Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 zakup porady


ville87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

na poczatku wypada sie przywitac :) Mam 24 lata i jestem z Oświęcimia. Sam jeżdze oplem vectra b. zarejestrowalem sie na forum poniewaz moj tata jest na etapie poszukiwania nowego autka dla siebie. aktualnie posiada Megane 1 1.4 75km. i planuje oczywiscie zakup Megane 2.

Interesuje sie autem z silnikiem beznynowym, bez gazu. i tu pierwsze pyt, ktory silnik bedzie lepszy, w sensie oszczedniejszy i mniej awaryjny, 1.6 115km czy 1.4 98km ?? dynamika mysle jest na drugim miejscu, tata jest stosunkowo zadowolony z tego co ma teraz. a oba te silniki sa mocniejsze wiec i tak auto bedzie zrywniejsze. ja oczywiscie namawiam na 1.6 ale jak pisze, tata ma inne priorytety :P nadwozie tylko i wylacznie 5d hb. kwota to mysle ok15tys. w tej cenie jest sporo przedliftow i takie auto bylo by wystarczajace. moge proscic o jakies opinie odnosnie tych silnikow, pomoc w wyborze itp ?? czy ta kwota ejst wystarczajaca na dobry egzemplarz ??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze poszukasz powinno wystarczyć, co do silnika to znam kilku właścicieli i z 1,6 i z 1,4 i są zadowoleni co do dynamiki to fakt, że 1,6 jest zrywniejszy (25Nm różnicy) a różnica w spalaniu niewielka do tego lepsze wyposażenie zastaniesz w 1,6 i na pewno będzie większy wybór przy poszukiwaniu odpowiedniego egzemplarza co do meganki I a II nie patrz pod względem mocy jest inna buda większa i cięższa mimo że w połowie "plastikowa" więc nie ma porównania z starszą megi. Wiadomo że zwracaj uwagę na szczeliny aby były równe i szyby z tego samego rocznika (przednia nie koniecznie może być wymieniana po zdarzeniu drogowym- kochamy polskie drogi i kamyczki lecące spod kół :) ) wiadomo kondycja samochodu najważniejsza (drobiazgi w wnętrzu idzie poprawić jak i z zewnątrz) więc po znalezieniu odpowiedniego egzemplarza wizyta u mechanika albo ASO jak Ci się trafi "serwisowany" w ASO to z VIN sprawdzić go a na dodatek warto i tak go obejrzeć spod spodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie ze statystykami na www.autocentrum.pl obydwa silniki (1.4 i 1.6 benzyna) mają jednakowe średnie zużycie paliwa - 7,5l/100km. Zatem to samo zużycie paliwa a różnica w dynamice z pewnością nie jest całkowicie bez znaczenia. Co do awaryjności trudno się jednoznacznie wypowiedzieć, bo więcej jest postów o problemach z 1.6, ale też jest 2-3 razy więcej aut z silnikiem 1.6 na rynku, zatem i osób mających problemy będzie więcej. Cewki padają wszędzie, KZFR jak już to oczywiście w 1.6. Ale awaryjność silnika w megi to i tak niewiele w porównaniu z drobnymi problemami z całą resztą (np. elektronika, hf, wycieraczki itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie prawie takie samo, awaryjność j/w im więcej egzemplarzy tym więcej problemów mniej egzemplarzy mniejsza wykrywalność usterek (można polemizować) wyposażenie lepsze w 1,6 więc decyzja powinna być prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

znalezlismy taki egzemplarz

 

http://otomoto.pl/renault-megane-klima-salon-5d-lato-zima-piln-C20123812.html

 

czy jestescie w stanie stwierdzic cos z fotek na temat auta ?? moze ktos je zna lub juz ogladal ?? nie wiem, ale mi sie wydaje ze przod , zderzak i atrapa ma inny kolor niz reszta, ale moze sie myle. prosilbym o odp

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najuboższa wersja, zderzak przedni + lewy błotnik w innym odcieniu, "tradycyjnie" KZFR wymienione jak już wyżej pisałem. Dla mnie auto niewarte oglądania.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak, nie chcemy jakiegos wypasu, to co pisze w aukcji ze ma (abs, klima, el szyby, lusterka itp) jest zupelnie wystarczajace. wiecej nam nie potrzeba. im mniej tej elektroniki itp tym lepiej. no mi tez sie wydaje ze cos z przodu bylo robione

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem do sprzedającego maila. a nawet dwa, koleś odpisał: "Auto zostało sprowadzone w 2007r. Auto jest gotowe do jazdy, nie trzeba

nic w niego inwestować. Rozrząd wymieniony, nic nie stuka w zawieszeniu.

Auto nie pływa na drodze. Olej wymieniany co 10tys, zatem pasowałoby go

wymienić. Na wymianę oleju i filtrów spuszczę z ceny. w 100% auto jest

bezwypadkowe, wiem, że przedni błotnik był malowany ze względu na

otarcie, podłużnice są wszystkie proste i auto trzyma linie. Auto

należy do mojego brata i jest to oferta prywatna. Jeździł nim niewiele,

gdyż

jest zawodowym kierowcą i posiadał auto firmowe "

Chyba będziemy w piątek jechać po niego. Chyba ze jest ktoś z okolic kto mógłby zerknąć na niego bo drogi trochę jest i szkoda by było jechać na daremno.Oczywiście za paliwo oddamy i na jakieś piwo tez będzie.

Edytowane przez ville87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!