przeciskający się olej przez zaworki jak w olejowych.

W poradnikach piszą także aby wymieniać jednak na takie jakie zaleca producent: on projektował całe zawieszenie jako układ: sprężyny, amortyzatory, innych elementów zawieszenia (wahacze, elementy tłumiące). A każde zawieszenie (jako komplet) ma inną charakterystykę i nie da się tego porównywać np. pomiędzy samochodami (tam gdzie komuś dany amor poprawić charakterystykę nie oznacza, że w naszym modelu będzie podobnie)

Ja niedawno wymieniłem fabryczne olejowe (po 215 tys przebiegu) na gazowo-olejowe Excel-G - różnicy w twardości żadnej nie odczułem. Odczułem za to: mniejsze wychyły na zakrętach, większą stabilizację kabiny w zakrętach (szczególnie, że scenic ma wysoko środek ciężkości), mniejsze bujanie, o jedno mniej odbicie po wjeździe w dziurę. Przed Wymianą było DUP Dup dup. teraz jest krótkie DUP dup. Ale to raczej wymiana starych zużytych na nowe - a nie zamiany olejowych na gazowe. Można poczytać, że po wymianie na gazówki, niektórzy piszą, że maja tak twarde wozy, że na naszych dziurach plomby z zębów im wypadają :) Może przy wożeniu profesjonalnych sportowych.

A mu tu piszemy o zwykłych cywilnych. Co włożysz - będziesz tak samo zadowolony. Chyba, że weźmiemy inne aspekty. Na mnie zadziałał marketing, cena itp - czuję się lepiej montując KYB zamiast jakiś hartów za kilkadziesiąt złotych. A może byłoby tak samo. Ale moja "psychika" też ma znaczenie. Po takiej wymianie czułem się, że odwaliłem dobra robotę. Montując harty czułbym się, że odwaliłem fuszerę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, zdaję sobie sprawę że wymieniam stare na nowe, u mnie tył był już stosunkowo mocno zużyty, tzn. bardzo się bujał na poprzecznych nierównościach (zwłaszcza jak był załadowany - około 50% skuteczności). Przód jeszcze był dobry (70% i 69%). Zdecydowałem się na wymianę kompletu, przy czym z racji tego że sam wymieniałem, najpierw zrobiłem tył, a później, gdy znalazłem czas przód. Porównując pracę przodu (gdy miałem wymienione amorki z tyłu) mogę stwierdzić, że bilstein lepiej sobie radzi na krętej i nierównej drodze, niż KYB. Nie jest to jakaś ogromna różnica, jednak wyczuwalna. Na pewno auto się zrobiło trochę sztywniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "Czy wymieniasz na olejowe czy gazowe (...)" nie pisałem bezposrednio do Ciebie slawskip. Tak ogólnie. I ja oczywiście nie twierdzę, że nie miałeś takich odczuć. Ja zato - jak już pisałem w innym wątku - spodziewałem się bardziej zauważalnych zmian na lepsze po zamianie olejowych z przebiegiem 215tys km na nowe gazowo-olejowe w miarę dobrej firmy KYB. To co wyżej opisałem, te poprawę zachowania samochodu - to do końca nie jestem pewny czy tak faktycznie jest czy tak sobie wmawiam. Choć faktycznie auto w zakrętach jeździ pewnie. Natomiast żona, która dużo jeździ sceniciem, twierdzi że nic nie zauważyła i w jej ocenie pieniądze wyrzucone w błoto. No ale to kobieta jest :)

U mnie celem wymiany amortyzatorów była próba wyeliminowania stukania w zawieszeniu, gdzie rok temu wymieniłem wszystko prócz górnego mocowania łożysk i amortyzatorów. No i przebieg skłaniał mnie do tego, że trzeba by już wymienić... bo bezpieczeństwo... droga hamowania itp. Mimo, że diagnosta stwierdził, że nie ma takiej potrzeby (brak wycieków, skutecznośc dużo ponad minimalną normę). Ale się uparłem i zrobiłem kolejną rzecz z listy: co trzeba zrobić w scenicu. Dodam, że stukanie na pewnych wybojach zanikło, co mnie cieszy ale jeszcze jest jak szybko przejeżdżam po tzw. leżących policjantach. Ale co najmniej od zimy pęknięte gumowe osłony sworzni wahaczy i myslę, że to one tak stukają. Mam plan jeszcze przed zimą je wymienić.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie pisałeś bezpośrednio do mnie, ale niejako przez Twój post napisałem więcej o swoich odczuciach przed i po wymianie. Widzę że mamy podobne podejście do swoich samochodów, z tym że moja żona zauważyła że tył lepiej się trzyma drogi, za to, o przodzie nic nie mówiła. W ten weekend wymieniam jeszcze końcówki drążków kierowniczych, swożnie wahacza i gumy stabilizatora, a za to moja piękniejsza połówka już mi zaczęł suszyć głowę, ale wszystko jej wytłumaczyłem i jakoś przełknęł "kolejny bezsensowny wydatek" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie na komforcie nie zależy mi tak bardzo jak na trzymaniu pojazdu na zakrętach w szczególności długie łuki bo już mi się zdarzyło 3 razy tak że mi dupa uciekła na takim łuku i to nie przy zawrotnej prędkości czy super ostrym skręcie. No a dwa wcześniej wspomniane wychylanie auta na boki jest bardzo irytujące. U mnie siedzie już 201000 km i na pewno już trzeba zmienić bo tył wylany. Do tego bardzo kuszą mnie sportowe sprężyny 30/30 mm albo i nawet 45/45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Połączono z istniejącym tematem.

Witam wszystkich !

 

Muszę wymienić przednie amortyzatory, poprzedni właściciel 2 lata temu założył tam zamiennik pierwszego montażu (ASO) firmy motrio. Niestety amortyzatory się rozciekły. Na ścieżce diagnostycznej wychodzi na to że mają po nie całe 67% sprawności natomiast delikatnie zaczyna już słychać stuki, zwłaszcza w prawym kole. Pytanie brzmi jakiej firmy kupić i czy OLEJOWE vs GAZOWE ? Jakie oryginalnie były montowane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładać nowego tematu to napiszę tutaj.

Ja mam do wymiany:

amortyzatory przód + poduszki z łożyskami

amortyzatory tył.

Chcę to zrobić jak najtaniej ale wiadomo cena/jakość. Możecie mi pomóc ? Najlepiej na aparts.pl, bo mam niedaleko do nich.

Czy oprócz tego przy okazji coś jeszcze trzeba dokupić ?

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!