Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wahania poziomu oleju.


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem (?) z poziomem oleju. Przy zimnym silniku poziom zarówno na bagnecie jak i wg wskazań komputera wynosi ok. połowy (na komputerze czasem nawet 4 kropy na 6 możliwych), czyli niby wszystko ok.. Po jeździe, po ponownym uruchomieniu silnika komputer pokazuje 1-2 kropki, a jeśli zdarzy mi się stanąć na jakiejś nierówności, nawet na jakieś 10-15 min - ostatnio lewa strona auta stała na asfaltowej drodze, a prawa nieco niżej na poboczu - pojawia się komunikat "Uzupełnij olej". Ostatnio zdarzyło mi się to kilka razy; raz w trasie kupiłem olej, wlałem jakieś 400 ml. Po odpaleniu komp wskazał 2 kropy. Na drugi dzień na bagnecie było jakieś 3/4 poziomu, a na kompie 5 krop (przy standardowych 3-4). Czy to normalne, czy mam faktycznie problem? Jak dotychczas nie zapaliła mi się ani kontrolka "Serwis", ani tym bardziej "Stop", kontrolka ciśnienia oleju także nie (gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia auta).

Uczono mnie, że poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku, kiedy auto stoi na równej powierzchni, ale te komunikaty trochę mnie niepokoją; boję się o turbinę. Może to sygnał, aby już zmienić olej i filtr? Przegląd i wymianę oleju, którą robię raz w roku, planuję w przyszłym m-cu. Jeźdżę niezbyt dużo (wychodzi mi jakieś 15-17 tys. rocznie), ale za to praktycznie cały czas w mieście. Mam zwyczaj hamować silnikiem, unikam jazdy na "luzie". Czy to może być przyczyną takiego "brania" oleju przez układ?

Z góry dziękuję za pomoc ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym przejmować jeśli olej na bagnecie, czy to na zimnym czy na ciepłym jest w zakresie dopuszczalnym, tzn. pomiędzy max i min. Wskazania na wyświetlaczu są tylko dodatkowymi informacjami. Ich wahania, tak jak zauważyłeś, są spowodowane ustawieniem auta na nierównej powierzchni.Po prostu czujnik czasami pokazuje jego niski stan, ale olej w tym czasie jest przelany na jedna stronę silnika, co przy cieczach jest normalnym zjawiskiem bo, ich powierzchnia zawsze jest w poziomie. To samo jest w baku z paliwem, jednak tego tak nie zauważamy. Skoro zamierzasz za niedługo olej wymieniać, to jakiekolwiek dolewki przy tym stanie są bezcelowe. Zawyżasz tylko koszty eksploatacji.

A co do turbiny, to taki stan nie jest dla niej różnicą, ponieważ smaruje ją ciśnienie z pompy oleju a jej ssawka jest jeszcze w oleju, nawet jak na bagnecie jest minimum.

Przy takich przebiegach rocznych jakie robisz pełny stan powinien wystarczyć od wymiany, do wymiany bez dolewania. Tu tylko pytanie, czy przy ostatniej wymianie miałeś zalane do górnego stanu, czy mniej?? Odpowiedź Ci wyjaśni czy to normalne zużycie czy zwiększył się apetyt na olej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Przy ostatniej wymianie miałem w zasadzie full, tzn. zaraz po wymianie komp wskazał 6, a na drugi dzień 5 kropek, podobnie było na bagnecie - jakieś 5/6. Standardowo mam wskazania 2/3 lub połowa - po niespełna roku od wymiany. Pytałem kiedyś w ASO, czy to normalne zużycie - stwierdzili, że raczej tak, ale zalecili częstszą wymianę oleju w związku z częstą jazdą w trudnych warunkach (miasto); w moim aucie zalecane jest zmienić olej raz w roku lub co 20 tys., oni zalecili co 10 ^^

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę szukać dziury w całym ale... Mnie zastanawia tylko kwestia odczytu stanu oleju na bagnecie na rozgrzanym silniku. Rozgrzany olej w silniku powinien dość szybko spłynąć na dół z uwagi na to że jest rzadszy. "...Po odpaleniu komp wskazał 2 kropy. Na drugi dzień na bagnecie było jakieś 3/4 poziomu". Jeżeli spływa wolno rodzi to podejrzenie jakiegoś przetkania w układzie smarowania.

Edytowane przez urbanek666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spływa wolno rodzi to podejrzenie jakiegoś przetkania w układzie smarowania.

W układzie smarowania jest ważne jak szybko olej dociera do miejsc, które ma smarować i tu jest ważne by nie były zamulone czy tez przytkane. To jak swobodnie wraca do miski olejowej jest mniej ważne. Szybciej będzie to robił olej syntetyczny, wolniej półsyntetyk, a najwolniej mineralny.

Wynika z tego to, że jaki olej stosujemy też ma znaczenie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę szukać dziury w całym ale... Mnie zastanawia tylko kwestia odczytu stanu oleju na bagnecie na rozgrzanym silniku. Rozgrzany olej w silniku powinien dość szybko spłynąć na dół z uwagi na to że jest rzadszy. "...Po odpaleniu komp wskazał 2 kropy. Na drugi dzień na bagnecie było jakieś 3/4 poziomu". Jeżeli spływa wolno rodzi to podejrzenie jakiegoś przetkania w układzie smarowania.

 

Co do spływania oleju - dolewkę zrobiłem po ok. 15 min od wyłączenia silnika. Dałem autu trochę odpocząć, potem wlałem te 400 ml. Do tej pory używałem Total Quartz 9000 Energy (5W40), teraz na wymianę kupiłem Mobil 1 (także 5W40). Po przyjeździe do domu odstawiłem auto do garażu, ale już nic nie sprawdzałem, zrobiłem to dopiero na drugi dzień. Ale na przeglądzie popytam także o tę kwestię - drożność układu.

P.S. na bagnecie olej sprawdzam w zasadzie na całkowicie zimnym silniku, wtedy po prostu nie miałem możliwość wystudzić go całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!