Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

w drążkach jest w osi gwint do którego wkręcam ten pręt gwintowany

Dobrze jest przegwintować ten otwór, żeby wkręcić jak najgłębiej pręt. Zmniejszy to ryzyko zerwania gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

thumb_hosting_zdjec_1497118103__drazek.jpg

Jak w temacie - wczoraj wreszcie mocowanie drążka przegniło na amen, objawiło się to niezłym hukiem, kiedy wreszcie spadł, oraz późniejszym obijaniem się go. Wg. książki "Sam naprawiam" jest to "drążek stabilizatora" (u mnie na zdjęciu chodzi o nr 1.). W czym problem? Mianowicie nie mogę znaleźć takiej części pod tą nazwą. Stąd pytanie - jak inaczej znaleźć tą część?

Co do oznaczenia 2. na zdjęciu - chciałbym zapytać, jaką funkcję pełni taki wspornik w zawieszeniu (też pognity i do wymiany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie posiadam meganke 1 i czy tylko ja tak mam że samochód pod obciążeniem wydaje dziwne dźwięki z tyłu? jakby ktoś na trąbce grał... miał ktoś już podobny przypadek ? byłem już na podnośniku bujałem nim ile sił ale nic nie było słychać

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zabrałem się wreszcie za tę rozbiórkę i wymianę tulei belki . Problem w tym ,że w zeszłym tygodniu walczyłem cały dzień z amortyzatorami - nie można ich było w żaden sposób wyciągnąć z dolnego gniazda . Zapieczone - grzałem palnikiem cały czas ,wybijałem penetrowałem wd-40 już myślałem ,że będę musiał poświecić amorki i ciąć kątówką ,ale się udało .Gniazdo dolne tak zawalone - czyściłem ,udrożniłem śruby od belki i poskręcałem bez wymiany tulei bo cały tydzień miało padać . Dziś to znów rozebrałem ,amory już wyszły bez kłopotu ,odkręciłem z jednej strony belkę - wystarczy z jednej ? i znów urwanie chmury ,normalnie dramat.Teraz mam pociągnąć belkę do tyłu aby gniazdo drążka skrętnego wyszło z poza nadkola tak ? i nie wiem czy może starczy tylko jeden drążek skrętny wyjąć do wymiany tej tulei prawej czy oba ? W każdym razie te gniazda drążków skrętnych były tak te wielokliny zawalone rdzą ,że przez 2 tygodnie je pryskałem wd-40 na przemian z odrdzewiaczem ,papier ścierny i jeszcze nie są czyste .

post-46272-0-78053500-1499452975_thumb.jpg

post-46272-0-64298700-1499453029_thumb.jpg

post-46272-0-79700800-1499453101_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu - nie ma szans tego wykonać bez opuszczenia tylnej belki z dwóch stron ,bo w żaden sposób nie da się wprasować drugiej strony tulei łapy więc ,albo wyjazd z belką na pole ,albo opuszczenie całkowite ,a przy tych gwintach to sobie można ( gwint M10 jak mocno jest zardzewiałe - wyrwany na 100% i żaden ściągacz bezwładnościowy tu nie pomoże) Bo wpierw trzeba rdzę przez lata nagromadzoną z wieloklina usunąć ,a jest to mozolne odrdzewianie kamienia z rdzą.Gwint po przeróbce M12 nie daje rady ,a kolega tu pisze o M10 )Jak by było 1 rok temu rozbierane to samo to się zgodzę ,a w cztery godziny to nawet mechanik nie zrobi ŻADEN bo pytałem 5 ,cały dzień we dwóch roboty z odpowiednimi narzędziami i nawet robić tego nie chcą .

Całą belkę każdy z nich wymieni w 3 godz.

Edytowane przez Mark0108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WItam!.

Tydzień temu stałem się posiadaczem Renault Megane I Phase II Classic Sedan 1.6 16V. Myślałem, że sprawa leży w amortyzatorach tylnych, jak w mojej starej megi 1.4 8V Hatchback - tzn. amorki wytrzaskane bez mocowania w podwoziu, gniazdo urwane. Nowa blacha, wyprofilowanie gniazda i spawarka. Auto kupiłem za śmieszne pieniądze i się nawet nie wgłębiałem. No niestety, tylna belka jest pęknięta, ale chociaż gniazda amortyzatorów całe :) A więc tak, muszę coś z tym zrobić. Jako, że portfel kruchy, bo już 2 rok spłacam długi za swoje młodzieńcze miłości E36 - więc podchodzimy do sprawy budżetowo. Regeneracja, a tym bardziej nowa belka odpada. Zostaje używka i jeśli trzeba będzie przy niej podziubać, to podziubiemy, powymieniamy czopy, tuleje (oby nie było takiej potrzeby :D). 2 dzień już prawie straciłem na wnikaniu, której belki mam szukać i KTÓRĄ MÓGŁBYM ZAMONTOWAĆ. Co już wiem.

XXX

Są 2 rodzaje belek tylnych / oś skrętnych:

- rurowa

- 4drążkowa - coupe, classic, berline (hatchback 3/5 drzwi)

XXX

Podejrzewam, że polecana byłaby mi belka 4drążkowa, ale różnice cen są jakie są. Za przesyłkę nie zamierzam płacić, mam Grand Voyager'a u siostry, ale w województwie nie ma żadnej 4drążkowej chociażby w lekko zbliżonej cenie co rurowe..

XXX

Suma sumarum tutaj padło najwięcej trafnych informacji ": https://megane.com.pl/topic/32791-tylna-belka-zawieszenia/

XXX

Ale jak to w końcu jest ? Zgubiłem się. Będzie pasować każda przy montażu, ale może nie być to przyjemne przy eksploatacji. W Classicach były tylko 4 drążkowe. Z informacji, które już posiadłem Hatchback a Classic mają tą samą belkę, a na necie gdzie nie widze - w mojej to samo, mam rurową. 

XXX

Ktoś coś wie, potwierdzi, obali mity ? Wymieniał, miał wymieniane ? Jeśli mogę zamontować inne belki z Megane I, to rozumiem lift tutaj roli nie gra żadnej ? Kolejna sprawa, o jakich niedogodnościach mówimy w przypadku wymiany na inną belkę, szerszą. I co myślicie o belce z Scenica'a ? Ponoć w Kombi ludzie tak robili, ale była nieznacznie szersza. 4 drążkowa bardziej trwała ? 

XXX

Bardzo dziękuję za informacje i pozdrawiam,

Mariusz K.

XXX

lapka2.gif

REGULAMIN

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim HB zmieniłem belkę na taką z Coupe i samochód był niestabilny w zakrętach, także nie polecam kombinować. Założyłem z sedana i belka jest dokładnie taka sama więc szukaj belki HB/SEDAN. Zwróć uwagę na te kolorowe paski na drążkach żeby były takie same!

Edytowane przez megane1ph2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 5 lat później...

Witam 

Wczoraj podczas jazdy był ogromny huk i auto osiadło na tylnych kołach. Mechanik wstępnie popatrzył i stwierdził że to drążki skrętne poszły, ale

dopiero w poniedziałek podniesie auto żeby dokładnie postawić diagnozę. Czy da się wymienić same drążki czy tylko regeneracja całej belki wchodzi w grę?

Jak to wygląda kosztowo w tych czasach? Będzie się opłacało z tym robić czy raczej rozglądać się za innym autem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!